• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Calimba

Mumlan74: Tack, jag hoppas det ska gå bra =O.

• Himlan77
    Calimba skrev 2010-11-25 11:13:53 följande:

Ikväll börjar jag med den första sprutan av menopur 150 enheter första dagen och sedan 75 imorgon och 150 nästa dag osv. Är nervös för att ta sprutan på mig själv Tungan ute. Hoppas att det går bra.
    Någon som fått mycket biverkningar av sprutorna?

Jag har inte haft några biverkningar av Menopur, däremot reagerade jag ganska negativt på Suprecuren, men efter att jag börjat med sprutorna så försvann det ganska fort. Har tagit 150 enheter sen en vecka tillbaka, jag verkar ha svarat bra på det, för på måndag ska vi på ÄP. Och sprutorna har gått jättebra hela tiden. Det kommer det säkert göra för dig oxå Det är lite meckigt i början med blandningen, men man vänjer sig fort
  • Bamboocha

Himlan77: Lycka till på Måndag med ÄP- ta en lugnande tablett det hjälper sen be om mera morfin om det gör ont det gjorde jag 4 gånger o det gick bra!! Ruvar nu för fullt!!

• Himlan77
    Bamboocha skrev 2010-11-25 20:38:22 följande:
    Himlan77: Lycka till på Måndag med ÄP- ta en lugnande tablett det hjälper sen be om mera morfin om det gör ont det gjorde jag 4 gånger o det gick bra!! Ruvar nu för fullt!!
    Tack så mycket Än så länge är jag inte sååå nervös, men det kommer nog... Tack för tipset Håller alla tummar jag har för att du ska plussa snart När har du TD?
  • Erica b

Den här helgen ska ja stå på huvvet heela helgen så ja INTE får min mens för OM den skulle vara 1-2 dagar sen(har oregelb 29-34) så ska ja få börja nässpraya vid jul...annars får ja vänta t runt 18 jan =/
    Ja ä så nervös för vad sköterskan ska säga när ja ringer-känns som om hon har hela mitt liv i sina händer hihi men ställer såklart in mej på den där förbannade januari ;)
    Ta hand om er!

• Mumlan74

Erica b: oj oj oj... då hoppas vi verkligen att den håller sig undan!!!

Trevlig helg på er allihop!

• Himlan77

HELP! I onsdags när rmc ringde, så stod jag utanför bilen och höll på att packa in grejer. In i bilen, fixa papper och penna och lyssna inför ÄP på måndag... Hur bra det gick?? Sådär, kan jag säga. Jag fick koll på Menpurdosen och på Pregnylen, men insåg för en liten stund sen att jag missat vad hon sagt om sprayen... Jag ska spraya Suprecur som vanligt imorron oxå, men ta sista spraydosen kl 20 och sen Pregnylen kl 21, men ska jag spraya på söndag?? Please, please, help me Foten i munnen Jag är ganska säker på att jag inte ska spraya på söndag, men vad har ni andra gjort?

• Bamboocha

Spraya inte mera sista dagen skall vara lördag som jag haft gjorde Äp i mån. Så spraya lördag 1 timme innan pregnyl. Sen gör du inget mera! Ingen spray eller något söndag. Har de visat pregnyl spruta

• Spugnola

Himlan, jag har för mig att jag gjorde likadant som Bamboocha säger! Men om du ska vara hundra, ring! Ngn måste de ju ha som du kan få prata med, om inte annat borde man kunde kolla ordination i ngn journal el så!

Va duktiga ni är alla som kämpar på!!! Det var ett riktigt baltande m alla medicinerna!
    Det har inte "hänt" ngt negativt här men ändå går jag o tänker i dumma banor. Har ringt o pratat m både rmc o mvc men man verkar inte göra så mkt åt hysteriska o nervösa gravida...
    Jag vet ju att hade jag inte varit gravid nu hade tiden fram till jul känts som om det är SNART men mitt UL den 8e dec känns väldigt avlägset...

Trevlig helg kämpartjejor!!

Svar på tråden rmc linköping - ivf