• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • strumpa
    strössel skrev 2010-10-16 11:06:03 följande:
    Har varit inlagd på sjukhus i natt , väldigt högt blodvärde och vätska i buken. Min läkare trodde att det berodde på en graviditet blev skickade till sjukhuset. Där togs massor av prover och blodprovet visade ingen graviditet. Men dom ville jag skulle testa om en vecka men jag undrar varför , visar det inget grav i v 4 så är ju risken väldigt liten att det skulle bli ett plus. Så nu får vi satsa på ett nytt försök ett frysförsök och hoppas det går bättre. Ska ringa Linköping och fråga om jag ska sluta med progesteronet så jag börjar blöda så vi kan börja snart igen.

Nu går man runt och är ledsen och undrar om man har gjort nåt fel , eftersom jag fått plus på varje ivf jag har gjort . Lycka till alla andra !
    Vad tråkigt Strössel! Skickar styrkekramar. Men det kanske inte är helt kört än??!!
  • FRULILA

Jag har uppdaterat mig i listan i alla fall. Hade visst glömt några steg..
    Har varit så dålig efter äggplock och insättning. Ont i magen, jätte svullen, jätte trött och svårt att gå och stå. Men kände i fredags att jag var på banan igen, en vecka senareTungan ute. Men nu är det att hoppas denna vecka går bra och att jag får symtom på graviditet.

Styrkekram till dig strössel!

Väntrum{#emotions_dlg.flower}
    Erica B: första läkarbesök 26 okt.
    majsanna: Minus på 2:a ivf den 17/9.

Sprayare/sprutar{#emotions_dlg.flower}
    Lärkan80: IVF 1, spraystart 16/9, väntar på blödning...
    Karli: IVF 1, spraystart 5/10

Sprutare{#emotions_dlg.flower}

Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9, sprutstart 6/10 VUL och blodprov 11/10

Äggplockning{#emotions_dlg.flower}
    strumpa: IVF 1, sprutstart 5/10 Puregon, VUL och blodprov 13/10, ÄP 18/10

Ruvare{#emotions_dlg.flower}
    LindaBell; IVF 2 (men 1:a syskonförsöket). TD 15/10
    Strössel: Ivf 1 ett toppen ägg i magen och 3 till frysen TD 16/10
    mg79: IVF 1, två ägg återinsatta den 6/10, TD 20/10
    FRULILA: IVF 1: Spraystart 8/9, sprutstart 28/9, ÄP 8/10, ET 11/10, TD 25/10

Gravida Gravid

1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9, TD 22/9 positivt

• Grynets krumelurer
    Lägger in mig i VÄNTRUMMET, då vår första IVF fick avbrytas den 18/9 pga överstimulering... Nu inväntar vi december-menstruationen för att påbörja IVF1b.  

All lycka till er andra! :)

Väntrum{#emotions_dlg.flower}
    Erica B: första läkarbesök 26 okt.
    majsanna: Minus på 2:a ivf den 17/9.
    Strössel: Inväntar blödning så jag kan börja med ivf 2.
    Grynets Gryta: inväntar dec-mens, för att kunna påbörja IVF1b.

Sprayare/sprutar{#emotions_dlg.flower}

Lärkan80: IVF 1, spraystart 16/9, väntar på blödning...
    Karli: IVF 1, spraystart 5/10

Sprutare{#emotions_dlg.flower}

FRULILA: IVF 1, sprutstart 28/9, VUL 4/10

Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9, sprutstart 6/10 VUL och blodprov 11/10

Äggplockning{#emotions_dlg.flower}
    strumpa: IVF 1, sprutstart 5/10 Puregon, VUL och blodprov 13/10, ÄP 18/10

Ruvare{#emotions_dlg.flower}
    LindaBell; IVF 2 (men 1:a syskonförsöket). TD 15/10
    mg79: IVF 1, två ägg återinsatta den 6/10, TD 20/10

Gravida Gravid

1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9, TD 22/9 positivt
  • mg79
    strössel skrev 2010-10-16 11:06:03 följande:
    Nu går man runt och är ledsen och undrar om man har gjort nåt fel , eftersom jag fått plus på varje ivf jag har gjort . Lycka till alla andra !
    Tänker på dig! Hoppas att allting ordnar sig till det bästa i slutänden...

Börjar själv bli nervös TD, närmar sig med stormsteg... på onsdag gäller det..
  • strössel
    mg79 skrev 2010-10-16 18:05:49 följande:
    Tänker på dig! Hoppas att allting ordnar sig till det bästa i slutänden...

Börjar själv bli nervös TD, närmar sig med stormsteg... på onsdag gäller det..
    Hoppas verkligen du får ett fint plus, ska hålla tummarna för dig !
  • strumpa

En liten fråga bara...kanylen till morfinet man får under ÄP vart sitter den?? Är det i armvecket eller ovanpå handen typ??
    Jag har tagit min sista spruta nu, yeay!! 

• Piggelin80

Mina har de satt i armvecket vid båda ÄP :)

• Hannah03

Min satte dom i handen. Jag var så fruktansvärt nervös för ÄP(i fredags),men jag tycker att det gick superbra. Man var juh helt dåsig,så det var ganska skönt=)

Strumpa:Hoppas att ni får ut många fina ägg. Lycka till

• strössel
    Piggelin80 skrev 2010-10-16 22:56:15 följande:
    Mina har de satt i armvecket vid båda ÄP :)
    Du har gjort  2 ivf på Rmc får man två färskförsök ? Vi ska nu göra ivf 2 tror du att vi får ett färskt eller kommer dom tina dom vi har i frysen ?
  • strumpa

Till mig sa de att om man får till frysen tar de dessa om man behöver ett nytt försök och då räknas det som 1 försök. (Lite dåligt kan jag tycka).

Nu...en fråga till...Får man ha på sig bh eller nån t-shirt eller så under sjukhusskjortan under ÄP??? Hoppas verkligen det...;( 

Svar på tråden rmc linköping - ivf