• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Aadomeniqe
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-04-25 10:31:55 följande:
    Haha ja eller hur :) Oj, det var längesen! Vi gifte oss också i augusti :D
    Haha här dricks det varje helg :p Fast jag brukar dricka en gång i månaden kanske. Haha ja här äter han kött och strips och beasås på burk typ, och sen gärna chips och sånt efter maten :p
    Jag äter inte heller pasta, ris eller potatis faktiskt :p  Wow, bra jobbat! :D Jag röker också tyvärr, verkar inte riktigt kunna sluta trots att jag säger att det är sista paketet hela tiden... Men blir ju så svårt när maken röker :)
    Jag har två E-cigaretter, haha. Funkade inget vidare för mig, jag rökte på den hela tiden bara för att det var roligt :p Men sen tog "röken" slut och jag vet inte var man köper ny, det var en gratiskampanj :p

Jag var rökfri ett halvår 2011, men började igen på sommaren... jävla uteserveringar ;) Drack inte på det halvåret heller, och hade slutat med massa grejer som kaffe, energidryck, läsk osv och tog massa tillskott. Blev ju gravid då i april, men det blev missfall i maj...
    Sen det här med vikten.. Jag var normalviktig de första två åren vi försökte, sen deppade jag ner mig och tröståt mig till 40 kg på två år :o Har gått ner 35 av dessa nu det senaste året, så nu kämpar jag för att bli av med de sista 5 och gärna 10 till :p 

Ja enligt läkaren kan ju spermaproven skilja sig åt, så även fast hans prov såg bra ut i november så kan det vara en dålig "batch" när det väl är dags för ivf. Så nu försöker jag få honom att leva lite sunt fram tills dess för att simmarna ska vara så bra som möjligt :p

Jag blev gravid efter 3 månader i ett tidigare förhållande, men gjorde abort. Så jag förstår inte, om jag nu kan bli gravid eftersom jag blivit det två gånger, varför vill det sig inte nu? Är det bara för att jag har dåliga ägg kvar eller vad är det som är fel? :o Det är alltså pga mitt låga amh värde som jag inte blir gravid, men vad är det som säger att ivf ska fungera då liksom...
    Men då har ju din man bevisligen fungerande spermier iallafall, så då borde det fungera för er tycker jag ;) 
    Jasså? =D vilket sammanträffande ;D Vilket datum?

Haha det är svårt o hålla sig borta ifrån allt det goda, jag har ALLTID älskat mat o godsaker..men sen läkaren sa till mig när jag ringde och bokade tid för utredning att jag behöver gå ner 1-2 kilo så har det bara rasat.. i går vägde jag mig igen.. 5 kilo har jag gått ner nu :D skapligt lyckat ! MEn jag är ju väldigt noga just nu med vad jag äter.. jag väger tillomed maten innan jag äter den så jag ser hur mycket jag ska förbränna på dagen ! Morgonens frukost blev 194 Kalorier ! Sen ska jag äta 1176 kalorier till idag..får vi se hur det går med det :P
    Fuskade lite i går & käkade tacogratäng..oh ja höll på o dö så gott det var !!! MUUUMS!!

Det är bra, bara att påminna din make att det är framtiden & barn det handlar om..sen kan han ju alltid gå tillbaka till de dåliga vanorna när du blivit med barn ;) Det sa jag till min make i går .. han skrattade bara.. haha :D

Men kan dom inte göra något åt AMH:t då? som jag sagt e du ju så pass ung fortfarande . KRAM 
  • intetnyttpåplusfronten
    Aadomeniqe skrev 2013-04-26 08:40:22 följande:
    Jasså? =D vilket sammanträffande ;D Vilket datum?

