• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Aapple

Hejsan!

För ca 2 år sedan var jag i samma sits som er, nu har jag ett fantatiskt barn på 1 år så ge inte upp!
    Jag önskar er all lycka till!! 

• FineS

Någon som börjar behandling nu i Aug/Sept? Jag kommer förhoppningsvis göra ett FET, om dom klarar sig sas.

• Lillflickan

Jag kommer förhoppningsvis börja nu i September med ny behandling. Men den här gången i Falun. Men jag har tidigare gått i Linköping tre gånger plus tre FET.

• Lillflickan

Det blir ju privat efter ett fullt och ett FET i Linköping i vilket fall. Vi går nu på Karolinakliniken som är privat och i Falun för ägghanteringen. Hur många försök har ni gjort?

• Hjärtefröjd

Vi gjorde sex IVF-försök (tre ET och tre FET) i Linköping under 2011/2012 utan att lyckas. Allt såg perfekt ut varje gång, och läkarna i Linköping menade att våra misslyckanden och tidiga missfall berodde på att embryona slutade dela sig efter återförandet.

Vi trodde inte riktigt på det och valde istället att åka till Aten för att genomgå en immunologisk utredning och behandling för att ta reda på om det kunde vara mitt immunförsvar som hindrade embryona från att fästa. 

Två veckor efter påbörjad behandling i Aten blev vi gravida naturligt och är nu i vecka 12.

• Hjärtefröjd

Jag fick intralipid-dropp på plats i Aten och när jag sedan visade mig vara gravid så började jag även ta fragmin, trombyl och prednisolon. Intralipid-droppet upprepas även var tredje vecka.

• Hjärtefröjd
    Lillflickan skrev 2012-08-21 10:00:12 följande:
    Vad ska allt det där göra för dig? Och vad har de kommit fram till är fel?
    Proverna visade att mitt immunförsvar angriper embryot och förhindrar det att fästa/ger tidiga missfall. Så behandlingen syftar till att balansera immunförsvaret och få embryot att stanna kvar.
Svar på tråden rmc linköping - ivf