• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • minime85
    FineS skrev 2012-05-28 14:25:14 följande:
    Oki, tack då vet jag:)

Sexförbud är kanske fel ord, men obeskyddad sex får man ju inte ha, och vi är tyvärr inga fan av kondomer (allergi mm). Träningsförbud fick jag i samband med hormonstimuleringen då äggstockarna kan vrida sig om sig axel, och också efter ÄP och två veckor framåt. 

Sen läste jag på en iVF-sida från USA att dom inte rekommenderar penetration eller orgasm tills man vet om det funkat eller ej. Better safe than sorry;)
    Precis! -jag har verkligen tagit RMC på orden när det gäller träning- och sexrestriktioner :P Såg fram emot att börja röra lite på mig nu efter allt men eftersom jag blivit överstimulerad i.o.m. graviditeten så blir det ytterligare träningsförbud :(
  • minime85
    FineS skrev 2012-05-28 15:04:35 följande:
    Vilka symtom har du på överstimulering?
    Hat vätska i buken (4 cm), förstorade äggstockar (6 & 7,6 cm, inget extremt alltså) samt en cysta på höger äggstock :( Att inte kunna djupandas är värst, känner mig som en gamling som kippar efter andan Tungan ute
  • minime85
    FineS skrev 2012-05-28 15:15:41 följande:
    Usch! Hoppas det snart blir bättre:)
    Tack! Det var värst i mitten på förra veckan och nu tror jag det börjar ge med sig!? Smärtan är nästan borta iaf, flåsandet och svullnaden är som tur är lättare att hantera! Flört
  • FineS

Vad skönt! Mitt magont håller i sig, vet inte vad det är.. Värst på eftermiddagarna och kvällen..kanske fått någon magkatarr?! 

• minime85
    FineS skrev 2012-05-28 15:34:59 följande:
    Vad skönt! Mitt magont håller i sig, vet inte vad det är.. Värst på eftermiddagarna och kvällen..kanske fått någon magkatarr?! 
    Du tror inte du är gravid då? Glad Hoppas hoppas!

Någon som vet vad som gäller med vagitorierna? Tog den sista imorse och nu är jag livrädd att allt ska skita sig.. Får man nya om man blivit gravid eller ska kroppen klara allt själv? Förvånad
  • FineS

Hehe, nej det tror jag inte;) Men man hoppas ju!

Jag vet inte hur det är med vaggisarna. Har du ringt rmc o berättat att du är gravid?  

• Hjärtefröjd

Träningsförbud har de aldrig nämnt för mig, bara att man ska ta det lite lugnare veckan efter ÄP. Inte heller oskyddat sex har de sagt något om. Konstigt... i och med att vi gjort sex behandlingar på RMC.

• FineS
    Hjärtefröjd skrev 2012-05-28 18:15:15 följande:
    Träningsförbud har de aldrig nämnt för mig, bara att man ska ta det lite lugnare veckan efter ÄP. Inte heller oskyddat sex har de sagt något om. Konstigt... i och med att vi gjort sex behandlingar på RMC.
    Håller med om att det är lite konstigt! Om man har oskyddat sex finns ju risken för flerbörd.. Undrar varför dom säger olika. 
Svar på tråden rmc linköping - ivf