• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Spugnola

kram boomis! håller tummar här!
    hero, är det på rmc ul då?

• HERO2009

Spugnola: Ja första ul är på rmc, sedan så är det dags att välja mvc....
    God jul på er alla och ett riktigt Gott nytt år

• Erica b
    boomis skrev 2010-12-19 12:00:00 följande:
    Ingen mens än så länge :) Är på dag 20 idag :)
    Imorgon blir det testdag!! Om jag vågar :O
    Testade ju minus i torsdags, men hoppas att det va för tidigt då :)
    Jag uppdaterar när jag vet :)
    hoppas o hoppas för din skull...men OM det inte blir ngt så är det att ta nya tag, det fixar ni! va beredd på allt...kram
  • boomis

Testdag idag (dag 21) va neg :(
    Men ingen mens heller! Och jag mår illa som bara den!! Fattar ingenting.....
    Vore det pos, så skulle det ju visa nu??
    Usch vad jobbigt detta är :( Och gå igenom allt igen, och inte veta hur det kommer att sluta

• Spugnola

boomis, jag tycker du ska ringa till rmc bums o berätta. de kan råda dig vad som ska ske härnäst!
    har inte varit i din situation tidigare men förstår att du är ledsen.
    jag har lovat mig själv att försöka 3 ggr. sen kan man säga att man försökt o antingen lägga ner o gå vidare el försöka med andra alternativ.
    krama om dig själv
    Hjärta

• boomis

Spugnola: Tack för din omtanke.
    Jag ringde rmc idag men dom har redan julstängt!! Öppnar 7 januari igen.
    Man kan ju ha chans att lyckas om man gör fler förök, men det finns ju även en chan att man inte gör det. Och frågan är hur mycket man orkar med?
    Jag blir lika knäckt varje gång och bara gråter och kan inte jobba eller någonting!
    Därför funderar jag på om det vore bättre att ta kontakt med en psykolog och försöka acceptera att man får leva barnlös.
    Jag orkar helt enkelt inte att må så här verenda månad, år ut och år in.
    Lycka till er andra som har kraft att fortsätta

• Nelia10

Boomis:Lider med dig, så tråkigt med minus Men tycker inte du ska ge upp! Så fint resultat som du hade med så många till frysen. Just när man får minus så orkar man inte tänka på fler försök men brukar bli bättre efter några dagar när det lagt sig lite. Men tycker absolut du ska ta hjälp av psykolog om du känner att du behöver det.
    KRAMIZ 

• Nelia10

Jag har tjuvtestat plus idag på RD 9 Det är ju ett tag kvar till TD men för oss var det ju ett vinnande drag att byta klinik men försöker vara lite försiktigt glad än så länge

• Erica b
    boomis skrev 2010-12-20 19:37:48 följande:
    Testdag idag (dag 21) va neg :(
    Men ingen mens heller! Och jag mår illa som bara den!! Fattar ingenting.....
    Vore det pos, så skulle det ju visa nu??
    Usch vad jobbigt detta är :( Och gå igenom allt igen, och inte veta hur det kommer att sluta
    nae fy fasen men du ingen mens iaf men ja förstår att det känns piss. ta o superdeppa ett par dagar-det får man! osen tar du jul o nyår o har det bara bra sen efter helgerna tar ni ett snack om hur ni ska fortsätta/om ni ska fortsätta o benar o reder ut alla era funderingar. som sagt må såhär månad efter månad ä ju kanske inte så kul men sätt upp en plan för just er, det har vi gjort nu innan så vi vet exakt hur vi ska göra vid varje gång.
    Styrkekramar!'

Jag ska nu åka t mitt jobb o ha lite julmys o då kommer en kollega t oss o visar upp sin bäbis o ja mår illa så nervös ä ja...nu ä ja så nervig o skör efter allt vi gått igenom o kommer att gå igenom så det behövs inte mye för att ja ska bryta ihop, har tillome haft hallucinationer så stressad ä ja....den här människan säger-OJ så det gick när vi missa p-pillret med ett par timmar, ja ä så fertil o detta va inte planerat menmen det får väl gå!!!

Usch.
    Hörs då
  • Erica b
    Nelia10 skrev 2010-12-21 06:24:51 följande:
    Jag har tjuvtestat plus idag på RD 9 Det är ju ett tag kvar till TD men för oss var det ju ett vinnande drag att byta klinik men försöker vara lite försiktigt glad än så länge
    hoppas hoppas! låter bra!
Svar på tråden rmc linköping - ivf