• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Hjärtefröjd
    minime85 skrev 2012-03-30 14:37:30 följande:
    Ok, lycka till oavsett vad ni väljer! :)

Trevlig helg på er alla!
    Desamma!
  • Hjärtefröjd

Nu blir jag förvirrad. IVF-kliniken i Sthlm (där vi förmodligen kommer att göra privatförsök framöver) satte min memopurdos till 150 ie de första sex dagarna. 

Nu kommer vi istället att göra vårt sista landstingsförsök på RMC och då har jag istället blivit ordinerad 225 ie menopur varannan dag och 150 ie varannan dag. Är det vanligt att växla sådär?

• minime85

På tal om förvirring. Idag gick jag till apoteket och skulle köpa all medicin inför ivf:en, fanns det nåt recept? Nej Skrikandes Jäkla tur att jag har lite framförhållning för en gångs skull..

• Hjärtefröjd
    minime85 skrev 2012-04-04 17:22:08 följande:
    På tal om förvirring. Idag gick jag till apoteket och skulle köpa all medicin inför ivf:en, fanns det nåt recept? Nej Skrikandes Jäkla tur att jag har lite framförhållning för en gångs skull..
    Så var det för mig med... alltså varför skriver de inte ut det på en gång när man planerar en ny behandling?
  • minime85
    Hjärtefröjd skrev 2012-04-04 18:53:13 följande:
    Så var det för mig med... alltså varför skriver de inte ut det på en gång när man planerar en ny behandling?
    Skickade iaf ett mejl nyss och undrade när jag kunde gå och köpa min mediciner.. Trist att man ska behöva påminna dem!(?) Förvånad

Så ni kör sista försöket på RMC? Roligt :) Är det korta metoden om man "bara" tar sprutor? Är 225 resp. 150 ie "normal" dos? Många frågor, sorry ;)
  • Hjärtefröjd
    minime85 skrev 2012-04-04 19:04:07 följande:
    Skickade iaf ett mejl nyss och undrade när jag kunde gå och köpa min mediciner.. Trist att man ska behöva påminna dem!(?) Förvånad

Så ni kör sista försöket på RMC? Roligt :) Är det korta metoden om man "bara" tar sprutor? Är 225 resp. 150 ie "normal" dos? Många frågor, sorry ;)
    Jo, det är vårt sista försök och vi kör korta metoden igen. Jag tror 225 ie är en bit över normalt, men eftersom jag byter läkemedel så vet jag inte riktigt. Tidigare har jag sprutat 150 ie Gonal-F.
  • Valkyria01

Hej alla! Jag är ny här på forumet.... Ville bara dela med mig att idag har jag varit uppe på RMC i Linköping och gjort en äggplockning... Sitter här i soffan framför tv.n och känner mig öm i magen... Var verkligen supernervös inför detta men det gick bra.. Personalen på RMC är verkligen toppen!! Speciellt en sjuksköterska vid namn Carola!! Vilken underbar människa!!! :) jag hade många äggblåsor, 24 st.. Dock var många små... Endast fyra blåsor som var tillräckligt stora. De fick ut tre ägg som nu förhoppningsvis ligger och myser tillsammans med min mans riddare... På fredag ska jag åka upp igen för återförande..sen är det bara att vänta och hoppas på det bästa... :) Tack för ett bra forum!

• minime85
    Valkyria01 skrev 2012-04-04 20:01:26 följande:
    Hej alla! Jag är ny här på forumet.... Ville bara dela med mig att idag har jag varit uppe på RMC i Linköping och gjort en äggplockning... Sitter här i soffan framför tv.n och känner mig öm i magen... Var verkligen supernervös inför detta men det gick bra.. Personalen på RMC är verkligen toppen!! Speciellt en sjuksköterska vid namn Carola!! Vilken underbar människa!!! :) jag hade många äggblåsor, 24 st.. Dock var många små... Endast fyra blåsor som var tillräckligt stora. De fick ut tre ägg som nu förhoppningsvis ligger och myser tillsammans med min mans riddare... På fredag ska jag åka upp igen för återförande..sen är det bara att vänta och hoppas på det bästa... :) Tack för ett bra forum!
    Härligt! Håller tummarna för er! :)

Ska själv göra ÄP inom en snar framtid, om ca 4-5 veckor sisådär (börjar spraya 12/4), känns skönt att din upplevelse är så positiv! ;) Hoppas ET går lika bra! Glad
  • Valkyria01

Hej igen... Känns inte så bra idag... Var på ÄP i onsdags.. Det gick bra... Skulle upp nu idag och sätta tillbaka men fick ett ledsamt telefonsamtal igår... Inget ägg hade befruktats.. De förstod inte varför då kvalitén såg bra ut... De hade önskat att de hade fler ägg, fick bara ut tre stycken. Läkaren sa att de hade varit lite för försiktiga med läkemedelsordinationerna. Nästa gång ska de köra på lite hårdare... På tisdag skulle hon ringa igen och höra hur vi mår och hur vi vill göra. Men det är väl inget att fundera på... PÅ ATT IGEN BARA!!! Men då tiden trillar iväg och de har sommarstängt så blir nästa försök tydligen inte förrens i juli, augusti... Men vad är det de säger...den som väntar på något gott....VÄNTAR ALLTID ALLDELES FÖR LÄNGE...!!

Svar på tråden rmc linköping - ivf