• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Himlan77

ÄP imorron, men just nu vill jag bara att det slutar snöa... Foten i munnen Jag har en sambo som är så jäkla käck, som härjar om att vi nog inte kommer iväg, och att det är alldeles för mycket snö, och jag behöver verkligen inte det nu...! Jag tänker inte ha gått igenom den här skiten för ingenting! Kommer vi inte iväg, så lägger jag ner det här för ett tag... Det finns gränser för vad jag klarar av, känner jag...

• Spugnola

Det klart att det kommer gå Himlan, lite snö kan inte stoppa här nu, inte vad ni gått igenom!!
    Var bor ni? Långt o resa?
    KRAM

• Erica b

Karli....fy f... o usch, tänker på Dej. Kör på igen direkt du det skulle ja me göra! kram
    Ja förstår inte hur man kan vänta på att dra igång en gång till då ä ju drömmer ÄNNUlängre bort, så äre för mej iaf men inget fel me att vänta altså! Ja mår som sämst när ja inte gör någonting! manär verkligen olika Förvånad

Ja ska ringa RMC imöra, typiskt kom min jä... mens TIDIGT som ALDRIG hänt annars på typ 4 år...så det blir att vänta t slutet på januari...usch att inte kunna göra nått o bara vänta ä det värsta! Min kropp vill inte samarbeta alls just nu...

• Mumlan74

Stor kram till dig Karli.

Himlan: Det kommer att gå jättebra! Jag ska tänka på dig i morgon. Skicka massa positiv energi så att det går bra på ÄP.

Jag har nu sprutat fyra dagar. tycker att jag känner en del från framför allt vänster äggstock. Är väldigt nervös för ultraljudet på tisdag...

Läste också in mig lite mer på äggdonation och vad som gäller för att få det landstingsfinansierat... det verkar som att man visst kan få först ett ivf-försök och sedan gå över till ÄD. men jag blir inte riktigt klok. måste nog ringa och fråga...

• Himlan77

Tack Mumlan och Spugnola. Vi har 12 mil ungefär, men nu har det slutat snöa, och enligt yr.no och smhi, så ska det vara uppehåll inatt och endast snöbyar efter kusten imorron. Så jag hoppas på det... Vi ska vara där redan 7:30, så vi får väl åka runt 5 el nåt sånt...  Det känns bättre nu i alla fall när det inte snöar mer.
    Sambon vill att vi tar in på hotell de dagarna vi ska vänta inför insättning, men jag vill helst hem... Vad sjutton, ska vi sitta där och uggla utan att vi vet att det blir resultat...? Det kanske inte alls blir nån insättning på ons el tors... Jag vet att jag målar allt i svart, men hellre det, för då kan det bara bli bättre...

• Spugnola

hur har det gått himlan??
    kom du iväg??

• Erica b

Fick idag bekräftat det ja har varit rädd för, att pga 2 ynka dagar så får ja vänta ändå t 19 januari tills ja får börja spraya. 51 dagar, 8 veckor.
    Nej det kommer inte gå fort. Det är svårt att putsa fönser när man gråter...o varför ska man göra adventfint hemma när man inte ens har några barn, finns ingen mening. julen är för barnen...

Nattsvart.Gråter

• Himlan77

Nu är det gjort, och vi är hemma. Det var inget nice alls i morse, men vi kom iväg och kom i tid. 15 ägg blev det, så nu hoppas vi på att ingen ringer imorron, så det blir insättning på onsdag. Nu har jag ont, men det är gjort i alla fall

Svar på tråden rmc linköping - ivf