• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Hjärtefröjd
    minime85 skrev 2012-03-29 21:51:02 följande:
    Vi bor i Östergötland och här får man "bara" 1 ivf-försök :( Men om vi skulle få några embryon att frysa in så kostar en FET 8000 kr och om vi vill göra om en hel ivf så kostar det 27000 kr.. Struntsummor i sammanhanget ;)
    Har det ändrats nyligen? Senast jag kollade fick man två försök i Östergötland.
  • minime85
    Hjärtefröjd skrev 2012-03-29 23:15:00 följande:
    Nu har jag kollat det igen och ni får två försök Minime85. Antingen två IVF:er eller en IVF och en FET (om ni får embryon till frysen vid första IVF:n).

Kika här: www.lio.se/Verksamheter/Barn-och-kvinnocentru...
    Tack för hjälpen Hjärtefröjd :) Jag var väl så spänd att jag hade svårt att ta in all info på mötet ;)
  • FineS

Vad bra att ni får två försök iaf;) Men hoppas självklart ni lyckas på första!

• FineS

Nej, det har jag inte alls tänkt på.. Men eftersom dom inte hittat något fel på nånn av oss så räknar jag med att vi har en bra chans procentuellt. Frågade du?

• FineS
    minime85 skrev 2012-03-30 12:49:23 följande:
    Jag frågade bara om generell statistik.. Har för mig att Elisabeth sa 40-45 %!?
    Jag har också hört 40% vid något tillfälle.. som är rätt bra jämfört med en "vanlig" ägglossning. 

Vad jag längtar tills behandlingsstart nu, jag tycker det är skönt när det händer nåt!! 
  • Hjärtefröjd

Vi har fått höra att vår chans varje gång varit över 40% och att vi sedan bara haft otur när inget av våra fem försök lyckats. Men hur mycket otur kan man ha egentligen?

• FineS

Eller hur! Själv om det forskats en del kring barnlöshet är det fortfarande mycket vi inte vet än. Jag tror inte på otur, särskild när det blir regel utan undantag...

Svar på tråden rmc linköping - ivf