• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • intetnyttpåplusfronten
    Aadomeniqe skrev 2013-05-07 09:08:51 följande:
    Haha äsh sånt som händer ^^)

Jodå det har gått bra.. blev förkyld ifrån ingenstans  i helgen.. varade bara 3 dagar så då tog jag det lugnt.. men körde igång i går & idag igen =) Ligger på minus 1 kilo till i allafall =D

jahaa, men gud höst.. as långt kvar ju :O hoppas det går bra för oss båda. Idag ska ju min make till Laboratorie .. så är spänd som fan o hoppas att dom INTE hör av sig om 2 veckor...

Haha 5-6 barn xD Min mamma har 7 barn.. ( hon ville ha mer dock men många missfall osv ) så det är jag ensam tjej och mina 6 bröder.. skit kul verkligen :P

Klart du kommer få din bebis.. det kan jag sätta en tunna skit på ;) Du fixar detta tjejan!! 
    Men usch då. Skönt att det var en kort förkylning :) Ja nu SKA jag ta tag i detta, vägde mig idag och det såg INTE kul ut om jag säger så!

Ja vi får se vad som händer, har börjat med lutinus nu :) Tar du såna? Ska dom rinna ut?? xD

Haha ja min mamma har också 7 barn, jag är dock inte ensam tjej :) Hon fick tre fler än vad hon tänkt sig, trots ett par aborter i bagaget. Så fertilitet är då inte ärftligt :p

Haha! Ja vi får se hur det blir med den tunnan ;)
    Aadomeniqe skrev 2013-05-09 22:43:38 följande:

Jag plussade idag :D helt jävla otroligt !!'
    Gud vad kul! Grattis! :D Det förtjänar ni verkligen :D

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum. varedu.blogg.se
  • Aadomeniqe
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-05-10 00:01:37 följande:
    Men usch då. Skönt att det var en kort förkylning :) Ja nu SKA jag ta tag i detta, vägde mig idag och det såg INTE kul ut om jag säger så!

Ja vi får se vad som händer, har börjat med lutinus nu :) Tar du såna? Ska dom rinna ut?? xD

Haha ja min mamma har också 7 barn, jag är dock inte ensam tjej :) Hon fick tre fler än vad hon tänkt sig, trots ett par aborter i bagaget. Så fertilitet är då inte ärftligt :p

Haha! Ja vi får se hur det blir med den tunnan ;)

Gud vad kul! Grattis! :D Det förtjänar ni verkligen :D

Asså det känns overkligt .. Polaren & jag va ute o körde bil..åkte till bilteama o lite sånt.-- sen bah tittade hon på mig o sa " fan vilka tuttar du har.. är du gravid? det tror jag att du är " .. så efter det drog vi hem till henne o tog ett gravtest.. visade neg. orkade inte sitta på testet så vi åkte.. sen ringde hon mig vid 9 i går kväll o sa .. har du fått bilden? .. jag kollade telefonen o där va det en bild på gravtestet jag tog.. och det visade två streck !!!  skakandes skrek jag o kramade mig make o sa att jag är gravid.. vi hoppade runt runt tillsammans typ..hahaha ! :D

• intetnyttpåplusfronten
    Aadomeniqe skrev 2013-05-10 06:20:21 följande:
    Asså det känns overkligt .. Polaren & jag va ute o körde bil..åkte till bilteama o lite sånt.-- sen bah tittade hon på mig o sa " fan vilka tuttar du har.. är du gravid? det tror jag att du är " .. så efter det drog vi hem till henne o tog ett gravtest.. visade neg. orkade inte sitta på testet så vi åkte.. sen ringde hon mig vid 9 i går kväll o sa .. har du fått bilden? .. jag kollade telefonen o där va det en bild på gravtestet jag tog.. och det visade två streck !!!  skakandes skrek jag o kramade mig make o sa att jag är gravid.. vi hoppade runt runt tillsammans typ..hahaha ! :D

Förstår det :D Har du tagit nåt mer test efter det?
    Gud vad kul det måste kännas :D 
    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum. varedu.blogg.se
  • Aadomeniqe
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-05-10 20:56:46 följande:
    Förstår det :D Har du tagit nåt mer test efter det?
    Gud vad kul det måste kännas :D 
    Jag tog ett digitalt :) Så jag är i v.5 ! 
  • liamae

