• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Himlan77

Blodprov idag, VUL imorron... Just nu försöker jag komma på ett sätt att hantera ett negativt besked imorron. Typ att inga ägg på ägg är på gång, eller att de är alldeles för små och vi måste avbryta försöket... Jag tror jag faller ihop då... Det finns inte så mycket kvar här... Det beror inte bara på IVF:en utan ganska många faktorer, för livet kan ju aldrig bara hålla sig lugnt och rulla på... Nu tror jag väl kanske inte att det är negativt VUL imorron, för jag har rejält ont i äggstockarna med jämna mellanrum och jag tror inte att jag ska ha jeans på mig innan allt är klart, möjligtvis de mjukaste och töjbaraste jag har... För det börjar kännas lite svullet och som sagt, det gör ont...
    Dessutom är vädret crap här, och jag är jättenervös för att jag inte ska ta mig fram imorron... Halt som fasen redan nu och så snö och blåst på det... Jag har alla mina kollegor som pendlar att ringa när de kommit hem just nu, annars kan jag inte sova...

• Hjärtefröjd

Jädra vinter! Vi har ju tid för infosamtal i Linköping idag, men inser nu att vi förmodligen inte kommer att kunna ta oss iväg med bilen ftrån Stockholm. Det är tydligen snöstorm, ishalka och fullt kaos på E4:n.

Nu håller vi tummarna för att vi får en ny tid snart, snart.. i alla fall innan jul!

• Mumlan74

Himlan77: Jag håller mina tummar för dig. Jag tror att det kommer att gå jättebra.

Själv var jag på VUL igår för att se om jag är nedreglerad. Det ser ut så, men i stället fick jag beskedet av läkaren att hon tyckte att vi seriöst skulle fundera över äggdonation i stället. Jag har så få antralfolliklar... :0(
    Vi får ju inte både ivf och ÄD via landstinget och att göra ÄD privat om ivf-försöken misslyckas har vi inte riktigt råd med... Det kostar 70 000 per försök + resor till och från RIga.

Vi måste bestämma oss före äggplocket i så fall, om vi ska avbryta. Då kastas vi ju dessutom tillbaka i kön och får vänta ytterligare ett år. Känns tungt som fan.

Och var ska vi dra gränsen? Förra gången fick jag två äggblåsor, med två fina ägg, som båda befruktades och jag fick ett toppembryo tillbaka, som fastnade. Ska vi ge upp vid två äggblåsor nu? Eller en? Eller tre?

Chansen att det blir två fina ägg igen finns ju liksom... även om den inte är gigantisk.

• Erica b

mumlan74- oj vilket dilemma, känner för er! Det är ju tyvärr ngt ni måste bestämma själva men hur ni än gör så lycka t!

• Himlan77

Oj Mumlan, inget lätt beslut det där... *kram*

VUL idag, som såg bra ut Många äggblåsor, 2-3 st i varje äggstock som är större än 18 mm, 5-7 som är något mindre i varje och sen ett gäng till som är ganska små. Läkaren sa att det såg fint, men att hon förstod att jag hade ont och var öm ibland, för det är trångt därinne nu. Jeansleggings är en bra uppfinning ÄP på måndag, så nu är det lite spännande

• Bamboocha

Sprugnola: ÄP gick bra fick lugnande sen massa morfin gjorde ju ont men överlevde. Skulle kunna göra det igen. Fick faktiskt ett bra bemötande trots allt. Fast kanylen gjorde så jävla ont att jag började gråta. Fick ut 8 ärr- 3 blev befrukade dock 1 i bättre kvalite. Ruvar nu som sagt tagit ledigt i 5 dagar som sagt man är ju nojjig att nåpgot ska gå snett. Någrra tips!

• Calimba

Bamboocha: Skönt att det gick bra på ÄP. Hoppas att det går hela vägen nu bara, håller tummarna Glad.

• Mumlan74

aj. första sprutan tagen. eller snarare... de två första. jag går in på 375 ie Menopur vilket innebär fem (!) ampuller!
    har bara fått menopur för tre dagar inser jag. :0/

tyckte att det kändes mer än gonal-fs söta lilla sprutpenna. lovar att jag använde rätt kanyl! ;0)

• Erica b

Bamboocha-grattis till ruvning, ja längtar så dant t att få göra det själv, skönt att höra att du tagit ledigt, det har ja spart semester så ja me kan göra nämligen, bra att man inte är den enda som najjor!
    Lycka t nu!

• Calimba

Ikväll börjar jag med den första sprutan av menopur 150 enheter första dagen och sedan 75 imorgon och 150 nästa dag osv. Är nervös för att ta sprutan på mig själv Tungan ute. Hoppas att det går bra.
    Någon som fått mycket biverkningar av sprutorna?

Svar på tråden rmc linköping - ivf