• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • bebisdrömmar

FineS: Detta är graviditet nr 3 och ivf nr 2. Blev spontangravid först med ma, därefter första ivf-försöket som slutade i missfall och nu andra ivf-försöket. Har hypotyreos och TPO-antikroppar som spökar ( underfunktion av sköldkörteln) Emsie: Tack så mycket!

• FineS
    bebisdrömmar skrev 2012-02-22 16:32:27 följande:
    FineS: Detta är graviditet nr 3 och ivf nr 2. Blev spontangravid först med ma, därefter första ivf-försöket som slutade i missfall och nu andra ivf-försöket. Har hypotyreos och TPO-antikroppar som spökar ( underfunktion av sköldkörteln) Emsie: Tack så mycket!
    Hur är ditt TSH-värde? Före och under medicinering? Jag äter också Levaxin, fast tros inte ha något fel på mina antikroppar.
  • bebisdrömmar

FineS: Jag har ätit Levaxin i många år. Vid senaste missfallet låg TSH på 2,7 och då konstaterades också antikropparna. Fick höja Levaxindosen och innan denna IVF:en så låg TSH på 0,37. Så lågt har jag aldrig legat innan. Så fort min officiella testdag har varit ska jag kolla värdena igen.

• FineS

Ja, vad bra att du kollar upp det!
    Det var först efter mitt andra missfall vi märkte att TSH värdet stigit, 3,6 hade jag som mest. Nu tror jag att det ligger på 1,4 som borde vara okej om man försöker bli gravid. Undrar om det är dags att kolla igen om något har ändrats..börjar ju bli ett tag sen jag kollade sist. 

• FineS
    bebisdrömmar skrev 2012-02-22 21:26:07 följande:
    FineS: Jag har legat på över 17 som mest i TSH! Ljusgläntan: Tack! Håller tummarna för dig!
    Oh jävlar vad högt!!
  • LillaRäven

Någon som har koll på hur många dagar efter ET det är TD?

• Hjärtefröjd
    LillaRäven skrev 2012-02-23 09:48:29 följande:
    Någon som har koll på hur många dagar efter ET det är TD?
    20 dagar. Tidigare har det varit 14.
  • LillaRäven
    Hjärtefröjd skrev 2012-02-23 10:00:28 följande:
    20 dagar. Tidigare har det varit 14.
    Oj, vad lång tid! Jag har hört att vissa kliniker har 12 dagar. Vet du varför de har ändrat?
Svar på tråden rmc linköping - ivf