• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • g l i m r a

anlijoos: eftersom jag måste vänta tills jag fyllt 25 så kommer de skicka min remiss nu innan jul och jag fyller 1/1 så sen hoppas jag att det går undan... Hoppas ska man ju alltid iaf..

• Hjärtefröjd
    g l i m r a skrev 2010-12-10 15:48:28 följande:
    anlijoos: eftersom jag måste vänta tills jag fyllt 25 så kommer de skicka min remiss nu innan jul och jag fyller 1/1 så sen hoppas jag att det går undan... Hoppas ska man ju alltid iaf..
    Varför måste du vänta tills du fyller 25? Någon sådan gräns finns väl inte egentligen?
  • Himlan77

Dag 9 idag... Varför måste tiden gå så långsamt... det är rent plågsamt nu...

• Calimba

Idag har hag gjort ÄP och det gjorde såå ont i högra äggstocken att inte ens bedövningen hjälpte men nu är det över och bara det spännande kvar att vänta Skrattande. 9 ägg fick det ut iaf så får vara nöjd med det. På mändag är det då dags för insättning av ägg. Får se om det blir ett guldägg eller två halvbra.. Sedan har jag sjukskrivit mig från jobbet i en vecka för att ta det lugnt, kan vara rätt så bra. Så på måndag är man en ruvare, ska bli intressesant Flört. Den 27:e är det TD för mig. Längtar redan dit som bara den.
    Nu blir det fortsatt soffläge för magen gör fortfarande ont när jag rör mig.

Trevlig helg på er alla Skål skålar i julmust.

• Himlan77
    Calimba skrev 2010-12-10 20:22:12 följande:
    Idag har hag gjort ÄP och det gjorde såå ont i högra äggstocken att inte ens bedövningen hjälpte men nu är det över och bara det spännande kvar att vänta Skrattande. 9 ägg fick det ut iaf så får vara nöjd med det. På mändag är det då dags för insättning av ägg. Får se om det blir ett guldägg eller två halvbra.. Sedan har jag sjukskrivit mig från jobbet i en vecka för att ta det lugnt, kan vara rätt så bra. Så på måndag är man en ruvare, ska bli intressesant Flört. Den 27:e är det TD för mig. Längtar redan dit som bara den.
    Nu blir det fortsatt soffläge för magen gör fortfarande ont när jag rör mig.

Trevlig helg på er alla Skål skålar i julmust.
    Grattis och välkommen i ruvarskaran Smart drag av dig att vara ledig. Jag var ledig hela förra veckan, det var mycket skönt. Hade önskat att kunna vara det även den här veckan, för det har varit rätt knepigt... men nu är det fredag och jag dricker min julmust/cola och har det ganska bra Det enda som vore bra är om tiden kunde gå lite fortare, och att ingen mens dyker upp på vägen... =/
  • Calimba

Himlan77: Till mig sa syster Kerstin att man kan få en sparsam blödning även om man är gravid,så det behöver inte alltid betyda att man inte är det. Så försök att inte tänka så Glad det kommer gå bra och tiden går ju rätt fort ändå men klart att den känns som att det skulle gå sakta när man längtar efter något så mkt.

Håller tummarna {#emotions_dlg.flower} kram

• Mumlan74

Calimba: grattis till nio ägg! men stackare att vara med om att bedövningen inte tar. hoppas att du får en fin sen julklapp nu!

• FruLila2010

Hej allihopa! Kanske inte kommer ihåg mig men jag kommer ihåg erFlört
    Tagit en lång paus efter vårt misslyckade IVF-försök i oktober. Nu är det någon gång i början av 2011 dags för försök 2 och tänkte det kan vara skönt att ha er med på vägen.
    Eftersom jag blev bitter och radera hela familjeliv som jag gjort en gång tidigare fick jag inte använda samma alias fick bli med 2010, så nu är Frulila tillbaka.

Ser att det är många nya här med och hoppas jag får hänga med er. Skönt för er i Stockholm att kunna få möjligheten att få snabbare behandling i Linköping än att behöva vänta så länge i Stockholm. Och med tre försök, skulle jag också vilja haTungan ute. men ni kanske bara behöver ett Drömmer Hoppas.

• Mumlan74

Välkommen tillbaka FruLila! Jag kommer ihåg dig och tycker att det är skönt att du orkat ladda om och är tillbaka. Jag hoppas att vi får följa dig till ett plus den här gången.

• FruLila2010

Ja får hoppas att 2011 har något gott med sig. Som en graviditet och ett barn tillexempelTungan uteDrömmer
    Har varit tungt efter att vi misslyckades med vårt IVF-försök men nu är det till att blicka framåt.

Svar på tråden rmc linköping - ivf