• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • g l i m r a

Hej alla och godfortsättning.
    Ni som har stenkoll=)
    Jag har skickat remiss till RMC och den landade hos de nu när de öppnade i måndags.
    När tror ni man får första kontakten?
    Otålig? nejdå, inte farligt..hehe

• Cathy

Hej alla!
    Får man hoppa in i den här tråden?
    Vi har kört inseminationer i höst och efter allt strul med remissen för ivf och linköping som inte ville ge oss tid i november eftersom vi var igång med en insemination så har vi nu äntligen fått tid i linköping i början av februari!

glimra; Vår remiss blev inskickad till Karolinska i slutet av oktober, ca 2-3 veckor senare ringde jag och åberopade vårdgarantin och några dagar senare ringde linköping.

• g l i m r a

Cathy: Ska man våga sig på att ringa de redan nästa vecka bara för att kolla läget så att de fått remissen?
    Eller ska man ha lite mer is i magen kanske...=)

• anmaelli
    g l i m r a skrev 2011-01-12 15:20:49 följande:
    Cathy: Ska man våga sig på att ringa de redan nästa vecka bara för att kolla läget så att de fått remissen?
    Eller ska man ha lite mer is i magen kanske...=)
    Jag har inte heller hört något än och min remiss skickades i mitten av december :( Fruktansvärt otålig, förstår att det tar tid men vill ju iaf veta att remissen kommit fram och ännu hellre åtminstone få en tid inbokad, även om den blir långt fram!! något att förhålla sig till åtminstone... sen att vi har 16 timmars bilresa dit gör det hela lite komplicerat. Det måste planeras för, det är ju inte direkt så att vi kan smita iväg från jobbet några timmar... gah!!!

Hör jag inget denna veckan, så ringer jag!!
  • g l i m r a

anlijoos: Visst är det så, man är nöjd bara man får ett datum inbokat så man kan planera sin vår lite..
    Men nu blev ja lite besviken att du inte hört något än och du skickade din remiss nästan en månad tidigare än mig.. Iofs så har de ju haft julstängt nästan hela tiden kom ja på nu så vi kanske ligger ganska lika i tid.. Men ja är också sugen på att ringa nästa vecka och se så att de har fått den iaf.. är man desperat då? de borde ju veta hur man mår i psyket när man håller på med allt..

• g l i m r a

anlijoos: Mailade till de nu, fick svar direkt att remissen har kommit och de skickar kallelse hem till oss. Nu väntar vi...

• Karli

För oss tog det c:a 2-3 veckor efter att remissen skickats och då var den ju ändå på "mellanlandning" i vårt egna landsting först! Blev lite smått ställd när den kom i brevlådan för jag hade lagt de lite åt sidan och tänkt att de kommer ta låååång tid

Men som ni skriver har dom ju haft stängt så de rullar säkert på nu efter öppning

• g l i m r a

Karli: Jag hoppas så innerligt att du har rätt, med balandade känslor är ju detta såklart. men ja vill ju komma igår nu så fort som möjligt även fast ja inte är sugen på all smärta det kommer medföra..=(

• MissPearl

Hej!
    Jag var i samma sits som ni för exakt ett år sen! Min remiss skickades till RMC 15 december -09 och jag fick min kallelse ganska snabbt efter juluppehållet! Vi var på infomöte 16 februari -10, så håll ut bara, det går fortare än man tror!!
    Lycka till alla kämpare!!

• Cathy

glimra; bra att du mailade till dem, de ringde mig i tisdags tror jag och sa att det var igång med att boka in tider. Hoppas du får en tid snart!

anlijoos; oj! Var kommer ni ifrån om ni har 16 timmars bilresa? Jag som tyckt att det blir lite långt för oss som åker ner från sto.  

Svar på tråden rmc linköping - ivf