Haha det är svårt o hålla sig borta ifrån allt det goda, jag har ALLTID älskat mat o godsaker..men sen läkaren sa till mig när jag ringde och bokade tid för utredning att jag behöver gå ner 1-2 kilo så har det bara rasat.. i går vägde jag mig igen.. 5 kilo har jag gått ner nu :D skapligt lyckat ! MEn jag är ju väldigt noga just nu med vad jag äter.. jag väger tillomed maten innan jag äter den så jag ser hur mycket jag ska förbränna på dagen ! Morgonens frukost blev 194 Kalorier ! Sen ska jag äta 1176 kalorier till idag..får vi se hur det går med det :P
    Fuskade lite i går & käkade tacogratäng..oh ja höll på o dö så gott det var !!! MUUUMS!!

Det är bra, bara att påminna din make att det är framtiden & barn det handlar om..sen kan han ju alltid gå tillbaka till de dåliga vanorna när du blivit med barn ;) Det sa jag till min make i går .. han skrattade bara.. haha :D

Men kan dom inte göra något åt AMH:t då? som jag sagt e du ju så pass ung fortfarande . KRAM 
    16e :P

Haha ja, det är ju det! Jag gillar visserligen inte mat speciellt mycket, det är strips och mackor som är boven här :p Och godsaker, tjaa.. godis och chips kan jag väl också trycka i mig utan stopp ;)
    Åh jaha! Vikten är faktiskt en anledning till att vi inte sökte hjälp tidigare, jag funderade på att göra det efter 2,5 år men då hade jag lyckats äta mig fet utan att märka det :s Ville inte höra att jag måste gå ner i vikt så sket i att ringa om utredning då. Men så gick jag ju ner så att jag har bmi 26, så då vågade jag ringa ;) Och än har dom inte sagt något om min vikt, men jag kämpar på ändå :)
    Vad bra det går för dig, här går jag upp 1 kg eller står still!¨

Väga maten har jag provat också, men jag blir så extrem när det gäller sånt så jag svälter mig istället :p Ska jag äta 1100 kcal så äter jag 400 typ. Livsfarligt ju :p

Åh tacogratäng som är så gott :D Kanske inte det nyttigaste dock. Hehe.

Ja jag har försökt säga det till honom, han säger då att "ja men tänk om du inte blir gravid då, då har jag slängt bort x antal månader av mitt liv i onödan" :o Det sjuka är att HAN vill göra detta mer än vad jag vill, men han är lite bortskämd ibland min lilla gris ;)

Nej AMH värdet indikerar ju hur stor äggreserven är och det är genetiskt :/ Så äggen kommer ta slut om inte alltför lång tid. Ingen vet ju hur länge för det är olika för alla, så jag hoppas :) Vill ju helst hinna med ett syskon också liksom :)

Men IDAG kom min mens, så nu får jag ÄNTLIGEN börja spruta på söndag! :D 
    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum. varedu.blogg.se
  • strumpa

Idag var jag på RMC och fick ett fint ägg tillbaka :), så nu är jag ruvare! :) De var tvungna att tina upp 3 ägg då de första två inte var av så bra kvalitet. Det ägget jag sen fick tillbaka var lika fint som innan frysningen :). Nu har vi 5 st kvar i frysen, så himla skönt att det finns att ta av.

• intetnyttpåplusfronten
    strumpa skrev 2013-04-26 19:29:10 följande:
    Idag var jag på RMC och fick ett fint ägg tillbaka :), så nu är jag ruvare! :) De var tvungna att tina upp 3 ägg då de första två inte var av så bra kvalitet. Det ägget jag sen fick tillbaka var lika fint som innan frysningen :). Nu har vi 5 st kvar i frysen, så himla skönt att det finns att ta av.
    Oh grattis! Hoppas det går vägen :) och vad skönt att ha "reserver" ;)
  • Aadomeniqe
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-04-26 10:53:59 följande:
    16e :P

Haha ja, det är ju det! Jag gillar visserligen inte mat speciellt mycket, det är strips och mackor som är boven här :p Och godsaker, tjaa.. godis och chips kan jag väl också trycka i mig utan stopp ;)
    Åh jaha! Vikten är faktiskt en anledning till att vi inte sökte hjälp tidigare, jag funderade på att göra det efter 2,5 år men då hade jag lyckats äta mig fet utan att märka det :s Ville inte höra att jag måste gå ner i vikt så sket i att ringa om utredning då. Men så gick jag ju ner så att jag har bmi 26, så då vågade jag ringa ;) Och än har dom inte sagt något om min vikt, men jag kämpar på ändå :)
    Vad bra det går för dig, här går jag upp 1 kg eller står still!¨

Väga maten har jag provat också, men jag blir så extrem när det gäller sånt så jag svälter mig istället :p Ska jag äta 1100 kcal så äter jag 400 typ. Livsfarligt ju :p

Åh tacogratäng som är så gott :D Kanske inte det nyttigaste dock. Hehe.

