• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • LillaRäven

Hur snabbt får man veta hur bra kvalité det är på äggen? Under tiden man är på sjukan efter ÄP? Å finns det något slags betygsystem?

• Hjärtefröjd
    LillaRäven skrev 2012-02-26 21:33:51 följande:
    Hur snabbt får man veta hur bra kvalité det är på äggen? Under tiden man är på sjukan efter ÄP? Å finns det något slags betygsystem?
    Om man ringer dagen efter ÄP kan man få veta hur många ägg som befruktats. Vid ET får man reda på hur många celler de ha och hur mycket fragmenterade de är (om man frågar alltså). 
  • bebisdrömmar

FineS: om det blir aktuellt för mig (hoppas inte!) får jag nog göra det hos den privata gynekolog jag går hos här hemma då (?) Räknas även missfall vid spontangraviditet? Har fått en MA och ett MF tidigare. MA efter spontangraviditet.

• FineS
    bebisdrömmar skrev 2012-02-26 22:37:37 följande:
    FineS: om det blir aktuellt för mig (hoppas inte!) får jag nog göra det hos den privata gynekolog jag går hos här hemma då (?) Räknas även missfall vid spontangraviditet? Har fått en MA och ett MF tidigare. MA efter spontangraviditet.
    Nej, det hoppas inte jag heller att ni behöver! Missfall är ett missfall så att säga, så spelar ingen roll om det var vid en spontangraviditet. MA och MF går för det samma. 
    Vi är nästan i samma sits, kommer vi bli gravida igen och det blir ett missfall får vi åka till läkaren jag började gå till o fortsätta utredningen där. Vi har påbörjat missfalls utredning, men fick inte göra kromosomtestet då vi inte haft 3 missfall. Allting såg bra ut som vanligt..sällan man hittar något fel på dom där missfalls utredningarna tycker jag. 
  • Lila80

Var ett tag sen nu jag var här med liknande namn. Men här peppar ni på varandra ser jagSolig
    Beräknad mens är till 5 mars och då skah jag ringa RMC för FET. Känns nervöst.
    Jag har även kommit in i en trist period. Känner mig ledsen, att det är orättvist, arg...ja allt man kan tönka sg som barnlös. Usch! Nu är vi inne i mars och det är månaden jag blev gravid men även fick missfall för 3 år sedanGråter
    Men jag är taggad nu att gå vidare med IVF men det är tungt ändå.
    Får peppa varandra!!     

• Ljusgläntan

Någon här som gjort missfallsutredning? Är det blodprov man lämnar? Hur lång tid tog det? Är det kötid att få påbörja det med tro?

• Hjärtefröjd

Vi gör en MF-utredning nu (dock inte på RMC, eftersom de är "helt ointresserade" av att vi fått MF).

Vi fick vänta en månad för att få träffa läkaren Anette Sjögren på Läkarhuset Victoria i Sthlm, sen ska jag ta blodprov på dag 2-3 i cykeln. Även mannen lämnar blod. Efter det tar analysen några veckor. Så tre veckor efter provtagning ska vi träffa läkaren igen och gå igenom provsvaren och planera möjlig behandling med tex fragmin och prednisolon.

• Ljusgläntan

Konstigt att de i Linköping inte vill göra utredning till dig?! Men det var ganska lång tid det tog... Är din plan att göra nytt ivf i lkpg efter mf utredning?

• Hjärtefröjd
    Ljusgläntan skrev 2012-03-01 13:47:18 följande:
    Konstigt att de i Linköping inte vill göra utredning till dig?! Men det var ganska lång tid det tog... Är din plan att göra nytt ivf i lkpg efter mf utredning?
    Jo, det är tanken... det är ju gratis.
  • bebisdrömmar

Konstig dag idag! Hade testdag och testade + även idag ( har tjuvtestat innan). Ringde om besked till RMC som frågade hur jag mådde och jag berättade om min högersidiga molvärk och värken i ländryggen. Fick en remiss till gyn för att utesluta utomkvedshavandeskap! Har inte ens tänkt tanken! Har ju fullt upp att oroa mig föf allt annat! Vul:et visade en graviditet i livmodern och ingen annan stans och läkaren gav lugnande besked. Phu! Nu är det bara att ta dag för dag och försöka att inte oroa sig för mkt! :)

Svar på tråden rmc linköping - ivf