• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • minime85
    Valkyria01 skrev 2012-04-06 11:00:00 följande:
    Hej igen... Känns inte så bra idag... Var på ÄP i onsdags.. Det gick bra... Skulle upp nu idag och sätta tillbaka men fick ett ledsamt telefonsamtal igår... Inget ägg hade befruktats.. De förstod inte varför då kvalitén såg bra ut... De hade önskat att de hade fler ägg, fick bara ut tre stycken. Läkaren sa att de hade varit lite för försiktiga med läkemedelsordinationerna. Nästa gång ska de köra på lite hårdare... På tisdag skulle hon ringa igen och höra hur vi mår och hur vi vill göra. Men det är väl inget att fundera på... PÅ ATT IGEN BARA!!! Men då tiden trillar iväg och de har sommarstängt så blir nästa försök tydligen inte förrens i juli, augusti... Men vad är det de säger...den som väntar på något gott....VÄNTAR ALLTID ALLDELES FÖR LÄNGE...!!
    Usch va tråkigt Gråter

.. och va ska de ha semester för!? Tungan ute Skämt åsido, hoppas det går bättre nästa gång!

Glad påsk!
  • minime85

Jag har fått Prengyl (ÄL-spruta) utskrivet, men den är tydligen slut hos tillverkaren.. Nån som skulle hämtat ut den som fått veta när den kommer in till apoteken igen? Det är dock ingen fara på taket, dröjer ju 4-5 veckor innan jag behöver använda den ändå..

• minime85
    Hjärtefröjd skrev 2012-04-06 13:55:23 följande:
    Minime85: Be läkaren skriva ut Ovitrelle istället, det funkar ju på samma sätt.
    Ok, ringer på tisdag! Flört
  • Hjärtefröjd

Jag börjar spruta ikväll, vilket innebär att ÄP optimalt borde blir lördag eller söndag om två veckor, vilket känns sådär eftersom RMC inte gör äggplock på helgen. Hur brukar de göra när det blir såhär? Har ni fått plocka tidigare eller senare än den optimala dagen?

• Cathy
    Hjärtefröjd skrev 2012-04-09 12:30:01 följande:
    Jag börjar spruta ikväll, vilket innebär att ÄP optimalt borde blir lördag eller söndag om två veckor, vilket känns sådär eftersom RMC inte gör äggplock på helgen. Hur brukar de göra när det blir såhär? Har ni fått plocka tidigare eller senare än den optimala dagen?
    Spännande med sprutstart! Roligt att du är igång igen! En distansgyn till RMC sa en gång till mig att varken måndag eller tisdag är optimala dagar att börja men det beror nog på om man kör korta/långa och hur snabbt blåsorna brukar växa och det är ju så individuellt. Du börjar CD3 eller hur, då tror jag att du har har ÄP precis innan helgen Flört Lycka till! kram    
  • Hjärtefröjd
    Cathy skrev 2012-04-09 18:24:17 följande:
    Spännande med sprutstart! Roligt att du är igång igen! En distansgyn till RMC sa en gång till mig att varken måndag eller tisdag är optimala dagar att börja men det beror nog på om man kör korta/långa och hur snabbt blåsorna brukar växa och det är ju så individuellt. Du börjar CD3 eller hur, då tror jag att du har har ÄP precis innan helgen Flört Lycka till! kram    
    Jo, jag är på CD3 idag och kör korta metoden med Menopur 225ie/150ie, så det är ju möjligt att jag reagerar annorlunda denna gång än tidigare. 
  • Cathy
    Hjärtefröjd skrev 2012-04-09 19:31:30 följande:
    Jo, jag är på CD3 idag och kör korta metoden med Menopur 225ie/150ie, så det är ju möjligt att jag reagerar annorlunda denna gång än tidigare. 
    Ja eller du kanske haft ÄP efter CD14..? Då förstår jag din oro. Men har inte du jättelång cykel så borde det funka med ÄP på CD 14. Håller tummarna, kram
  • Hjärtefröjd
    Cathy skrev 2012-04-10 16:50:43 följande:
    Ja eller du kanske haft ÄP efter CD14..? Då förstår jag din oro. Men har inte du jättelång cykel så borde det funka med ÄP på CD 14. Håller tummarna, kram
    Min cykel är på 29 dagar. Håller tummarna för att ÄP blir nästa fredag (CD14, sprutdag 12) så att eventuella embryot hinner odlas en extra dag till måndagen. 

Jag pratade med RMC idag och de tyckte förövrigt att det var sååå dåligt att börja spruta på en måndag. Kunde de inte sagt det tidigare liksom? 

Hur som helst, sköterskan insisterade på att jag ska växla mellan 225ie och 150ie under hela sprutperioden, men hade inget svar på varför. Den här gången kommer jag dessutom inte göra VUL förrän på sprutdag 9, vilket känns jättesent med tanke på att de inte alls vet hur jag kommer att reagera på Menopur. 

Någon annan som gjort första VUL:et så sent som på sprutdag 9?
  • körsbärspajen
    Hjärtefröjd skrev 2012-04-10 17:03:08 följande:
    Min cykel är på 29 dagar. Håller tummarna för att ÄP blir nästa fredag (CD14, sprutdag 12) så att eventuella embryot hinner odlas en extra dag till måndagen. 

Jag pratade med RMC idag och de tyckte förövrigt att det var sååå dåligt att börja spruta på en måndag. Kunde de inte sagt det tidigare liksom? 

Hur som helst, sköterskan insisterade på att jag ska växla mellan 225ie och 150ie under hela sprutperioden, men hade inget svar på varför. Den här gången kommer jag dessutom inte göra VUL förrän på sprutdag 9, vilket känns jättesent med tanke på att de inte alls vet hur jag kommer att reagera på Menopur. 

Någon annan som gjort första VUL:et så sent som på sprutdag 9?
    Men varför sa de inte att du skulle börja spruta på söndagen då för? Hade ju varit bättreoch startapå dag2.
    Jag har gjort ultraljud dag9 men då med en dos och gonal f som jag haft innan. Låter helt konstigt att du inte ska göra tidigare när du inte haft Menopur innan. Ring och säg att du vill ha ett tidgare
Svar på tråden rmc linköping - ivf