• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Bellisa
    NoA22 skrev 2013-04-16 20:24:30 följande:
    Hej Bellisa och välkommen!! =) Kom precis på att jag inte skrivit till dig =) hur går det med sprejandet? Några symtom ännu? Vad tråkigt att höra om förra IVF:n jag håller tummarna att det går vägen denna gång :)

Bara av okunskap och nyfikenhet, hur tidigt och hur märker de om det blir utomkved?
    Tack!Glad Sprejandet går bra, har inga speciella symptom av sprayen, hade inte det förra gången heller.

Det är nog mkt individuellt. Jag var ute och läste om utomkveds när vi misstänkte det, det enda som som stämde på mig var att jag hade blödningar till och från. Min utredning höll på i 4 veckor med undersökningar och provtagningar  innan jag fick akutop, då fick jag så ont så jag varken kunde gå eller stå. Hade inte haft ett dugg ont alls tidigare.

Hoppas på ett fint plus till er på självaste TDGlad
  • intetnyttpåplusfronten

Hoppar in här jag med :)
    Inväntar mensen som bör komma vilken dag som helst och ska då köra korta metoden med puregon och orgalutran. Vi har försökt i 5 år, känns lite nervöst detta!  

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum. varedu.blogg.se
  • Pastell1983

Tjejer, måste bara fråga en sak till jag kom på, hoppas inte ni tycker jag är jobbig Men hur är det i linköping, när de väljer metod? Föredrar de långa metoden där? Och när får man köra korta?

Trevlig helg!

• intetnyttpåplusfronten
    Pastell1983 skrev 2013-04-20 18:00:53 följande:
    Tjejer, måste bara fråga en sak till jag kom på, hoppas inte ni tycker jag är jobbig Men hur är det i linköping, när de väljer metod? Föredrar de långa metoden där? Och när får man köra korta?

Trevlig helg!
    Jag uppfattade det som att man får välja lite själv hur man vill göra. Vi valde att göra korta eftersom långa hade en deadline på 20 april, och jag hade ju inte fått min mens än så jag visste inte om jag kunde starta då (dvs idag). :)
    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum. varedu.blogg.se
  • semlorna
    Pastell1983 skrev 2013-04-20 18:00:53 följande:
    Tjejer, måste bara fråga en sak till jag kom på, hoppas inte ni tycker jag är jobbig Men hur är det i linköping, när de väljer metod? Föredrar de långa metoden där? Och när får man köra korta? Trevlig helg!

Jag fick höra att de av tradition föredrar långa.
  • Pastell1983

Tack för svar Då vet jag. Nu dröjer det ju säkert flera månader innan vi ens får komma på möte, har gjort min tredje pergokur nu och inväntar mensen på onsdag. Har testat negativt så verkar inte funka det heller. (har iofs egen äl men de ville ge mig pergo ändå). Sen får jag ringa och berätta läget för min läkare så skriver de väll remiss eller nått

• strumpa

Det beror nog på vilket "problem" man har. Har man regelbunden mens och äl får man nästan säkert köra korta metoden. De föredrar säkert den långa metoden då de lättare kan planera, justera och lägga sina egna scheman på ett enklare sätt.

• semlorna
    strumpa skrev 2013-04-21 18:51:10 följande:
    Det beror nog på vilket "problem" man har. Har man regelbunden mens och äl får man nästan säkert köra korta metoden. De föredrar säkert den långa metoden då de lättare kan planera, justera och lägga sina egna scheman på ett enklare sätt.

Nja, jag har regelbunden mens och ÄL och fick ändå inte korta som alternativ.
  • semlorna
    strumpa skrev 2013-04-21 22:02:46 följande:
    Okej, dåligt av dem tycker jag.

Kanske det är men jag är inte nog insatt i skillnaderna på behandlingsresultaten och annat för att ha en åsikt.
Svar på tråden rmc linköping - ivf