• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • anmaelli
    g l i m r a skrev 2010-12-09 09:47:45 följande:
    anlijoos: Du har väntat en månad iaf, hade hoppats på att du skulle säga nån vecka.. ja vet att det kan dröja upp till tre månader innan man får första besöket men jag vill inte vänta så länge. Isf får jag vänta till april=(
    Ja, jag vet ju det också...  men som sagt, jag kan ha en tid inbokat om två månader, bara jag har det BOKAT så vi har något att förhålla oss till! När skulle de skicka din remiss?
  • Honken
    Mumlan74 skrev 2010-12-09 19:35:20 följande:
    Honken: Jajemen! Ett toppembryo blev det. Det andra hade inte delat sig som det skulle. Så nu ruvar jag. Och önskar mig ett plus i julklapp!
    Oh, kan bli världens bästa julklapp!! Håller tummarna! Skrattande
  • Ocean Pearl

Har haft telefonkontakt med Barbara idag. Vi ska göra vårat tredje försök på RMC nu till våren.Glad De tidigare försöken vi har gjort har varit med nässpray i ca. 14dagar och sen sprutor, men nu tyckte hon vi skulle göra en kort behandling, utan nässpray (vad jag föstod.) Är det någon som vet hur den korta behandlingen går till? 

• Hjärtefröjd

Ocean pearl: Som Barbara förklarade för oss är enda skillnaden att man går direkt på sprutorna vid korta metoden, alltså utan att nedreglera med spray.

• Ocean Pearl

Hjärtans fröjd: Tack för svaret Glad. Jag hade lite svårt att förstå Barbara när vi pratade i telefon, men jag skulle ju visserligen få mer info när det närmar sig, men kontrollfreak som man är så kunde jag inte väntaSkrattande.

• Spugnola

hörrni kämpare, väntare, ruvare, vänner!
    Skål
    idag är det nobeldagen och idag får robert edwards pris för hans arbete med ivf-teknik!
    han har möjliggjort att 4 miljoner barn kommit till världen med hjälp av ivf, sedan 70-talet.
    äldsta provrörsbarnet är nu 32 år!
    heja heja!!
    jag blir alldelles rörd av denna människa och kommer sitta bänkad och lyssna o titta!
    trevlig helg!

• Mumlan74

Spugnola: Instämmer i skålen! Skål såg ni tv-reportaget om honom på vetenskapens värld?

• Spugnola

nej det gjorde jag inte, var det bra?? tror att det kanske är en repris sent ikväll om jag fattat rätt? kanske inte är samma iof. det var ngt på svt runt 23-24 en repris om honom. kanske var samma?
    Skål

Svar på tråden rmc linköping - ivf