• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Himlan77

Nu ruvar jag! Av mina 15 ägg kunde 12 användas, 8 blev befruktade av dessa och tre med riktig toppkvalitet, så ett till mig och två till frysen Karin sa att det var ett bra resultat, så det känns ju bra Nu är det bara att vänta på den 15 dec, och hoppas att jag inte börjat blöda innan... Tänk om man kunde få en fin julklapp...

• Karli

Jag vilar över jul o nyår och kör försök nr 2 i januari när dom öppnar igen Känns ganska ok.
    All lycka till er andra nu,jag håller tummar o tår Hjärta

• Erica b

Hjärtans fröjd- på vårat infosamtal gick vi igenom alla olika sätt det finns att göra på typ korta/långa metoden, sen gick vi in lite mer på våran metod o de hormoner vi ska få. Sen fick ja göra ett vaginalt ultraljud där o då och sedan fick ja me mej sprutor hem o hur vi går vidare, sedan tar man visst alla steg som de kommer med mer info om varje när det är dax.
    Vi ska börja på 21 dagen i min decembercykel...så 19 januari kommer ja börja med nässpray troligtvis pga av julstängt o sterilisering av labbet.

• Honken

Hjärtans fröjd: Håller tummarna på att du kommer iväg ordentligt imorgon! Lycka till!! Glad

• Hjärtefröjd
    Erica b skrev 2010-12-01 22:58:37 följande:
    Hjärtans fröjd- på vårat infosamtal gick vi igenom alla olika sätt det finns att göra på typ korta/långa metoden, sen gick vi in lite mer på våran metod o de hormoner vi ska få. Sen fick ja göra ett vaginalt ultraljud där o då och sedan fick ja me mej sprutor hem o hur vi går vidare, sedan tar man visst alla steg som de kommer med mer info om varje när det är dax.
    Vi ska börja på 21 dagen i min decembercykel...så 19 januari kommer ja börja med nässpray troligtvis pga av julstängt o sterilisering av labbet.
    Ah, tack!

Vad är det som avgör om man kör korta eller långa metoden? Fick  ni välja? Vi vill verkligen köra korta för att slippa nedregleringen.
  • Honken

Vi fick inte välja, det var endast prat om den korta. Men sen har jag ingen egen mens heller, om det nu spelar någon roll? Däremot om drog hon lott om vilken typ av sprutor vi skulle få, det blev Menopur. Verkar vara lite vad dom känner för..?! Träffade Karin, och du?

• Hjärtefröjd
    Honken skrev 2010-12-01 23:19:42 följande:
    Vi fick inte välja, det var endast prat om den korta. Men sen har jag ingen egen mens heller, om det nu spelar någon roll? Däremot om drog hon lott om vilken typ av sprutor vi skulle få, det blev Menopur. Verkar vara lite vad dom känner för..?! Träffade Karin, och du?
    Vi ska träffa Elisabeth i morgon!

Jag hoppas på korta metoden och puregon eftersom det verkar så smidigt med "pennan" (puregon.nu/puregon-pen/).
  • Erica b

ja vet inte helt varför men vi ska köra långa, bland annat för det va bäst resultat på den sa  Dr Barbara t oss, får ta menorur sprutor med sen
    ...men som sagt tror det är vad de tänkt ut som passar just oss som man får köra på.
    det är jobbigt för mej(kontrollfreak) att lägga så mye kontroll i andras händer o man inte rikigt varför vissa saker görs o man har ju säkert frågat o fått svar men allt går inte att komma ihåg o få in det är SÅ mye känslor, intryck mm
    åhh 49 dagar kvar t spraystart =)

• Erica b

hjärtans fröjd- måste bara lägga till att min svägerska har haft samma läkare o samma "problem" o samma metod men fått helt olika läkarbesök än vad ja haft så va inte säker på att det blir som jag sär! =)

• Hjärtefröjd

Erica B: Vi träffade Barbara idag och hon rekommenderade oss korta metoden och så önskade jag få Puregon eller Gonal-F för att de kommer i injeceringspenna. Det tyckte hon lät okej, så jag fick Gonal-F.

Svar på tråden rmc linköping - ivf