bebisdrömmar skrev 2012-03-08 19:26:20 följande:
Mörlin: Tack! Dina ord värmet! Önskar jag kunde svara på dina frågor, men jag minns faktiskt inte. Vår första remiss gick ju iväg 2010. Men väntan är olidlig! Liksom väntan på bebis/missfall är föfmig nu! IVF är bara en oändlig väntan...väntan på remiss, väntan på mens, väntan på att börja spraya, väntan på att börja spruta, väntan på att sluta med hormoner, väntan på äggplock, väntan på tillbakaläggning, väntan på testdag och väntan på att sluta med progesteron! Därefter om allt går bra är väntan 9 månader ocb om det inte går bra börjar hela karusellen av väntan om igen! Suck! Förlåt att jag är så negativ, men det känns som vi intf har gjort annag än att vänta i flera flera år nu! Lycka till Mörlin, får för mig att vi väntade ca 3 månader efter att remissen var skickad, men jag är intf 100. Vårdgarantin är väl på 90 dagar ( om den nu gäller vid ivf???)
tack för ditt svar!! Ja, jag har väntat på ÄL i över 1 år nu å bara haft det 2 ggr så väntan e olidlig.. samtidigt som det känns som att det endå e på g nu.. jag vet ju hur allt med sprutor å sånt går till med vad händer eg vid IVF?? jag vet att remiss skickas, sen gäller vårdgarantin så max 3 mån innan samtal sen kan det dröja ytterligare 3 mån. sen spraya och spruta, gå på kontroller och sen äggplock och befruktning antar jag?? eller har jag fått allt om bakfoten?
Tittade på alla avsnitt av "drömmen om ett barn" när det gick och efter det känner jag mig inte ensam längre.. Någon mer i den här tråden som gör IVF pga PCO??