Ja jag har försökt säga det till honom, han säger då att "ja men tänk om du inte blir gravid då, då har jag slängt bort x antal månader av mitt liv i onödan" :o Det sjuka är att HAN vill göra detta mer än vad jag vill, men han är lite bortskämd ibland min lilla gris ;)

Nej AMH värdet indikerar ju hur stor äggreserven är och det är genetiskt :/ Så äggen kommer ta slut om inte alltför lång tid. Ingen vet ju hur länge för det är olika för alla, så jag hoppas :) Vill ju helst hinna med ett syskon också liksom :)

Men IDAG kom min mens, så nu får jag ÄNTLIGEN börja spruta på söndag! :D 
    Sorry för sent svar.. haft fullt upp här hemma :P

Ahhaa ganska nära varandra då =) Haha när jag ringde o fixade med tider första gången så sa tanten jag praatade med " du måste gå ner i vikt, och sluta röka " jävla rolig.. haha men ajja ^^

Är ute & går ca 45 min varje dag.. pga hundarna så är de ju bra motivation :P  Men nu har jag gått ner 2 kilo till..så 8 kilo till sen är jag klar :D 

Nae det är det ju inte..men det är ju så förbannat gott :D tusan asså !

Gud va spännande.. hur gick det med sprutorna då?

Vi vill bara ha ett barn till.. Andréa vill ha en till syskon :) 
  • strumpa

Tjuvtestade inatt med ett cb digitalt och det kom upp ett fint "Gravid" i displayen. Jag hade haft det lite på känn. Hoppas nu att pricken vill stanna kvar och att det blir ett syskon nu vid årsskiftet. På fredag är min officiella testdag så då ska jag ringa RMC och få tid för ett ul, blir säkert runt vecka 7.

• intetnyttpåplusfronten
    Aadomeniqe skrev 2013-04-30 08:57:55 följande:
    Sorry för sent svar.. haft fullt upp här hemma :P

Ahhaa ganska nära varandra då =) Haha när jag ringde o fixade med tider första gången så sa tanten jag praatade med " du måste gå ner i vikt, och sluta röka " jävla rolig.. haha men ajja ^^

Är ute & går ca 45 min varje dag.. pga hundarna så är de ju bra motivation :P  Men nu har jag gått ner 2 kilo till..så 8 kilo till sen är jag klar :D 

Nae det är det ju inte..men det är ju så förbannat gott :D tusan asså !

Gud va spännande.. hur gick det med sprutorna då?

Vi vill bara ha ett barn till.. Andréa vill ha en till syskon :) 
    Oj, och jag har helt missat att du har svarat :p

Haha ja som om man inte själv vet vad man borde och inte borde göra :p Det är liksom inte så att man kan knäppa med fingrarna så är det gjort :)

Superbra ju! Hur har det gått denna vecka då? Jag ska ta tag i allt nu också tror jag, har försoffat mig nu de senaste två veckorna :o

Gått bra med sprutorna, lite rädd för luftbubblan i orgalutran men det har gått bra :)
    Tyvärr så blev det bara två äggblåsor, och linköping ville inte gå vidare utan vill spara detta försök så har jag fortfarande två kvar. Men jag misstänker att det är försent i höst.

