• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • semlorna
    Pastell1983 skrev 2013-04-16 19:43:32 följande:
    Hoppar in i tråden med en liten fråga bara, kommer eventuellt behöva göra IVF senare i år på Rmc Linköping och jag undrar lite hur de räknar där. Bor i jönköpingslän och får 2 landstingsfinansierade försökt. Undrar hur de räknar i linköping som ett försökt? Ingår FET i första försöket eller räknas det som försök 2?

Tacksam för svar om nån vet
    Varje gång man får tillbaka ett/flera embryon så räknas det som ett försök som jag förstått det.
  • NoA22
    strumpa skrev 2013-04-16 13:55:59 följande:
    Allt såg bra ut igår på ul inför FET (troligtvis ) nästa vecka. Nu gäller det bara att hitta äl.
    När fick du testdag NoA22? Är det efter 14 dagar? Kram
    Åh vad skönt att allt såg bra ut =) lycka till med ägglossningsletandet =D
    Ja jag fick TD den 26 april så det är på RD 14 :) så himla skönt att slippa vänta så länge som vid vanlig IVF =) 
  • Pastell1983
    semlorna skrev 2013-04-16 19:52:00 följande:
    Varje gång man får tillbaka ett/flera embryon så räknas det som ett försök som jag förstått det.
    Ok tack! Trist att det är så olika beroende på var man bor. På endel ställen verkar ett FET ingå som försök 1.
  • strumpa

Ja FET räknas som ett försök. Man får två gratis försök till 1 barn. Syskon kostar alltid.
    Lycka till när ni väl sätter igång!

• strumpa

26/4! Det blir ju nästa vecka :) åh vad spännande! Men förstår att väntan känns lång ändå. Du får planera in lite roliga saker i veckan så att dagarna går lite fortare.
    Kram

• NoA22
    Pastell1983 skrev 2013-04-16 19:43:32 följande:
    Hoppar in i tråden med en liten fråga bara, kommer eventuellt behöva göra IVF senare i år på Rmc Linköping och jag undrar lite hur de räknar där. Bor i jönköpingslän och får 2 landstingsfinansierade försökt. Undrar hur de räknar i linköping som ett försökt? Ingår FET i första försöket eller räknas det som försök 2?

Tacksam för svar om nån vet
    Hej Pastell1983, välkommen hit. Du får gärna hänga kvar här om du vill =)

På RMC i Linköping räknar de varje återföring som ett försök. Så om man gör en IVF och får en till frysen, så måste man göra FET vid nästa försök och det räknas som ett försök. Så man får en IVF och FET kan man säga. Får man dock inte någon till frysen så för man en ny full IVF. Men som sagt har man i frysen så måste man nyttja dem först. Tycker att det är snålt i detta landsting, men så är det tyvärr :( Vi misslyckades på vår IVF och fick bara ett embryo till frysen så det ruvar jag på nu. Sen är det bara att öppna plånboken om det inte fungerar... MEN denna gång ska det gå vägen =D
  • Pastell1983
    strumpa skrev 2013-04-16 19:54:26 följande:
    Ja FET räknas som ett försök. Man får två gratis försök till 1 barn. Syskon kostar alltid.
    Lycka till när ni väl sätter igång!
    Tack! Lycka till själva! (ska läsa lite mer ingående hur ni andra har det och var ni ligger till)
    NoA22 skrev 2013-04-16 19:58:18 följande:
    Hej Pastell1983, välkommen hit. Du får gärna hänga kvar här om du vill =)

På RMC i Linköping räknar de varje återföring som ett försök. Så om man gör en IVF och får en till frysen, så måste man göra FET vid nästa försök och det räknas som ett försök. Så man får en IVF och FET kan man säga. Får man dock inte någon till frysen så för man en ny full IVF. Men som sagt har man i frysen så måste man nyttja dem först. Tycker att det är snålt i detta landsting, men så är det tyvärr :( Vi misslyckades på vår IVF och fick bara ett embryo till frysen så det ruvar jag på nu. Sen är det bara att öppna plånboken om det inte fungerar... MEN denna gång ska det gå vägen =D
    Tack för välkomnandet! Då förstår jag bättre. Håller alla tummar för er att det ska gå vägen den här gången Solig

Jag kommer gå in o läsa lite då och nu i tråden, inte skriva aktivit än. Men håller tummarna för er alla !!

• Pastell1983
    strumpa skrev 2013-04-16 13:55:59 följande:
    Allt såg bra ut igår på ul inför FET (troligtvis ) nästa vecka. Nu gäller det bara att hitta äl.
    När fick du testdag NoA22? Är det efter 14 dagar? Kram
    Lycka till inför nästa vecka!
  • NoA22
    strumpa skrev 2013-04-16 19:56:47 följande:
    26/4! Det blir ju nästa vecka :) åh vad spännande! Men förstår att väntan känns lång ändå. Du får planera in lite roliga saker i veckan så att dagarna går lite fortare.
    Kram
    Ja jag vet, sjukt det är redan nästa vecka :) har gått helt sjukt snabbt tills idag... Har såå mycket på jobbet med, så jag har knappt hunnit tänka på att jag ruvar. Tror att det är positivt, så man inte går och oroar sig och letar symtom =) Har ju BIM på onsdag nästa vecka och man kan ju testa ca 4 dagar innan BIM enligt CB, så vi funderar på att köra ett test redan då. Vet att det kan vara för tidigt, men vi gör nog en chansning ändå tror jag... om vi inte fegar ur =D
  • NoA22
    Bellisa skrev 2013-04-11 21:48:17 följande:
    Hoppar in här..jag började spraya igår.. så dag 2 med suprecur och den 24:e blir de ultraljud samt blodprov för att sedan köra igång med gonal-f.. Vårt andra IVF då första ledde till utomhavandeskap..höger äggledare fick op bort..så nu hoppas vi på att allt ska gå vägen!
    Hej Bellisa och välkommen!! =) Kom precis på att jag inte skrivit till dig =) hur går det med sprejandet? Några symtom ännu? Vad tråkigt att höra om förra IVF:n jag håller tummarna att det går vägen denna gång :)

Bara av okunskap och nyfikenhet, hur tidigt och hur märker de om det blir utomkved?
Svar på tråden rmc linköping - ivf