• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Spugnola

Bamboocha, glömde säga att jag blev glad av att läsa att ditt ÄP gick bra till slut! Duktig du är!!! :D

• Himlan77

Tack för svar, då har jag uppfattat rätt. Missade att skriva ner det, men efter vad ni säger så minns jag att hon sa likadant. Så fyra spraydoser kvar Tack för hjälpen!

• Himlan77
    Bamboocha skrev 2010-11-26 16:21:07 följande:
    Spraya inte mera sista dagen skall vara lördag som jag haft gjorde Äp i mån. Så spraya lördag 1 timme innan pregnyl. Sen gör du inget mera! Ingen spray eller något söndag. Har de visat pregnyl spruta
    Jag ska göra likadant som med Menopuren...
  • Calimba

Himlan77: Ja det var lite krångligt att blanda menopuren och det var nervöst att sticka sig själv men ska nog gå bra. Va roligt att du ska göra ÄP snart Glad det kommer gå jättebra!
    Spugnola: Det är snart 8:e december men tiden dit kan kännas lång ibland.
    Snart dags att ta min andra spruta med menopur men ikväll blir det bara 75 enheter Glad.

Trevlig helg på er!

• Karli

Testat negativt idag
    Ringer på måndag till RMC och ser hur vi går vidare.
    Känner att det är inte mycket att vänta på.
    Jag har ju mått toppen genom hela resan så jag gör lätt om det igen.
    Men just nu är de jobbigt,usch vilken besvikelse.

• Bamboocha

Karli: Tråkigt och höra. Kramar till dig!!

• Spugnola

Karli, usch vad ledsen jag blir för din skull!
    Jag måste ge dig all cred i världen för din styrka och vilja! Jag skulle nog aldrig orka så direkt igen, jag blir imponerad!
    Ta hand om dig nu, gör snälla saker mot dig som du mår bra av.
    Lycka till,
    KRAM
    Hjärta

• Himlan77

Kramar till Karli... Håller med Spugnola, jag skulle nog inte orka så direkt...

Nu är sista sprayen tagen och Pregnylsprutan oxå, så nu är det bara att invänta måndag... Det är ömt, spänt och känns trångt därnere, och det gör ONT... bläää! Ni som gjort ÄP och insättning, vad är vanligast, insättning efter två el tre dagar? Har för mig att vår läkare sa två dagar, om inte ÄP gjordes på fredagen, för då blev det ju tre, men det var ju lite snurrigt då och mycket info...

• Mumlan74

Himlan77: Lycka till på måndag! Förra gången var det två dagar mellan ÄP och insättning för oss.

• Karli

Tack! De kom några tårar när mina föräldrar fick veta,då blev de känsligt
    Annars känns jag på nåt skumt sätt nästan lite "avstängd" eller hur jag nu ska förklara.
    Men de kommer nog en dag då de brister och jag gråter floder. Tilläggas bör att jag i vanliga fall är VÄLDIGT känslig. Gråter över allt från bröllop till Lyxfällan

Svar på tråden rmc linköping - ivf