• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Emsie83
    minime85 skrev 2012-03-13 19:26:01 följande:
    Stort grattis! Är ganska ny i tråden så du får gärna berätta om er väg till + ;)
    Jag har skrivit en kort info om vägen till plusset på min sida :)
    It only takes one!
  • minime85
    Emsie83 skrev 2012-03-15 17:02:25 följande:
    Jag har skrivit en kort info om vägen till plusset på min sida :)
    Ok, tack för info. Ska in och läsa på en gång ;) Grattis igen!
  • bebisdrömmar

Vilken läkare hade ni på rmc? Första gången hade jag Barbara och andra gången Elisabeth. Den sistnämda var helt underbar! Gillade verkligen henne! Vad har ni andra för erfarenheter av läkarna?

• LillaRäven

Om man +:ar på TD hur lång tid är det då till UL och blodprov?

• bebisdrömmar
    LillaRäven skrev 2012-03-16 06:15:31 följande:
    Om man +:ar på TD hur lång tid är det då till UL och blodprov?

Jag fick tid för vul i vecka 9, men jag tror att det är ganska sent. Har hört att det är vanligt med vul i vecka 7, men jag är inte säker!
  • minime85
    bebisdrömmar skrev 2012-03-16 05:42:26 följande:
    Vilken läkare hade ni på rmc? Första gången hade jag Barbara och andra gången Elisabeth. Den sistnämda var helt underbar! Gillade verkligen henne! Vad har ni andra för erfarenheter av läkarna?
    Vi har haft Barbara fram tills nu och telefonmötet hade jag med Elisabeth. Barbara är inte så social, men hon är oerhört kompetent och förtroendeingivande. Elisbeth verkar vara supergullig, hoppas vi får henne vid ivf:en!? :)
  • MiaMorot
    bebisdrömmar skrev 2012-03-16 06:19:36 följande:
    Jag fick tid för vul i vecka 9, men jag tror att det är ganska sent. Har hört att det är vanligt med vul i vecka 7, men jag är inte säker!
    jag har oxå tid för vul i v9. Och jag har fått för mig att man får redan i vecka 7 om man satt in två ägg...
  • bebisdrömmar

Jag gillade både Barbara och Elisabeth, men med Elisabeth kändes allt så mycket bättre. Kanske för att hon är mer social och har ett mer omhändertagande sätt. Önskar jag får henne om jag behöver upprepa behandlingen nån mer gång!

• minime85

Pratade med Elisabeth för en vecka sedan. Hon sa att de skulle skicka oss en kallelse för ivf-samtal och att vi skulle få en tid inom ett par veckor. Har fortfarande inte fått någon kallelse (kollade posten precis)!? Är det bara jag som tycker att de är sega? Förvånad

• minime85

Nu när jag ringer och frågar var vår kallelse är så säger sköterskan att väntetiden för ivf-samtal är TVÅ MÅNADER!? Wtf??? Hur kan inte Elisabeth vara uppdaterad på hur långa kötider de har!? Jävla pissdag det här blev då...........

Svar på tråden rmc linköping - ivf