• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Maria80

Hej!

En snabb fråga till alla er som gjort IVF i Linköping; är det någon av er som har testat akupunktur? Har ni i så fall någon akupunktör att rekommendera? När i behandlingen är det mest effektivt att köra?

Alla tips mottages tacksamt!!!

// Maria        

• mörlin
    Maria80 skrev 2012-06-03 22:16:12 följande:
    Hej! En snabb fråga till alla er som gjort IVF i Linköping; är det någon av er som har testat akupunktur? Har ni i så fall någon akupunktör att rekommendera? När i behandlingen är det mest effektivt att köra? Alla tips mottages tacksamt!!! // Maria        

Hej! Jag har varken gjort IVF än eller tetsat akupunktur men läste om en tjej som provat flera ggr med IVF utan att lyckas. Efter några försök åkte hon direkt efter insättningen till en ackupunktör och lyckades den gången..;)
  • Hjärtefröjd

Jag gick på akupunktur före och under vårt IVF-försök i januari. Tyvärr fick jag sämre resultat än vid tidigare försökt + att jag tyckte det var stressande att planera in mängder av akupunkturbesök samtidigt som blodprov/VUL/ÄP/ET.

Men... egentligen tror jag det kan hjälpa, särskilt om man behandlas under lång tid.

• Maria80

Tack för tipsen! Det blev aldrig någon akupunktur utan jag lät min man massera mig varje kväll istället för att öka blodflödet Och det funkade faktiskt! Har efter 5 gånger äntligen fått ett plus på stickan!!!!! Så nu är det bara att hålla tummarna för att allt går som det ska...

Officiell TD är på måndag och därefter ska jag enligt sjuksköterskan på RMC sluta med progesteronet. Är lite nervös för detta, på de tidigare klinikerna har de sagt att man ska ta vaggisarna i tre månader efter positivt resultat. Så jag vill egentligen bara dubbelkolla med er att ni fått samma rekommendationer, dvs bara ta vaggisarna fram till TD? Är det ingen risk för missfall/mens om man plötsligt avbryter och progesteronhalten sjunker?

• minime85

Jag slutade med vaggisarna på TD. Var väldigt orolig att något skulle gå fel men idag är jag i vecka 8+2 och allt ser jättebra ut! :) Lycka till!

• Emsie83

Stort grattis till plus!

Detsamma gällde mig också, jag slutade på td och idag är jag i v 20.

Lycka till :)

It only takes one!
  • Maria80

Tack tjejer! Skönt att höra att det gått bra för er! Men usch, lite nervös kommer jag nog att vara den här veckan....

• mbo

Hej på er alla.
    Tänkte ringa rmc idag för att se när jag senast kan börja spraya för att hinna med ett försök i höst. Men de har sommarstängt tom augusti :(

Någon som vet? Jag gör det långa metoden med spray (ca 3 v, sprutor 10 dgr och sedan ÄP/ET)

Kram

• livetmedfamiljen
    mysan83 skrev 2012-08-07 18:13:31 följande:
    Jag hinner med ett i höst, börjar spraya på lör.
    Härligt!
    Jag började i fredags.. nästan en vecka har gått.
Svar på tråden rmc linköping - ivf