• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Himlan77
    Calimba skrev 2010-12-11 10:15:14 följande:

Himlan77: Till mig sa syster Kerstin att man kan få en sparsam blödning även om man är gravid,så det behöver inte alltid betyda att man inte är det. Så försök att inte tänka så Glad det kommer gå bra och tiden går ju rätt fort ändå men klart att den känns som att det skulle gå sakta när man längtar efter något så mkt.

Håller tummarna {#emotions_dlg.flower} kram

Jo, hon sa det till mig oxå, och att jag inte på villkors vis fick sluta med progesteronet även om jag skulle blöda... Så det är väl bara att hoppas att mitt vanliga niagarafall inte drar igång på måndag (för det är inte en sparsam blödning)...

Nu vet jag ju inte hur jag reagerar den här gången efter alla mediciner, men annars har jag spottings en 3-4 dagar innan mens och det finns inte ett spår efter några spottings den här gången. Men det vågar jag inte lita på riktigt...
    Jag tänkte köpa ett annat grav.test idag, ett sånt som det står "gravid" på om det skulle vara, så men de hade bara vanliga med strecken, och det har jag redan... Om mensen inte har dykt upp på måndag morgon, så är jag jättesugen på att tjuvtesta i alla fall, fast jag egentligen är skiträdd för resultatet... Men vi får väl se om jag vågar... Foten i munnen
  • Calimba

Himlan77: Håller mina tummar för ett Plus  Glad. Jobbigt att hålla på med vagitatorerna tycker jag men hjälper det så får man vara tacksam, fast inte så trevligt Tungan ute. Klart att du vågar testa. Får se på måndag då hur det blir.

Lycka till Solig

• Himlan77

Calimba: Inga spår av någon mens än Det är lite meckigt med proggisarna, men inte så farligt ändå, tycker jag. Hjälper de, så må det vara hänt, och det är ju bara under en tid. Det känns bra här, så nu hoppas, hoppas, hoppas jag att det inte dyker någon mens imorron heller... Tack förtumhållning Kram Hjärta

• Calimba

Jaha då var man ruvare Glad . Enligt läkarna på RMC så ver det ett perfekt embryo och det lät ju inte så fel Flört nu gäller det bara att det vill växa sig fast med. Det är jag jätteorolig för att det ska misslyckas med Rynkar på näsan.  Nu ska jag bara vila i en vecka så får vi se hur det går.
    Längtar till den 27:e december då jag får göra ett test  .

• Himlan77

Grattis till ruvning, Calimba, och kul med ett sånt toppenembryo
    RD 12 idag, och ingen mens i sikte, inte ens något litet spår... ändå vågar jag inte testa... =/

• Mumlan74

Calimba: Grattis till ruvarstatus! Ruvartiden kan kännas oerhört lång... Jag är på RD4 och längtar ihjäl mig efter att få veta.

• Calimba
    Himlan77 skrev 2010-12-13 16:20:54 följande:
    Grattis till ruvning, Calimba, och kul med ett sånt toppenembryo
    RD 12 idag, och ingen mens i sikte, inte ens något litet spår... ändå vågar jag inte testa... =/
    Du kommer att våga testa snart Glad. Hoppas hoppas på ett positivt test. Kram Hjärta
    Mumlan74 skrev 2010-12-13 16:58:26 följande:
    Calimba: Grattis till ruvarstatus! Ruvartiden kan kännas oerhört lång... Jag är på RD4 och längtar ihjäl mig efter att få veta.
    Tack! Ja två veckor kännsju väldigt långt borta men man får försöka tänka på något annat ibland. Lycka till med ett Plus. Kram Hjärta
  • Himlan77
    Calimba skrev 2010-12-13 21:26:42 följande:
    Du kommer att våga testa snart Glad. Hoppas hoppas på ett positivt test. Kram Hjärta
    Imorron... kanske =/ Kram
  • Spugnola

jag hoppas hoppas hoppas jag m!
    jag testade inte själv, hade min sjuksyster-väninna (som även var med min förra gång, då vet man att det utförs rätt! :) ) som hjälpte mig.
    Jag testade tidigare än TD o jag resonerade som så att om jag inte var gravid, så kanske det var för tidigt att det skulle då, därav ev ett minus. Det kändes som om man kunde förbereda sig på ett nej lite bättre, o även ett ja gm att inte ge upp o vänta nga dgar till.
    Har du ngn som kan vara m? Jag tyckte att det var rätt skönt o inte vara själv, utifall resultatet blev dåligt!
    men jag håller tummar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Hjärta

• FruLila2010

Hur känner ni som börjat eller ska börja IVF nummer 2? Jag är nervös att det kommer gå som förra gången med dåliga ägg. Av 25 ägg fick vi ett toppägg och två så där och inget till frysen. Jag tänker att det kanske inte blir något toppägg alls denna gång. Undrar om det är mina ägg som har dålig kvalitet eller om det bara var behandlingen i sig som gjorde att det blev dåligt resultat den gången. Vid första försöket var jag så taggad och hoppades jätte mycket och nu känner jag inte samma hopp. Allt var så nytt förra gången och det känndes så hoppfullt att äntligen få hjälp. Jag trodde att det skulle vara vår hjälp till bebis och hoppas så.

Hur känner ni andra? Hur kände ni vid start av behandling 2?

Svar på tråden rmc linköping - ivf