• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • minime85

Ja med! :) Tror iofs att det kommer att kännas att tiden går fort iom påsken och så!? Sen är det ju nästan dags! Är det något du känner dig orolig för inför ditt andra ivf, du vet ju hur det fungerar menar jag.

• FineS

Ja, tiden fram tills dess kommer gå as snabbt!;) 

Jag känner mig inte orolig alls för medicinerna. Den biverkningen jag fick var yrsel, något som jag kan stå ut med. Det  enda jag kan känna att jag oroar mig för är att jag blir "understimulerat" den här gången också, vid förra behandlingen fick jag få och små äggblåsor som resulterade i tre befruktade ägg, två till mig och inga till frysen. Men det är ju bara o avvakta o se. 

• FineS

minime, ni har heller inte fått någon förklaring på varför ni är ofrivilligt barnlösa?

• minime85
    FineS skrev 2012-03-30 13:24:12 följande:
    minime, ni har heller inte fått någon förklaring på varför ni är ofrivilligt barnlösa?
    Min sambo har supersperma :P Jag däremot får fram fina äggblåsor och LH stiger men progesteronet är lågt, jag släpper alltså inte iväg äggen :( Har tagit Pregnyl vid ÄL för att det verkligen ska släppa men det har inte "tagit sig". Känns därför väldigt skönt att det inte behövs ÄL vid ivf utan de suger ut äggen istället :) Meen, då oroar jag mig istället för att det ska vara ont om ägg i blåsorna :S Därför ville jag ta ett amh-prov och det fick jag, väntar på resultatet..
  • Hjärtefröjd
    minime85 skrev 2012-03-30 13:33:43 följande:
    Min sambo har supersperma :P Jag däremot får fram fina äggblåsor och LH stiger men progesteronet är lågt, jag släpper alltså inte iväg äggen :( Har tagit Pregnyl vid ÄL för att det verkligen ska släppa men det har inte "tagit sig". Känns därför väldigt skönt att det inte behövs ÄL vid ivf utan de suger ut äggen istället :) Meen, då oroar jag mig istället för att det ska vara ont om ägg i blåsorna :S Därför ville jag ta ett amh-prov och det fick jag, väntar på resultatet..
    Fast man kan ha lågt AMH-värde och ändå få fram många (20-25 st) äggblåsor. Det är jag ett exempel på.
  • minime85
    Hjärtefröjd skrev 2012-03-30 13:49:49 följande:
    Fast man kan ha lågt AMH-värde och ändå få fram många (20-25 st) äggblåsor. Det är jag ett exempel på.
    Hade du ägg i alla 20-25 blåsorna? Härligt! Vad har du för värde? (du behöver såklart inte berätta!) Elisabeth gissade på att jag skulle ha 2-3..
  • Hjärtefröjd
    minime85 skrev 2012-03-30 14:02:15 följande:
    Hade du ägg i alla 20-25 blåsorna? Härligt! Vad har du för värde? (du behöver såklart inte berätta!) Elisabeth gissade på att jag skulle ha 2-3..
    Det har varit ägg i 16-17 av äggblåsorna, vilket tydligen är ett ganska bra resultat. Mitt AMH-värde ligger på 0,9.
  • minime85
    Hjärtefröjd skrev 2012-03-30 14:13:57 följande:
    Det har varit ägg i 16-17 av äggblåsorna, vilket tydligen är ett ganska bra resultat. Mitt AMH-värde ligger på 0,9.
    Wow! Det va gott om ägg ;)

Var i processen befinner ni er nu? Ser längre bak i tråden att ni valde att skippa sista försöket i Linköping.
  • Hjärtefröjd
    minime85 skrev 2012-03-30 14:25:05 följande:
    Wow! Det va gott om ägg ;)

Var i processen befinner ni er nu? Ser längre bak i tråden att ni valde att skippa sista försöket i Linköping.
    Just nu är vi i valet och kvalet om vi ska köra vårt sista försök ändå. Det är ju trots allt gratis. I så fall börja jag spruta kring påsk. Eller ja, det gör jag oavsett.. eftersom vi annars gör vårt nästa försök på IVF-kliniken i Sthlm. 
Svar på tråden rmc linköping - ivf