Aadomeniqe skrev 2013-04-26 08:40:22 följande:
Jasså? =D vilket sammanträffande ;D Vilket datum?
Haha det är svårt o hålla sig borta ifrån allt det goda, jag har ALLTID älskat mat o godsaker..men sen läkaren sa till mig när jag ringde och bokade tid för utredning att jag behöver gå ner 1-2 kilo så har det bara rasat.. i går vägde jag mig igen.. 5 kilo har jag gått ner nu :D skapligt lyckat ! MEn jag är ju väldigt noga just nu med vad jag äter.. jag väger tillomed maten innan jag äter den så jag ser hur mycket jag ska förbränna på dagen ! Morgonens frukost blev 194 Kalorier ! Sen ska jag äta 1176 kalorier till idag..får vi se hur det går med det :P
Fuskade lite i går & käkade tacogratäng..oh ja höll på o dö så gott det var !!! MUUUMS!!
Det är bra, bara att påminna din make att det är framtiden & barn det handlar om..sen kan han ju alltid gå tillbaka till de dåliga vanorna när du blivit med barn ;) Det sa jag till min make i går .. han skrattade bara.. haha :D
Men kan dom inte göra något åt AMH:t då? som jag sagt e du ju så pass ung fortfarande . KRAM
16e :P
Haha ja, det är ju det! Jag gillar visserligen inte mat speciellt mycket, det är strips och mackor som är boven här :p Och godsaker, tjaa.. godis och chips kan jag väl också trycka i mig utan stopp ;)
Åh jaha! Vikten är faktiskt en anledning till att vi inte sökte hjälp tidigare, jag funderade på att göra det efter 2,5 år men då hade jag lyckats äta mig fet utan att märka det :s Ville inte höra att jag måste gå ner i vikt så sket i att ringa om utredning då. Men så gick jag ju ner så att jag har bmi 26, så då vågade jag ringa ;) Och än har dom inte sagt något om min vikt, men jag kämpar på ändå :)
Vad bra det går för dig, här går jag upp 1 kg eller står still!¨
Väga maten har jag provat också, men jag blir så extrem när det gäller sånt så jag svälter mig istället :p Ska jag äta 1100 kcal så äter jag 400 typ. Livsfarligt ju :p
Åh tacogratäng som är så gott :D Kanske inte det nyttigaste dock. Hehe.
Ja jag har försökt säga det till honom, han säger då att "ja men tänk om du inte blir gravid då, då har jag slängt bort x antal månader av mitt liv i onödan" :o Det sjuka är att HAN vill göra detta mer än vad jag vill, men han är lite bortskämd ibland min lilla gris ;)
Nej AMH värdet indikerar ju hur stor äggreserven är och det är genetiskt :/ Så äggen kommer ta slut om inte alltför lång tid. Ingen vet ju hur länge för det är olika för alla, så jag hoppas :) Vill ju helst hinna med ett syskon också liksom :)
Men IDAG kom min mens, så nu får jag ÄNTLIGEN börja spruta på söndag! :D