• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • pållan

Hjärtans fröjd: skönt att det kändes  bra i Linköping och toppen att ni får göra den korta behandlingen! 

• Mumlan74

Erica b: Ledsen om även mitt inlägg uppfattades som att jag försökte trycka något i fejan på någon. Det var inte alls meningen. Jag tycker precis som säkert de flesta andra här att det är helt galet att reglerna skiljer sig så mycket mellan landstingen. Det borde ju vara samma villkor för vården - oavsett var man bor.

Alla borde få samma chanser. I en del landsting får man ETT finansierat försök och tyvärr finns det statistik som visar att chansen att bli gravid är större om man får göra fler.

Pållan säger bra saker också. Vi som kommer från Stockholm tar inte upp några platser för patienter från Östergötland. Och kostar er inte några skattepengar heller. Att vi får fler försök beror som sagt på reglerna i Stockholms läns landsting, inte på oss.

• g l i m r a

Är det någon som vet hur många försök man får i Jönköpingslän?

• Honken

Känner att tråden spårar lite.. Önskar er alla lycka till ovasett län och antl försök!

Nu är det bara 39 dagar tills den 10/1!! Planerar min mens som bara den nu!Skrattande Äter provera.

Hjärtans fröjd: Skönt att det gick bra för dig idag! Och skönt att du fick de sprutorna du ville! När sätter du igång? Hur var Barara?

• Hjärtefröjd
    Honken skrev 2010-12-02 21:32:06 följande:
    Hjärtans fröjd: Skönt att det gick bra för dig idag! Och skönt att du fick de sprutorna du ville! När sätter du igång? Hur var Barara?
    Jag tyckte Barbara var bra, både kunnig och empatisk. Vi sätter igång efter nyår!

Blev riktig positivt överraskad av RMC som helhet!
  • pållan
    Honken skrev 2010-12-02 21:32:06 följande:
    Känner att tråden spårar lite.. Önskar er alla lycka till ovasett län och antl försök!

Nu är det bara 39 dagar tills den 10/1!! Planerar min mens som bara den nu!Skrattande Äter provera.

Å vad spännande att det snart är dags! 
    Hjärtefröjd skrev 2010-12-02 21:47:57 följande:
    Jag tyckte Barbara var bra, både kunnig och empatisk. Vi sätter igång efter nyår!

Blev riktig positivt överraskad av RMC som helhet!
     Skönt att höras att också Barbara var bra. Vi träffade ju Elisabeth och tyckte verkligen bra om henne. Jag har också ett allmänt positivt intryck av RMC!
  • Erica b

Godmorgon
    47 dagar kvarFörvånad

Nu vet de mesta på mitt jobb om mitt läge. både skönt o tufft...tufft kommer det bli om det inte funkar man har ju många som tänker på en o vill veta hur det går.

• Mumlan74

Vi träffade Karin och jag tyckte att hon var jättebra också. Däremot är jag inte så nöjd med Kerstin, som jag gissar är barnmorska. Hon är alltid ganska otrevlig och dryg när man pratar med henne. VI träffade en annan barnmorska när vi var där - hon var fantastisk.

Erica b: Nedräkningen har börjat! Härligt. :0D
    Jag tänker lite grand att om fler vet så finns det fler som stöttar också om det går dåligt. Mina fyra närmaste medarbetare på jobbet vet och det känns väldigt skönt.

Svar på tråden rmc linköping - ivf