• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Aadomeniqe
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-04-24 12:07:59 följande:
    Ja det hoppas jag :p

Ja dom sa inget till mig förrän i januari, tog proverna i november :s Men det är såpass ovanligt så du behöver nog inte oroa dig :) Tror inte PCO och lågt AMH värde är så vanligt ihop heller, så risken är nog väldigt liten :)

Haha ja jag har hållt på i en vecka, maken undrar vad det är för fel på mig som städar hela tiden ;) Idag blev det tvätten som får agera sysselsättning :p Det är ännu mer tråkigt att det finns ju inget att städa nu, jag har sorterat alla garderober och dammat av överallt och allting är skinande rent, vad ska jag då göra liksom :p 
    ja men dåså ;) då är jag lugn i allafall. haha ! värre för dig dock :( tycker synd om dig..verkligen !

Hahaha det undrar min make med, så säger han att jag är duktig hela tiden !! handlar inte om det säger jag.. har ju fan inget annat o göra..haha :P
  • intetnyttpåplusfronten
    Aadomeniqe skrev 2013-04-24 14:02:17 följande:
    ja men dåså ;) då är jag lugn i allafall. haha ! värre för dig dock :( tycker synd om dig..verkligen !

Hahaha det undrar min make med, så säger han att jag är duktig hela tiden !! handlar inte om det säger jag.. har ju fan inget annat o göra..haha :P
    Ja, inte så mycket att göra åt :p

Haha ja det säger han här också, haha! Jag brukade städa max en gång i månaden förut :p Han fattar inte riktigt varför jag plötsligt tycker det är så roligt :p
    Funderar på om man ska hitta nåt spel eller nåt, men det finns nästan inga datorspel som jag gillar men det skulle kanske få tiden att gå åtminstone :P Skulle haft ett jobb! Då orkar man inte tänka så mycket :p 
    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum. varedu.blogg.se
  • Nedrud

Hej alla.. Fick veta förra veckan att vi skulle få en remis till Linköping för ivf. Vi har försökt i Två år nu och Inget har hänt så i dec 2012 sökte vi hjälp, allt såg bra ut tills jag gjorde en kontrast röntgen av ägg ledaren ( har bara en kvar på grund av ett X så dom fick op den ena ) och nu visade de sig att den andra ledaren är igenväx. Har tusen frågor den första är hur lång är väntetiden??? Kan någon som vet svara på de snälla..

• intetnyttpåplusfronten
    Nedrud skrev 2013-04-24 21:54:38 följande:
    Hej alla.. Fick veta förra veckan att vi skulle få en remis till Linköping för ivf. Vi har försökt i Två år nu och Inget har hänt så i dec 2012 sökte vi hjälp, allt såg bra ut tills jag gjorde en kontrast röntgen av ägg ledaren ( har bara en kvar på grund av ett X så dom fick op den ena ) och nu visade de sig att den andra ledaren är igenväx. Har tusen frågor den första är hur lång är väntetiden??? Kan någon som vet svara på de snälla..
    Upp till 3 månader tror jag, vår remiss skickades 22 jan och i mars fick vi en tid för 4 april, som jag dock fick omboka och det blev i torsdags istället.
    Vad jobbigt, hur kan den ha växt igen? Gav de nån anledning? 
  • Nedrud

Någon infektion eller liknande :( Skönt att veta att man inte behöver vänta i en evighet innan man får tid. Hur gick de för dig i torsdag? Jag är så nervös just nu, är liv rädd att de inte kommer funka. Har läst en massor på nätet, men de hjälper ju inte så mycket..

• Lillflickan

Nedrud, om du har blivit gravid (om än med dålig utgång) borde det fungera med IVF för dig. Kanske första eller inte, men någon gång framöver. Men det är en nervös process. Hoppas du får komma dit snabbt.

• Aadomeniqe
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-04-24 15:45:42 följande:
    Ja, inte så mycket att göra åt :p

Haha ja det säger han här också, haha! Jag brukade städa max en gång i månaden förut :p Han fattar inte riktigt varför jag plötsligt tycker det är så roligt :p
    Funderar på om man ska hitta nåt spel eller nåt, men det finns nästan inga datorspel som jag gillar men det skulle kanske få tiden att gå åtminstone :P Skulle haft ett jobb! Då orkar man inte tänka så mycket :p 
    Jobb skulle inte vara helt fel.. jag har ju jobb iofs..är dagmatte om dagarna..så lite annat får man ju göra & tänka på, vilket kan va skönt =) lite omväxling lixom ^^ . I går fick min make tid på laboratoriet den 7:e Maj..så vi får hålla tummarna att allt ser bra ut..annars 3 månader av väntan igen !!! gudars..
  • Nedrud

Lillflickan: jag har redan två barn sen tidigare förhållande, sen fick jag mitt X som gjorde att nu inte kan bli gravid på vanligt sätt, min sambo har inga barn så de är jobbigt att mitt gamla liv förhindrar oss att bli gravida på vanligt sätt. Så jag hoppas att du har rätt :)

