• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • FRULILA

Grattis till många ägg och att det bara är några dagar kvar. Trist och må risigt.
    Själv har jag fortfarande ont i magen och är svullen som tusan och det har ändå gått en halv vecka nu sedan äggplock.

• LindaBell

Strössel; Ja, nu är det inte länge kvar, hua! Hur mår du???
    Igår var jag på gyn pga min stora, stora mage som ömmar. Jag är även lätt illamående ibland och aptiten är sämre under vissa tider, har t ex svårt att få i mig gröten på morgonen. Nåväl jag var där och jag hade överstimulering typ av måttlig art. Hon ville sjukskriva mig men det ville inte jag, men jag ska tillbax imorgon igen för ny koll så vi får se då. Det togs en massa prover bla grav.test (blodprov) och det kanske jag får svar på imorgon...usch vet inte om jag vill veta. Jag blev lite nedslagen av besöket för jag frågade bl a om livmoderslemhinnans tjocklek och hon sa att hon inte tittat så mycket på den, men den såg ganska fin ut men det fanns tydligen inte någon rundning på den (som man tydligen ser vid en graviditet??), men hon sa att det nog var för tidigt. Fast man suger ju åt sig allting nuförtiden och tolkar allt på sitt eget vis, så jag tänkte att det finns ju de som testar pos på RD 9-10 och här ser hon inget på RD 11, hon ville nog bara inte lämna tråkigt besked tänker jag. Så sen när de tog blodproverna så började tårarna bara strömma helt okontrollerat, usch, vilken jobbig tid detta är.

• FRULILA

När vi var på insättning i måndags sa läkaren att jag nog var på gränsen till överstimulerad. Jag känner mycket som du Lindabell. Sa din läkare hur eller vad de gör åt detta? Försvinner det bara av sig självt? Sen nu när man ruvar och man tar dessa vaggisar kanske inte sänker hormonerna heller?

• LindaBell

Frulila; det beror nog på hur överstimulerad man har. Jag rekommenderades vila och att dricka mycket, men som sagt det beror nog på hur mycket, hur man mår och hur proverna är. Svårare fall brukar väl bli inlagda.

• strössel
    LindaBell skrev 2010-10-13 19:30:17 följande:
    Strössel; Ja, nu är det inte länge kvar, hua! Hur mår du???
    Igår var jag på gyn pga min stora, stora mage som ömmar. Jag är även lätt illamående ibland och aptiten är sämre under vissa tider, har t ex svårt att få i mig gröten på morgonen. Nåväl jag var där och jag hade överstimulering typ av måttlig art. Hon ville sjukskriva mig men det ville inte jag, men jag ska tillbax imorgon igen för ny koll så vi får se då. Det togs en massa prover bla grav.test (blodprov) och det kanske jag får svar på imorgon...usch vet inte om jag vill veta. Jag blev lite nedslagen av besöket för jag frågade bl a om livmoderslemhinnans tjocklek och hon sa att hon inte tittat så mycket på den, men den såg ganska fin ut men det fanns tydligen inte någon rundning på den (som man tydligen ser vid en graviditet??), men hon sa att det nog var för tidigt. Fast man suger ju åt sig allting nuförtiden och tolkar allt på sitt eget vis, så jag tänkte att det finns ju de som testar pos på RD 9-10 och här ser hon inget på RD 11, hon ville nog bara inte lämna tråkigt besked tänker jag. Så sen när de tog blodproverna så började tårarna bara strömma helt okontrollerat, usch, vilken jobbig tid detta är.
    Förstår exakt vad du menar, att man suger åt sig allt som jag gjorde då jag frågade om alla som blev överstimulerade blir gravida nää inte alla då kände jag nähä säkert inte jag då. Jag fick svar på mitt blodprov direkt fast det var ju inget gravtest utan för mitt blodvärde iofs. Jag har kräkts idag och varit yr och gäspar hela tiden varit en jobbig dag. Och den här tiden då man har ruvat är den värsta tiden hade glömt att det var så här jobbigt. Hoppas du får positiva besked i morgon jag fasar för min fredagstid hos läkaren.

