• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • plask
    MiaMorot skrev 2012-02-23 16:12:07 följande:
    Jag ringde rmc i måndags, en hel vecka innan min testdag, och berättade att det blivit plus, och hon skrev ner det och bokade in mig för ultraljud. Så visst kan man ringa om positiva besked innan TD. Men kan tänka mig att det är annorlunde när det är negativt. För då finns ju fortfarande hopp, även om mensen kommit.
    Precis, det är bara när testet är negativt och ingen mens som man får ta nytt test och ringa igen. Har man mens och neg test så antecknar dom.
  • Hjärtefröjd

De ville inte skriva mitt försök som misslyckande trots mens och negativt test. Istället var jag tvungen att återkomma en vecka senare...

• plask
    Hjärtefröjd skrev 2012-02-24 17:16:44 följande:
    De ville inte skriva mitt försök som misslyckande trots mens och negativt test. Istället var jag tvungen att återkomma en vecka senare...
    Tråkigt att du har så många negativa erfarenheter.
  • bebisdrömmar

Hallå! Hur går det för er alla? Jag har fortfarande 5 dagar kvar till officiell TD. Fortfarande ömma bröst och molvärk i magen. I två dagar har jag haft sjukt ont i ländryggen på ett ställe brevid svanskotan ungefär! Osäker på omdet har med tidig graviditet att göra eller nåt annat. Har åkt på en förkylning med hosta också. Fråga: hur många missfall ska man ha gått igenom för att få utredning? Görs den på rmc?

• FineS
    bebisdrömmar skrev 2012-02-26 15:44:24 följande:
    Hallå! Hur går det för er alla? Jag har fortfarande 5 dagar kvar till officiell TD. Fortfarande ömma bröst och molvärk i magen. I två dagar har jag haft sjukt ont i ländryggen på ett ställe brevid svanskotan ungefär! Osäker på omdet har med tidig graviditet att göra eller nåt annat. Har åkt på en förkylning med hosta också. Fråga: hur många missfall ska man ha gått igenom för att få utredning? Görs den på rmc?
    3 stycken missfall, sen görs en utredning. Vet inte om dom gör den på RMC, beror nog lite på om det var där du började utredningen från början.
Svar på tråden rmc linköping - ivf