• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Himlan77
    Mumlan74 skrev 2010-12-03 09:24:09 följande:
    Vi träffade Karin och jag tyckte att hon var jättebra också. Däremot är jag inte så nöjd med Kerstin, som jag gissar är barnmorska. Hon är alltid ganska otrevlig och dryg när man pratar med henne. VI träffade en annan barnmorska när vi var där - hon var fantastisk.
    Vi har haft Karin hela tiden från första samtal till i onsdags, och är jättenöjda med henne. Jag gillade inte Kerstin i telefonen, kände mest att det var ett onödigt ont från hennes sida att behöva ringa och förklara en massa, men sen när vi väl var på rmc, så var hon skitbra, både i måndags på ÄP och i onsdags vid insättning  Så olika det kan vara.
  • Mumlan74

Himlan: Jag tror inte att jag har träffat Kerstin IRL så att säga. Idag fick jag prata med Annelie - hon är jättegullig!

Vi har fått tid för ÄP på tisdag morgon! Pirrigt! Nu ska jag försöka hitta tågbiljetter och någonstans att övernatta mellan måndag och tisdag.

• Honken

Humlan: Lycka till på tisdag!

Summan av allt borde vara att vi nu är ganska nöjda med RMC Linköping! Skönt!! Skrattande

• Himlan77
    Mumlan74 skrev 2010-12-03 19:59:31 följande:
    Himlan: Jag tror inte att jag har träffat Kerstin IRL så att säga. Idag fick jag prata med Annelie - hon är jättegullig!
    Aha, oki. Nej, det var en helt annan sak att träffa henne IRL än prata med henne i telefonen. Annelie har jag däremot varken träffat el pratat med i telefonen. Skönt att vi är nöjda i alla fall
  • Bamboocha

Hade samma uppfattning med om Kerstin typ att man ringde o störde o sånt, men hon är trevlig i  verkligeheten. Fast nålen gjorde ont som satan. ÄP gick bra men be bara om mera morfin!"!

• HERO2009

Hej tjejer,
    har inte varit inne på ett tag! Men i torsdag fick vi beskedet att av 19 blåsor plockade de ut 15 ägg så det är ju toppen. Av dessa 15 ägg blev 9 st befruktade Varav flera av dessa i toppkvalité, så det blev 1 i magen och 3 i frysen, känns super skönt. Allt gick bra och det var en helt otrolig känsla tyckte jag,
    Nu i helgen har jag haft besök av min mamma! Och både min mamma och min man har skämt bort mig och fixat och donat hela helgen eftersom Elisabeth sa vid insättningen att jag skulle ta det lugnt och inte stressa, lyfta, motionera o dyl. iaf under dessa två veckorna...
    Heheheheh vilken lyx.
    Så nu sitter jag här mamma har åkt hemåt (skåne) igen och mannen är i skidspåret och tränar inför Vasaloppet, Tystnad kan vara så skönt ibland.
    Julkram på er sålänge så hörs vi snart igen............... Det känns långt till den 16 december

• Spugnola

Mkt känslor i omlopp för oss i början o kom lite fel o blev sårade av både anneli o karin i början (kerstin från början till slut!! :) ) men sedan har det känts jättebra med dem båda. gulliga, vet inte vad det berodde på i början? hm.. ja onsdag är det UL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    lova o håll alla era tummar o tår! jag vill att allt ska se bra ut o höra hjärtljud. slitit lite i helgen o flyttat o så, hoppas det inte påverkat ngt!!
    kram till er alla så länge!

• Mumlan74

Spugnola: Håller tummarna!

Ehm. Jag har planerat ÄP på tisdag... Men jag hade ägglossningsflytning både igår och idag. :0/ Har ju en stor blåsa som jag är rädd har smitit iväg. Följer resten emd då också? Har sprejat ordentligt på exakta tider och skött mig... Är jätterädd att alla blåsor ska vara borta på tisdag. :0(

• Himlan77

Idag när vi ätit så sa det bara pang i skallen och jag slocknade i soffan. Jag blev sååå jäkla trött. Var alldeles seg i skallen... Jag sover sällan dagtid, är inte trött helt enkelt, och dessutom får jag svårt att sova om nätterna om jag gör det. Så får väl se vad som händer inatt, och om det fortsätter el om det var en engångsgrej... Jag vet ju vad jag vill tro, men försöker låta bli...

• Spugnola

mumlan!
    när jag sa det till karin att jag hade mkt flytningar så menade hon att det var normalt.
    oroa dig inte, det är säkert ok!
    har en tom men ostädad lgh du/ni kan få bo i om ni vill! el har det ordnat sig m boende? :)

Svar på tråden rmc linköping - ivf