• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • FineS

Oj, då förstår jag att du blev lite chockad! Fick du plocka för tidigt eller för sent? Sådant kan ju också påverka, tror jag iaf. 
    Hårda skal fick jag också höra vid gång nr 2, att det var därför att dom gjorde ICSI den gången, men läkaren jag hade den här gången tyckte inte att det var det som var felet... så svart att veta.. Jag har begärt ut min journal nu iaf, så då får jag läsa på lite... Undrar hur detaljerad den är. 

Jag har mått så där, as trött och ett jobbigt illamående, men nu när ovitrellen har släppt så mår jag mycket bättre. Är på RD 5 idag. Om det blir en graviditet av det hela så får illamåendet och tröttheten gärna finnas där, det gör mig inget;)

• semlorna

Nej, alla äggen såg mogna och fina ut så dom hade ingen förklaring utan var lika förvånade som vi. Inga spermier hade tagit sig in trots att dom var pigga så det är hårda skal eller något allvarligt fel vår barnlöshet beror på. Ska få lite lägre dos den här gången, kanske hjälper.

Har också känt av ovitrellen men jag tror morfinpreparatet vid ÄP gjode en del också. Trötthet och illamående behöver inte vara fel konstigt nog, håller tummarna :) 

• Longing4u

För oss blev det negativt så nu drar vi vidare till Carl von Linné.

Vid vårt första försök på rmc blev inte heller något befruktat, av 21 ägg.
    Konstigt att det händer så många..

Hoppas det går bra för er alla!

• FineS

Två fina embryon = Negativt test + mens.. Sista försöket, så nu lämnar vi RMC Linköping för gott. Lycka till er andra! 

• strumpa

Hur går det för er som är kvar? Är det någon som är under behandling nu eller väntar alla?
    Själv väntar jag på mens för att sen få göra vårt 2:a FET i slutet av april.

• LindaF

Jag ska på vul på fredag och förhoppningsvis 1a FET i början på nästa vecka :)

• NoA22

Jag väntar på min mens. Borde komma idag eller i morgon. Sen är det dags att börja leka detektiv för att hitta ägglossning. Sen blir det FET förhoppningsvis v15 :) Då ligger ju vi ganska nära varandra LindaF och Strumpa :)

• NoA22

Longing4u och FineS vad tråkigt att det inte gick vägen för er!! :( Håller tummarna för att det går bättre på nästa klinik! Om det inte går för oss på kommande FET drar vi oxå vidare. Blir samma som ni Loning4u, alltså Carl von Linné. Har hört att de är bättre där :) Lycka till framöver!!

• strumpa

Ja det blir nära :) jag tror detta FET blir i v.17.
    Gjorde IVF 2010 och fick en underbar son :). Nu försöker vi få till ett syskon.
    På vårt första FET blev jag gravid med enäggstvillingar som båda dog i vecka 12 ;(. Opererades i slutet av januari. Så nu är det FET nr2 som är aktuellt. Vi har 8 ägg kvar i frysen så det känns bra.

• FineS
    NoA22 skrev 2013-03-21 07:26:56 följande:
    Longing4u och FineS vad tråkigt att det inte gick vägen för er!! :( Håller tummarna för att det går bättre på nästa klinik! Om det inte går för oss på kommande FET drar vi oxå vidare. Blir samma som ni Loning4u, alltså Carl von Linné. Har hört att de är bättre där :) Lycka till framöver!!
    Tack för tummarna och lyckönskningarna:) Vi kommer söka hjälp utomlands faktiskt, så vi får se hur det går;) Lycka till med FETet!
Svar på tråden rmc linköping - ivf