• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • intetnyttpåplusfronten
    Aadomeniqe skrev 2013-05-13 08:56:30 följande:
    :) fast är svin nojig .. Att ngt ska hända :/
    Nej då, det kommer gå jättebra! :D
    Du väntar bebis, inte missfall :) 
    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • intetnyttpåplusfronten

:)
     Jo det går väl bra, tar lutinus nu tre gånger om dagen och ska göra det i två veckor till eller tills mensen kommer :)
    Tyvärr så ger ju dessa proggisar graviditetssymptom, så jag har småkramper i livmodern, trött hela tiden och öm som bara den i brösten. Haha, är rätt säker på att det inte tar sig denna månad, så det känns ju lite tråkigt att jag ska få "lida" i minst en vecka till helt i onödan. Tar gääärna dessa symptom vid en riktig graviditet istället ;)

Men hoppas gör man ju! Frågan är när man ska ta test, hon sa det i telefonen men jag minns inte :o Jag frågade om jag inte bara kan vänta in mensen istället men hon svarade att "precis, du ska ta graviditetstest innan mensen kommer."

Om det inte tar sig nu så kopplar jag bort det hela helt, tänker bara fokusera på vikten tills i höst och hoppas på att de ger mig en ny chans då och att äggen inte är slut redan :) 

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • Aadomeniqe

Tråkigt ändå att känna så när man vet om att man inte är gravid :( men jag lovar din tur kommer :)

Det va nog lite så jag tänkte nu .. Att jag just inte tänkte "hoppas hoppas" .. Utan att ha bara kopplat bort allt ! Sen har jag ju som sagt gått ner i vikt och att det ska hjälpa :)

• semlorna

Börjar med sprutorna imorgon så nu är det bara två veckor kvar till ÄP, så skönt!

• Limalie

Hoppar in här med några frågor. Ska börja med puregon när jag får mens om drygt 2 veckor, ska köra korta protokollet.
    Har fått recept och har beställt på apoteket , de hade inte dessa hemma.

Dock står det inte hur mycket jag ska börja spruta med? Hon nämnde 100 iu något TROR jag men är osäker.
    Ska ju ringa dom första mensdagen, får jag då lite mer info om allt? Hur mycket jag ska börja ta? När första vulet blir? I dagsläget vet jag ju ingenting mer än när jag ska börja, på dag 3, vilka sprutor och hur man tar dom osv.
    Fick en hel bunt med infopapper men det var allt.

Dock väldigt nöjd med dom efter första besöket igår på RMC supertrevliga!

• semlorna
    Limalie skrev 2013-10-16 14:35:35 följande:
    Hoppar in här med några frågor. Ska börja med puregon när jag får mens om drygt 2 veckor, ska köra korta protokollet. Har fått recept och har beställt på apoteket , de hade inte dessa hemma. Dock står det inte hur mycket jag ska börja spruta med? Hon nämnde 100 iu något TROR jag men är osäker. Ska ju ringa dom första mensdagen, får jag då lite mer info om allt? Hur mycket jag ska börja ta? När första vulet blir? I dagsläget vet jag ju ingenting mer än när jag ska börja, på dag 3, vilka sprutor och hur man tar dom osv. Fick en hel bunt med infopapper men det var allt. Dock väldigt nöjd med dom efter första besöket igår på RMC supertrevliga!

Nu körde vi långa men jag fick all info jag behövde när jag ringde vid mensen. VUL och sånt bokas in eftersom.
  • Limalie
    semlorna skrev 2013-10-16 14:43:31 följande:

Nu körde vi långa men jag fick all info jag behövde när jag ringde vid mensen. VUL och sånt bokas in eftersom.
    Tack snälla för svar då känner jag mig lugnare. Så mycket info att ta in, men det löser sig.
Svar på tråden rmc linköping - ivf