Aadomeniqe skrev 2013-04-23 15:31:08 följande:
Ne ush tösen det kan jag tänka mig!
Just nu vet jag ej, vi va ju på RMC i går första besöket så vi har nyligen satt igång med utredning ! Läkaren sa inget om det i går när vi var där, så vi får se :) Har väntat i 3 år så kan vänta ett par månader till ^^
Ah ok. Gör ni utredningen på RMC alltså? Bor ni i närheten då? Själv har man 20 mil till Linköping, så vi gjorde utredningen hos gyn på hemmaplan :) Vi var på första besöket inför IVF i Linköping i torsdags, och ska alltså börja spruta när mensen kommer.
Jo jag förstår tanken, jag bokade tid för utredning i november efter att ha försökt i 5 år (med ett missfall för 2 år sedan) och fick en tid två veckor senare, själva utredningen var klar i januari och beskedet var lågt AMH värde dvs dålig äggreserv :/ Det är därför jag nojar över om äggen redan är slut. Jag är 25 år så känns väldigt tidigt, min gyn sa också att det är ovanligt med för tidigt klimakterium före 27 års ålder men det händer...
Så trots att jag är så pass ung så har jag inte tiden på min sida, tidigare kändes det som att "vad gör några månader hit och dit efter all den här tiden", men nu kan det liksom vara försent vilken månad som helst. Så jag vill komma igång nu nu nu!