• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Nelia10
    Erica b skrev 2010-12-21 08:07:21 följande:
    nae fy fasen men du ingen mens iaf men ja förstår att det känns piss. ta o superdeppa ett par dagar-det får man! osen tar du jul o nyår o har det bara bra sen efter helgerna tar ni ett snack om hur ni ska fortsätta/om ni ska fortsätta o benar o reder ut alla era funderingar. som sagt må såhär månad efter månad ä ju kanske inte så kul men sätt upp en plan för just er, det har vi gjort nu innan så vi vet exakt hur vi ska göra vid varje gång.
    Styrkekramar!'

Jag ska nu åka t mitt jobb o ha lite julmys o då kommer en kollega t oss o visar upp sin bäbis o ja mår illa så nervös ä ja...nu ä ja så nervig o skör efter allt vi gått igenom o kommer att gå igenom så det behövs inte mye för att ja ska bryta ihop, har tillome haft hallucinationer så stressad ä ja....den här människan säger-OJ så det gick när vi missa p-pillret med ett par timmar, ja ä så fertil o detta va inte planerat menmen det får väl gå!!!

Usch.
    Hörs då
    Hoppas det går bra på jobbet. Visst är det orättvist hur olika det kan vara, en del blir gravida även att de äter p piller och vi får kämpa på med massa IVFer. KRAM
  • Spugnola

erica, usch fy satan vad man ogillar o träffa bebisar, speciellt nyfödda! säg hej o gratulera, så det blir gjort. sen kanske du helt plötsligt har jättemkt o göra, o måste gå vidare o jobba? du kommer fixa det! sen kanske du gråter floder efteråt men då gör du det, det är det minsta man får göra när man inte är glad! då känns det oftast bättre sen.

nelia, håller tummarna för dig att det går bra. ta hand om dig så länge!

boomis. mitt hjärta blöder för dig, vad dumt att rmc har stängt. tänkte inte på vad det innebär för er som ruvar under tiden. har det inte sagt ngt vad du kan göra eller vad det innebär att inte få mens? ta inte fram vinflaskan ännu. vill inte att du ska gå o hoppas i onödan heller men har det sagt att det innebär att du inte är gravid om det inte visar + på TD? ska berätta en hemlis för dig boomis. om inte jag hade sjukskrivit mig fr mitt cp-jobb och dessutom regelbundet gå o prata med en kurator hade jag nog heller aldrig haft styrka att komma dit jag är. ibland måste man stanna upp och göra det som är viktigt för sig själv. för mig, innan vi började med detta, ville jag göra det men det tog så mkt på resten av krafterna att jag inte göra ngt ytterligare. mina vänner undrar nog var jag varit denna höst, har inte ringt knappt en endaste gång.
    jag säger inte att du ska sjukskriva dig, men du ska definitivt ta kontakt med mvc idag, berätta allt. de kan säkert ge dig råd. sen tar du kontakt m vårdcentral och säger att du behöver kuratorhjälp.
    det kommer att gå bra.
    ta bara en sak i taget.

stor kram till dig.

• boomis

Spugnola: Åhhh tack för ditt stöd!!! Det värmer verkligen ska du veta :)
    Innerst inne så vet jag att det kommer att kännas bättre om några dagar, men det är som du säger väldigt svårt att se det nu :(
    Konstigt bara, för rmc sa att jag skulle ringa som igår!! Dom borde väl ha vetat att dom skulle ha stängt?
    Nu vet jag liksom inte om jag ska sluta med vaggisarna och dom andra tabletterna, för jag har ju som sagt inte fått min mens än???

• Spugnola

boomis, sen vill jag även säga att jag gjorde som du känner. ja bestämde mig för att en tid i livet, nu alltså, skulle jag lägga på att försöka få barn. vill man ha barn till varje pris blir det ju så att det blir en period i livet som det blir väldigt stort fokus på just det, barn. jag jobbade dessutom på förskola, så det var jag tvungen att lägga av med. det har jag tagit en paus ifrån, sa upp mig i höstas under allt detta. kände att det var för mkt. bestämde mig för att jag skulle göra annat ett tag, dvs under den här jobbiga "barnfokustiden".
    jag kände att om jag inte försökte ens så skulle jag ångra mig. försök att fundera lite nu i jul på vad du tycker är viktigast. det kommer att gå bra och du kommer lösa det .
    kram igen.

• Spugnola

jag skulle fortsätta m vaggisarna, men ta kontakt med dom. jag vet att tex gunnarsdotter har jour emellanåt och jobbar helger fast på kvinnokliniken. det går att få tag på ngn!

• Vädur 78
    boomis skrev 2010-12-21 11:59:29 följande:
    Spugnola: Åhhh tack för ditt stöd!!! Det värmer verkligen ska du veta :)
    Innerst inne så vet jag att det kommer att kännas bättre om några dagar, men det är som du säger väldigt svårt att se det nu :(
    Konstigt bara, för rmc sa att jag skulle ringa som igår!! Dom borde väl ha vetat att dom skulle ha stängt?
    Nu vet jag liksom inte om jag ska sluta med vaggisarna och dom andra tabletterna, för jag har ju som sagt inte fått min mens än???
    kramar om! Har man inte fått mens vid färsk försök och det är minus på testdag brukar de vilja att man fortsätter med vaggisar i två dagar till och sen nytt test om minus då ska man sluta med vaggisar. Men vet inte hur det är med FET i Linköping.
    På Carlanderska slutar man direkt med vaggisar vid minus på testdag. Det finns ju ett jour nr till RMC  men har nog inte kvar det men kanske någon annan har det nr
    ♥♥♥
  • Calimba

Tjuvtestade på RD 13 den 26/12 och fick då två starka streck Skrattande. Idag på RD 14 och TD så visade att jag är GRAVID Hjärta !!! Kan inte få in det i huvudet än bara.

• Hjärtefröjd
    Calimba skrev 2010-12-27 17:45:19 följande:
    Tjuvtestade på RD 13 den 26/12 och fick då två starka streck Skrattande. Idag på RD 14 och TD så visade att jag är GRAVID Hjärta !!! Kan inte få in det i huvudet än bara.
    Grattis, vilken julklapp (om än några dagar efter julafton)!
  • Calimba

Hjärtans fröjd: Tackar så mycket Glad

• Erica b
    Calimba skrev 2010-12-27 17:45:19 följande:
    Helt underbart, grattis!!!!
Svar på tråden rmc linköping - ivf