• intetnyttpåplusfronten
    Nedrud skrev 2013-04-24 23:30:58 följande:
    Någon infektion eller liknande :( Skönt att veta att man inte behöver vänta i en evighet innan man får tid. Hur gick de för dig i torsdag? Jag är så nervös just nu, är liv rädd att de inte kommer funka. Har läst en massor på nätet, men de hjälper ju inte så mycket..
    Åh vad jobbigt :/
    Ja jag tycker det hela har gått rätt fort, nästan lite för fort, haha. Jag var beredd på att det skulle ta 1,5 år innan vi skulle komma dit vi är idag, och det har bara gått ca ett halvår :)
    Det gick bra i torsdags, jag fick hormoner utskrivna och ska börja spruta på tredje mensdagen (när mensen behagar dyka upp vet jag inte dock) och sen förhoppningsvid äggplock ett par veckor efter det och sedan hoppas vi på återföring. Jag är också rädd att det inte kommer funka, jag är rädd att jag bara har dåliga ägg kvar. Nej man ska inte läsa massor, det har jag också gjort. Många som misslyckas :o Men också många som lyckas. Man kan inte jämföra sig med andra för alla har ju olika förutsättningar :)
    Aadomeniqe skrev 2013-04-25 06:51:34 följande:
    Jobb skulle inte vara helt fel.. jag har ju jobb iofs..är dagmatte om dagarna..så lite annat får man ju göra & tänka på, vilket kan va skönt =) lite omväxling lixom ^^ . I går fick min make tid på laboratoriet den 7:e Maj..så vi får hålla tummarna att allt ser bra ut..annars 3 månader av väntan igen !!! gudars..
    Hehe ja det är ju bra isf! Jag har säsongsjobb så jag jobbar några veckor och är ledig ett par månader och sen jobbar några veckor igen :p Ojoj, ja får hoppas det ser bra ut! 
    Min man var jätterädd och nervös över spermaprovet, men han hade inget att oroa sig för trots sina levnadsvanor (rökning, snusning, ingen motion, fel mat, massor av cola, alkohol osv) utan han fick ett bra resultat på spermaprovet. :) Han är numera jättestolt över sina simmare och berättar gärna för folk att han fick ett "perfekt" prov, haha.

• Aadomeniqe
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-04-25 10:14:17 följande:
    Åh vad jobbigt :/
    Ja jag tycker det hela har gått rätt fort, nästan lite för fort, haha. Jag var beredd på att det skulle ta 1,5 år innan vi skulle komma dit vi är idag, och det har bara gått ca ett halvår :)
    Det gick bra i torsdags, jag fick hormoner utskrivna och ska börja spruta på tredje mensdagen (när mensen behagar dyka upp vet jag inte dock) och sen förhoppningsvid äggplock ett par veckor efter det och sedan hoppas vi på återföring. Jag är också rädd att det inte kommer funka, jag är rädd att jag bara har dåliga ägg kvar. Nej man ska inte läsa massor, det har jag också gjort. Många som misslyckas :o Men också många som lyckas. Man kan inte jämföra sig med andra för alla har ju olika förutsättningar :)

Hehe ja det är ju bra isf! Jag har säsongsjobb så jag jobbar några veckor och är ledig ett par månader och sen jobbar några veckor igen :p Ojoj, ja får hoppas det ser bra ut! 
    Min man var jätterädd och nervös över spermaprovet, men han hade inget att oroa sig för trots sina levnadsvanor (rökning, snusning, ingen motion, fel mat, massor av cola, alkohol osv) utan han fick ett bra resultat på spermaprovet. :) Han är numera jättestolt över sina simmare och berättar gärna för folk att han fick ett "perfekt" prov, haha.

Haha så gulligt att han är stolt :D gud så kul.. ah min make snusar.. vi har inte druckit alkohol sen vårt bröllop ( 25 Augusti 2012 ) så det är inte mkt sånt här inte.. sen det där med fel mat..haha han käkar ju helst bara kött och bea sås på burk..jävla kaloribomb.. medan en annan inte äter potatis, ris eller pasta.. kör en "inga kalorier" alls..o jag har gått ner 5 kilo på 2 veckor. Jag röker ju TYVÄRR.. jävla sorgligt att en pinne kan ta över livet på så sätt.. men jag ska faktiskt köpa en sådan E cigarett idag :) se om det hjälper.. utan nikotin då.. ! Va faktiskt rökfri en månad i Januari.. men sen sprack det.. varför vet jag inte riktigt. Men dricker gör vi ytterst sällan..det är man lite små stolt över Skrattande ! Ne men ja hoppas det går bra med provet.. tycker ju ändå inte att det ska va några problem.. han hade gjort sin förra flickvän på tjocken..så funkade det då lär det funka nu.. bara jag som inte riktigt funkar som jag ska :P  
Svar på tråden rmc linköping - ivf