Håller tummarna för oss båda nu !
  • Rödluvan
    Karli skrev 2010-10-13 12:53:07 följande:
    Hej!

Nån annan här i tråden som blev grymt trött av att spraya.
    På morronen är det värst,ögonen bara rullar på mej och jag kan verkligen inte hålla mej vaken.
    Nästa vecka är det ju dax för undersökningen och ja lär väl somna i gynstolen då jag har tid 9.30
    Funderar starkt på att ta med tandpetare så ja kan hålla ögonlocken uppe haha.
    Håller helt med. Jag blev också jätte trött. Tröttheten har i och för sig hållt i sig även nu när jag tar sprutor. Har även lagt till illamående också Obestämd
  • strössel

Lindabell:

Hur gick det idag på sjukhuset ?

Tänkt på dig idag !

• strumpa

Listan behöver uppdateras :) Kom igen nu Linköpingstjejer! Hjärta

Väntrum{#emotions_dlg.flower}

Erica B: första läkarbesök 26 okt.
    majsanna: Minus på 2:a ivf den 17/9.

Sprayare/sprutar{#emotions_dlg.flower}
    Lärkan80: IVF 1, spraystart 16/9, väntar på blödning...
    Karli: IVF 1, spraystart 5/10

Sprutare{#emotions_dlg.flower}

FRULILA: IVF 1, sprutstart 28/9, VUL 4/10

Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9, sprutstart 6/10 VUL och blodprov 11/10

Äggplockning{#emotions_dlg.flower}
    strumpa: IVF 1, sprutstart 5/10 Puregon, VUL och blodprov 13/10, ÄP 18/10

Ruvare{#emotions_dlg.flower}
    LindaBell; IVF 2 (men 1:a syskonförsöket). TD 15/10
    Strössel: Ivf 1 ett toppen ägg i magen och 3 till frysen TD 16/10
    mg79: IVF 1, två ägg återinsatta den 6/10, TD 20/10

Gravida Gravid

1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9, TD 22/9 positivt

• strössel
    Har varit inlagd på sjukhus i natt , väldigt högt blodvärde och vätska i buken. Min läkare trodde att det berodde på en graviditet blev skickade till sjukhuset. Där togs massor av prover och blodprovet visade ingen graviditet. Men dom ville jag skulle testa om en vecka men jag undrar varför , visar det inget grav i v 4 så är ju risken väldigt liten att det skulle bli ett plus. Så nu får vi satsa på ett nytt försök ett frysförsök och hoppas det går bättre. Ska ringa Linköping och fråga om jag ska sluta med progesteronet så jag börjar blöda så vi kan börja snart igen.

Nu går man runt och är ledsen och undrar om man har gjort nåt fel , eftersom jag fått plus på varje ivf jag har gjort . Lycka till alla andra !
  • strössel

Väntrum{#emotions_dlg.flower}
    Erica B: första läkarbesök 26 okt.
    majsanna: Minus på 2:a ivf den 17/9.
    Strössel: Inväntar blödning så jag kan börja med ivf 2.

Sprayare/sprutar{#emotions_dlg.flower}
    Lärkan80: IVF 1, spraystart 16/9, väntar på blödning...
    Karli: IVF 1, spraystart 5/10

Sprutare{#emotions_dlg.flower}

FRULILA: IVF 1, sprutstart 28/9, VUL 4/10

Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9, sprutstart 6/10 VUL och blodprov 11/10

Äggplockning{#emotions_dlg.flower}
    strumpa: IVF 1, sprutstart 5/10 Puregon, VUL och blodprov 13/10, ÄP 18/10

Ruvare{#emotions_dlg.flower}
    LindaBell; IVF 2 (men 1:a syskonförsöket). TD 15/10
    mg79: IVF 1, två ägg återinsatta den 6/10, TD 20/10

Gravida Gravid

1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9, TD 22/9 positivt

Svar på tråden rmc linköping - ivf