• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Nelia10
    boomis skrev 2010-12-15 22:02:01 följande:
    Vi går hos rmc i Linköping. Vi är jättenöjda med dom!!! men vi har ju iofs inget annat att jämföra med :)
    Men vi har fått bra bemötaande både vid besök och telefonsamtal.
    Det låter ju konstigt om dom gör något sämre än andra kliniker, för att få embyon av sämre kvalitet?
    Vi fick ut 11 ägg varav 10 befruktades med toppkvalite!
    Första färskförsöket misslyckades :(
    Och nu ruvar jag på vårt frysförsök!! Testadag på måndag=dag 21. Ingen mens i sikte än iaf :)
    Mig plockade de mycket tidigare nu. På RMC har blåsorna varit större över 20 innan jag fått ta sprutan och på CVL var det runt 16-18 ungefär.
    Jag bor ju i Linköping men vet många här som åker långt till andra kliniker istället även att man kan göre det på hemmaplan
    Håller tummarna för att du plussar nu! Har du några symptom?  
  • strumpa

Vill bara tillägga att på mig plockade de ut 16 ägg varav 13 befruktades, 1 till mig och 9 till frysen, var visst nästan rekord där Flört 

• boomis

Nelia: Jaa vi har ca 35 mil till Linköping :/ Så hoppas att man inte behöver åka mer nu i vinter :)
    Jag mår väldigt illa i korta perioder, yr till o från, tycker att brösten blivit sörre och blodådrorna syns tydligare.
    Men jag vet att man har analyserat allt detta varenda gång man har hoppats på plus:)
    Så man vågar knappt leta symptom.
    Molvärk i magen med ibland, men det kan man ju ha innan mens med.....
    En sak till föressten!!! Jag kan knappt äta!! Jag jobbade idag mellan 7-16 och fick bara i mig en macka??
    Annars brukar jag ständigt va hungrig :)

• Nelia10
    boomis skrev 2010-12-15 22:27:56 följande:
    Nelia: Jaa vi har ca 35 mil till Linköping :/ Så hoppas att man inte behöver åka mer nu i vinter :)
    Jag mår väldigt illa i korta perioder, yr till o från, tycker att brösten blivit sörre och blodådrorna syns tydligare.
    Men jag vet att man har analyserat allt detta varenda gång man har hoppats på plus:)
    Så man vågar knappt leta symptom.
    Molvärk i magen med ibland, men det kan man ju ha innan mens med.....
    En sak till föressten!!! Jag kan knappt äta!! Jag jobbade idag mellan 7-16 och fick bara i mig en macka??
    Annars brukar jag ständigt va hungrig :)
    Tycker det låter väldigt lovande...hoppas hoppas hoppas
  • HERO2009

Tack alla tjejer för era grattishälsningar... det känns super roligt...
    Kram o god jul på er

• Himlan77

Hero: Stort grattis till plusset

Kramar till alla i tråden som önskar grattis och lycka till Hjärta

• Erica b
    HERO2009 skrev 2010-12-15 11:49:19 följande:

vi plussade idag!
    Är så fantastiskt glad ... Hoppas nu det håller hela vägen fram!

Himlan: Ett stort grattis till dig!

Till er övriga lycka till ....

Kramar

AAAHHHHHHH Grattis, vilken jävla julklapp då!!!
  • Erica b

att man kan längta efter sin mens mer än julafton =)
    32 dagar kvar till beräknad nässpraystart!

Blir så glad o taggad av er som plussar!

Kramis <3

• boomis

Jag testade neg idag på dag 17 :( Har testdag på måndag eg dag 20, men det känns helt kört :( Men mensen har ännu inte dykt upp så kanske man kan hoppas ett par dagar till :)

Svar på tråden rmc linköping - ivf