Hej!
    Jag är helt ny här på forumet och tänkte passa på att fråga er med erfarenhet från RMC i Linköping om lite tips och råd! Planerar en IVF där till hösten och går mest och väntar på att tiden ska gå. :)
    Hur har ni upplevt RMC? Har ni några tips inför IVF:en, något som ni själva hade velat veta innan (gärna rörande just Linköping, men i allmänhet också)? Fick ni vänta länge när det var dags för er? Till mig har de sagt att väntetiden är noll och det bara är att köra på när vi vill men jag anar kanske att de gärna säger så men att det kanske inte är helt sant...
    Stort tack på förhand! 

• Genau

Det viktigaste funkade för vår del, eftersom vi fick ett barn på första IVF-försöket. Men min erfarenhet är otrevligt och oengagerat läkarbemötande samt sköterskor som är trevliga, men tyvärr ofta ger fel besked (t.ex. garanterar plats som sen inte finns, precis som du skriver). Hoppas att de bemöter dig bättre, för barnlöshet i sig + IVF-behandling är tufft nog ändå. Men blir det inte så, så kan det ju ändå resultera i en liten bebis. Det har ju vi ett bevis på. Lycka till!

• liamae
    Genau skrev 2013-05-11 19:52:56 följande:
    Det viktigaste funkade för vår del, eftersom vi fick ett barn på första IVF-försöket. Men min erfarenhet är otrevligt och oengagerat läkarbemötande samt sköterskor som är trevliga, men tyvärr ofta ger fel besked (t.ex. garanterar plats som sen inte finns, precis som du skriver). Hoppas att de bemöter dig bättre, för barnlöshet i sig + IVF-behandling är tufft nog ändå. Men blir det inte så, så kan det ju ändå resultera i en liten bebis. Det har ju vi ett bevis på. Lycka till!
    Vad tråkigt med det bemötandet. Jag har varit där en gång och även om läkaren var lite torr så verkade hon trevlig, kanske att jag kände mig lite dum med alla frågor... Det jag reagerade på var att själva miljön var så otroligt ogästvänlig! Inte mysigt på något sätt, det kändes som att folk tittade snett på varandra i väntrummet och när jag gick förbi i korridoren kom det ut en grönklädd operationssköterska (?) med en mugg med blod (?) i mitt bland oss patienter. Känner ett visst obehag inför att behöva spendera mer tid i just de där korridorerna, jag kände mig liksom inte trygg på vårt första besök. Är det något som blir "bättre med tiden" tror ni?
    Skönt att höra att allt gick bra för er iaf! Och grattis till bebisen. :) 
  • Rebria
    liamae skrev 2013-05-11 18:30:31 följande:
    Hej!
    Jag är helt ny här på forumet och tänkte passa på att fråga er med erfarenhet från RMC i Linköping om lite tips och råd! Planerar en IVF där till hösten och går mest och väntar på att tiden ska gå. :)
    Hur har ni upplevt RMC? Har ni några tips inför IVF:en, något som ni själva hade velat veta innan (gärna rörande just Linköping, men i allmänhet också)? Fick ni vänta länge när det var dags för er? Till mig har de sagt att väntetiden är noll och det bara är att köra på när vi vill men jag anar kanske att de gärna säger så men att det kanske inte är helt sant...
    Stort tack på förhand! 
    Nu verkar du ju redan ha varit där en gång så då har du fått chans att bilda dig en egen uppfattning delvis.

Vi remitterades dit då vi hör dit geografiskt och var på ett första besök där. Rent medicinskt så har jag inte så mycket att invända men bemötandet var en katastrof.
    Sköterskor som idiotförklarar en i telefon och vägrar ge en någon telefontid till läkaren, strul med recept som inte skrivs trots att man ringer extra och påtalar att man nog får mens om en knapp vecka och då behöver ha allt klart om man ska köra korta protokollet. Ett axplock av det som strulade, finns mer.  Vi kände oss så illa bemötta att vi faktiskt inte ville gå på behandling där så vi bad om en valfrihetsremiss och går nu i falun istället på landstingets bekostnad. Det är som en dröm i jämförelse, hade de ens varit 1/3 så professionella och trevliga i Linköping hade jag inte haft någon anledning att klaga.
Svar på tråden rmc linköping - ivf