Så har tagit ägglossningsspruta idag och ska försöka "au naturell" nu imorgon och på onsdag och sen ska jag ta progesteron. Får se om det funkar, annars blir det nytt försök i höst :)

Jaa såklart hon ska ha ett syskon! :D Jag har alltid sett framför mig hur jag har 5-6 barn, kan inte tänka mig ett liv utan syskon för någon. Men nu verkar jag få kyssa alla makter i arslet av tacksamhet om jag ens lyckas få till en liten en... :( 
  • intetnyttpåplusfronten
    strumpa skrev 2013-05-06 12:52:28 följande:
    Tjuvtestade inatt med ett cb digitalt och det kom upp ett fint "Gravid" i displayen. Jag hade haft det lite på känn. Hoppas nu att pricken vill stanna kvar och att det blir ett syskon nu vid årsskiftet. På fredag är min officiella testdag så då ska jag ringa RMC och få tid för ett ul, blir säkert runt vecka 7.
    Super GRATTIS! :D Klart den lille ska stanna kvar! :)
  • Aadomeniqe
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-05-06 12:58:52 följande:
    Oj, och jag har helt missat att du har svarat :p

Haha ja som om man inte själv vet vad man borde och inte borde göra :p Det är liksom inte så att man kan knäppa med fingrarna så är det gjort :)

Superbra ju! Hur har det gått denna vecka då? Jag ska ta tag i allt nu också tror jag, har försoffat mig nu de senaste två veckorna :o

Gått bra med sprutorna, lite rädd för luftbubblan i orgalutran men det har gått bra :)
    Tyvärr så blev det bara två äggblåsor, och linköping ville inte gå vidare utan vill spara detta försök så har jag fortfarande två kvar. Men jag misstänker att det är försent i höst.

Så har tagit ägglossningsspruta idag och ska försöka "au naturell" nu imorgon och på onsdag och sen ska jag ta progesteron. Får se om det funkar, annars blir det nytt försök i höst :)

Jaa såklart hon ska ha ett syskon! :D Jag har alltid sett framför mig hur jag har 5-6 barn, kan inte tänka mig ett liv utan syskon för någon. Men nu verkar jag få kyssa alla makter i arslet av tacksamhet om jag ens lyckas få till en liten en... :( 
    Haha äsh sånt som händer ^^)

Jodå det har gått bra.. blev förkyld ifrån ingenstans  i helgen.. varade bara 3 dagar så då tog jag det lugnt.. men körde igång i går & idag igen =) Ligger på minus 1 kilo till i allafall =D

jahaa, men gud höst.. as långt kvar ju :O hoppas det går bra för oss båda. Idag ska ju min make till Laboratorie .. så är spänd som fan o hoppas att dom INTE hör av sig om 2 veckor...

Haha 5-6 barn xD Min mamma har 7 barn.. ( hon ville ha mer dock men många missfall osv ) så det är jag ensam tjej och mina 6 bröder.. skit kul verkligen :P

Klart du kommer få din bebis.. det kan jag sätta en tunna skit på ;) Du fixar detta tjejan!! 
  • Aadomeniqe
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-05-06 12:58:52 följande:
    Oj, och jag har helt missat att du har svarat :p Haha ja som om man inte själv vet vad man borde och inte borde göra :p Det är liksom inte så att man kan knäppa med fingrarna så är det gjort :) Superbra ju! Hur har det gått denna vecka då? Jag ska ta tag i allt nu också tror jag, har försoffat mig nu de senaste två veckorna :o Gått bra med sprutorna, lite rädd för luftbubblan i orgalutran men det har gått bra :) Tyvärr så blev det bara två äggblåsor, och linköping ville inte gå vidare utan vill spara detta försök så har jag fortfarande två kvar. Men jag misstänker att det är försent i höst. Så har tagit ägglossningsspruta idag och ska försöka "au naturell" nu imorgon och på onsdag och sen ska jag ta progesteron. Får se om det funkar, annars blir det nytt försök i höst :) Jaa såklart hon ska ha ett syskon! :D Jag har alltid sett framför mig hur jag har 5-6 barn, kan inte tänka mig ett liv utan syskon för någon. Men nu verkar jag få kyssa alla makter i arslet av tacksamhet om jag ens lyckas få till en liten en... :( 

Jag plussade idag :D helt jävla otroligt !!'
Svar på tråden rmc linköping - ivf