• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • LindaF

Hej strumpan :) Ja det blev det men tyvärr med besvikelse. Vi hade ju 6 embryon i frysen,de hade varit tvungna att tina allihopa när vi kom dit. Det sista såg bra ut men en stund senare när insättningen skulle ske hade även det tappat i kvaliten :( De satte in 2 embryon men de var ju tyvärr bara 2celliga och det känns ju inte så hoppfullt :(

• strumpa

Men då!! Låter inget vidare ;( och ni som hade så många ;( håller tummarna för att detta går vägen! Kram

• strumpa

Hur går det för dig NoA22? Själv väntar jag på mens men är orolig för att den inte kommer dyka upp i rätt tid då jag är säker på att jag inte haft någon äl...men jag vet inte. Det är så jobbigt med all väntan.

• NoA22
    strumpa skrev 2013-04-02 21:27:31 följande:
    Hur går det för dig NoA22? Själv väntar jag på mens men är orolig för att den inte kommer dyka upp i rätt tid då jag är säker på att jag inte haft någon äl...men jag vet inte. Det är så jobbigt med all väntan.
    Ja det är sjukt jobbigt med all ovisshet och väntan. När var mensen beräknad egentligen, är den försenad nu? Får man inte mens om man inte haft ägglossning?
    Jag fick min mens i tisdags förra veckan =) dock 4 dagar försent. Jag brukar ha en cykel på 29 dagar men nu blev det 33 dagar. Men nu är den förbi så nu ska jag börja ta ägglossningstest i morgon :) Enligt RMC skulle jag börja ta först på fredag på cd 11, men jag börjar ändå i morgon, vill inte riskera att missa den...
    LindaF skrev 2013-03-28 21:42:13 följande:
    Hej strumpan :) Ja det blev det men tyvärr med besvikelse. Vi hade ju 6 embryon i frysen,de hade varit tvungna att tina allihopa när vi kom dit. Det sista såg bra ut men en stund senare när insättningen skulle ske hade även det tappat i kvaliten :( De satte in 2 embryon men de var ju tyvärr bara 2celliga och det känns ju inte så hoppfullt :(
    Hur känner du dig? Håller tummarna för att de fortsatte sin celldelning i dig och att de/eller den fäster fint =) Jag är lite orolig för vår eskimå, vi har ju tyvärr bara en. Så allt hänger ju på att den vill tina fint och överleva.

• NoA22
    FineS skrev 2013-03-21 15:13:34 följande:
    Tack för tummarna och lyckönskningarna:) Vi kommer söka hjälp utomlands faktiskt, så vi får se hur det går;) Lycka till med FETet!
    Spännande med utomlands. Vilket land? Hur kommer det sig att ni väljer att vända er utomlands? Är de bättre? billigare?
  • strumpa

Vet faktiskt inte om man får mens om man inte haft äl, nått jag har fått för mig bara...jag väntar mens nästa vecka. Men det vore ju bra om jag fick äl sen efter det iom att vi ska försöka då.
    Hoppas du hittar din äl :)

• semlorna
    strumpa skrev 2013-04-02 22:36:48 följande:
    Vet faktiskt inte om man får mens om man inte haft äl, nått jag har fått för mig bara...jag väntar mens nästa vecka. Men det vore ju bra om jag fick äl sen efter det iom att vi ska försöka då. Hoppas du hittar din äl :)

Visst får man normalt mens ändå men den kan bli lite försenad eller annorlunda än normalt.
  • FineS
    NoA22 skrev 2013-04-02 21:57:40 följande:
    Spännande med utomlands. Vilket land? Hur kommer det sig att ni väljer att vända er utomlands? Är de bättre? billigare?
    Vi kommer åka till Grekland redan nu i April för immunologisk utredning/behandling. Jag känner på mig att det är något som är fel med mig och den kunskapen sitter man inte på i Sverige, därför väljer vi att vända oss utomlands.
  • strumpa

Yes! Mensen kom på utsatt tid. På måndag blir det ul-kontroll och sen ska jag börja med äl-stickor på torsdag nästa vecka. Än så länge har jag hoppet kvar och troligtvis blir det insättning om två veckor :).

Svar på tråden rmc linköping - ivf