strumpa skrev 2010-12-14 18:49:22 följande:
Jag måste bara säga till alla er nya som är på väg in i tuff och förväntansfull resa som förhoppningsvis kommer ge bra resultat. Lyssna inte för mkt på vad andra skriver utan skaffa er en egen uppfattning. Jag hade innan jag började på RMC i Linköping läst mkt dåligt som Vädur hade skrivit i en annan tråd just om Linköping så jag hade väl det tyvärr lite i bakhuvudet och kom dit med taggarna utåt. Så fel man kan ha! De var hur vänliga och trevliga som helst, jag gillar alla sköterskor och läkare där. Och telefontiden tycker jag är super, man blir oftast uppringd inom en halvtimme.
Alla är individuella och har sitt "eget" problem varför man inte själv lyckas få en liten bebis. Vissa har det tuffare och får genomgå fler behandlingar, men jag tycker verkligen inte man ska skylla på en klinik på att det är dålig kvalite då man själv står för förutsättningarna för kvaliten på både ägg och spermier.
Läste i Corren förra veckan att RMC i Linköping faktiskt har bäst resultat i landet och att de är väldigt profesionella och ett stort plus i kanten på att de även stöttar Stockholm län.
Man behöver inte söka sig privat för att lyckas, det kanske bara är en extra behandling man behöver. Får en känsla av att vissa hyllar privata kliniker för att rättfärdiga att de själva gick den vägen och betalade mycket pengar.
Lycka till alla därute, jag vet vad ni går igenom och ni blir bara starkare och starkare!
Har aldrig sagt att sköterskorna är otrevliga däremot läkarna ger jag inte mycket för.
Det borde väl ändå vara klinikens ansvar att ändra om i behandlingen om inte resultatet är bra??? Så du tycker de behandlade mig rätt som inte ändrade något och gjorde precis likadant 3 behandlingar utan ett ända embryo med bra kvalité???
Och du jag hade mer än gärna haft kvar de pengar vi fick lägga ut på privata försök!