• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • strössel
    strumpa skrev 2010-10-17 14:18:31 följande:
    Till mig sa de att om man får till frysen tar de dessa om man behöver ett nytt försök och då räknas det som 1 försök. (Lite dåligt kan jag tycka).

Nu...en fråga till...Får man ha på sig bh eller nån t-shirt eller så under sjukhusskjortan under ÄP??? Hoppas verkligen det...;( 
    Ett färskförsök ska ju vara bättre än FET så det är lite tråkigt.

Jag vet inte om man får det , jag hade inte det. Fast skjortan är inte genomskinlig och det är ingen som ser igenom den.
  • majsanna
    strumpa skrev 2010-10-17 14:18:31 följande:
    Till mig sa de att om man får till frysen tar de dessa om man behöver ett nytt försök och då räknas det som 1 försök. (Lite dåligt kan jag tycka).

Nu...en fråga till...Får man ha på sig bh eller nån t-shirt eller så under sjukhusskjortan under ÄP??? Hoppas verkligen det...;( 
    Till mig hade de sagt att man kan ha bhn kvar på sig under sjukhusskjortan så det har jag haft.
    2010 - Året då jag äntligen blir gravid. langtantillbarn.blogspot.com
  • mg79

STRUMPA: Lycka till i morgon! Du får ha BH på under skjortan. Drick mycket saft, så mycket mer än du vill. Jag tyckte att jag drack hela tiden, men det gjorde jag tydligen inte, och det slutade med dropp för att klara resan hem, vilket jag ändå inte gjorde utan att spy två gånger. Så drick, bara häll i dig!!!

• strössel

Lindabell:

Hur gick det för dig ?

• strumpa

Idag har jag gjort mitt ÄP, 16 ägg blev det. Tyckte inte det gjorde så fasligt ont men hade ju ställt in mig på det värsta. Däremot efter fick jag jätteont och grät massor, fick smärtstillande tablett så det gick över lite. Har ju fortfarande ont såklart men det hör väl till eftersom de har varit därinne och stuckit massor. Tillbakasättning blir på onsdag kl: 13 om allt går som det ska.

• FRULILA

Vad roligt strumpa. Håller tummarna för dig nu!!

• mmiaa

Hej tjejer!
    Vilken fin tråd ni har här Hoppar gärna in, är mitt inne i vårt andra IVF-försök,. hur det gick (eller inte gick alls) kan ni läsa om i min pres. Vi har däremot båda våra landstingsfinansierade försök kvar, känns jätteskönt!
    Håller tummarna för er alla er andra här! Kram

Väntrum{#emotions_dlg.flower}
    Erica B: första läkarbesök 26 okt.
    majsanna: Minus på 2:a ivf den 17/9.
    Strössel: Inväntar blödning så jag kan börja med ivf 2.
    Grynets Gryta: inväntar dec-mens, för att kunna påbörja IVF1b.

Sprayare/sprutar{#emotions_dlg.flower}

Lärkan80: IVF 1, spraystart 16/9, väntar på blödning...
    Karli: IVF 1, spraystart 5/10

Sprutare{#emotions_dlg.flower}

FRULILA: IVF 1, sprutstart 28/9, VUL 4/10

Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9, sprutstart 6/10 VUL och blodprov 11/10
    Mmiaa: IVF 2, spraystart 29/9, sprutstart 14/10, VUL 20/10

Äggplockning{#emotions_dlg.flower}
    strumpa: IVF 1, sprutstart 5/10 Puregon, VUL och blodprov 13/10, ÄP 18/10

Ruvare{#emotions_dlg.flower}
    LindaBell; IVF 2 (men 1:a syskonförsöket). TD 15/10
    mg79: IVF 1, två ägg återinsatta den 6/10, TD 20/10

Gravida Gravid

1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9, TD 22/9 positivt

• mg79
    strumpa skrev 2010-10-19 11:07:00 följande:
    Ser att du har testdag imorgon Mg, känner du av nått?? 
    Nä känner ingenting, inte mer än olika drömmar på nätterna om testresultat och mycket annat konstigt. Ska bli skönt att kunna testa i morgonbitti och få ett svar... så kanske nätterna blir lugnare. Dagarna rullar på som vanligt med jobba och massa annat, så då hinner jag inte fundera så mycket.
  • strumpa
    mg79 skrev 2010-10-19 15:21:44 följande:
    Nä känner ingenting, inte mer än olika drömmar på nätterna om testresultat och mycket annat konstigt. Ska bli skönt att kunna testa i morgonbitti och få ett svar... så kanske nätterna blir lugnare. Dagarna rullar på som vanligt med jobba och massa annat, så då hinner jag inte fundera så mycket.
    Åh jag håller tummarna, har en känsla av att det kommer gå bra för dig :)
Svar på tråden rmc linköping - ivf