• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • NoA22
    FineS skrev 2013-04-03 10:18:43 följande:
    Vi kommer åka till Grekland redan nu i April för immunologisk utredning/behandling. Jag känner på mig att det är något som är fel med mig och den kunskapen sitter man inte på i Sverige, därför väljer vi att vända oss utomlands.
    Vad bra att det finns möjligheter att komma till ett annat land som har bättre kunskap. Hoppas att det kan lösa era frågetecken och att de kan hjälpa er hela vägen till en bebis :)
  • NoA22
    strumpa skrev 2013-04-09 21:28:00 följande:
    Yes! Mensen kom på utsatt tid. På måndag blir det ul-kontroll och sen ska jag börja med äl-stickor på torsdag nästa vecka. Än så länge har jag hoppet kvar och troligtvis blir det insättning om två veckor :).
    Spännande :) skönt kroppen har återhämtat sig och att mensen kom när den skulle. Hur kommer det sig att du ska göra en ul-kontroll? Vad innebär det, vad ska de kolla? Det var inget som jag fick göra. Lycka till med ägglossningsletandet :)

Själv fick jag ju mens för ca 2 veckor sedan och idag fick jag glad gubbe på CB ägglossningstest, så nu blir det FET på fredag om min älskade lilla eskimå klarar upptiningen!! Det är mitt största orosmoment just nu... Hoppas verkligen att det går vägen!!
  • strumpa

Åh vad spännande! Håller tummarna! Jag sa själv att jag ville göra en check inför nästa FET så man kan se om man har bra förutsättningar och att allt ser ok ut, slemhinnan och allt.

• NoA22
    strumpa skrev 2013-04-09 22:14:11 följande:
    Åh vad spännande! Håller tummarna! Jag sa själv att jag ville göra en check inför nästa FET så man kan se om man har bra förutsättningar och att allt ser ok ut, slemhinnan och allt.
    Aha ok vad smart, det har inte jag tänkt på :)
  • semlorna

Är det fler som snart börjar spraya? Jag fick mens igår så 29e drar vi igång igen

• Bellisa

Hoppar in här..jag började spraya igår.. så dag 2 med suprecur och den 24:e blir de ultraljud samt blodprov för att sedan köra igång med gonal-f.. Vårt andra IVF då första ledde till utomhavandeskap..höger äggledare fick op bort..så nu hoppas vi på att allt ska gå vägen!

• NoA22

Lite uppdatering: Nu är jag ruvare på ett 4 celligt fint litet embryo =D Dom sa att det var lika fint som innan frysning, så det känns ju positivt :) Däremot hände de en annan konstig sak, läkaren hittade inte livmodern med ultraljudet!! Kändes ju jättekonstigt. Så de fick typ köra på kän... Hon sa att det var jätte ovanligt men att det händer och att det inte skulle göra ett sämre resultat!! Hoppas hon har rätt, men man blir ju lite orolig. När hon väl sprutade in embryot sa hon dock att hon såg vart det tog vägen och hon visade en vit prick på skärmen och sa att det var på rätt plats. Så jag hoppas att vår eskimå verkligen ligger på rätt plats i mig =)

• strumpa

Det låter ju jättebra! Håller tummarna nu :). Konstigt det där med livmodern :/, men det är nog inget att oroa sig för.
    Kram

• strumpa

Allt såg bra ut igår på ul inför FET (troligtvis ) nästa vecka. Nu gäller det bara att hitta äl.
    När fick du testdag NoA22? Är det efter 14 dagar? Kram

• Pastell1983

Hoppar in i tråden med en liten fråga bara, kommer eventuellt behöva göra IVF senare i år på Rmc Linköping och jag undrar lite hur de räknar där. Bor i jönköpingslän och får 2 landstingsfinansierade försökt. Undrar hur de räknar i linköping som ett försökt? Ingår FET i första försöket eller räknas det som försök 2?

Tacksam för svar om nån vet

Svar på tråden rmc linköping - ivf