• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Erica b

Åh så nervös ja blir av allt ni skriver för ja tror med alla neddragningar som finns i vården så får vi inte den bästa vård vi skulle kunna få... o ja är nervös för att för MEJ är detta liv eller död men för personalen är ju detta vardag??
    Usch ont i magen...tänk om han som ska pilla me mina ägg på labbet ä lite bakis el ngt...Förvånad
    Usch usch usch...

• Spugnola

HIMLAN!!! SÅ GLAD FÖR DIN SKULL!!!
    Grattis!!!
    Ta hand om dig nu!!
    Kramar!!

Körsbärspaj o Vädur, ni har sagt ert nu och verkar ha fått EN bild av RMC. Vi är nga andra här som fortfarande är mitt uppe i behandlingar på RMC och har EN annan bild och självklart därför hoppas en hel del!!
    För att kunna hoppas är en viktig del att känna tillit. Om den LOKALA tidningen är ngt biased och skriver att RMC är bäst i landet, kan vi inte få känna att de faktiskt gör ngt bra då med? Kanske inte är helt vetenskapligt baserat men som redan sagt, de uträttar faktiskt stordåd och bra saker oxå!
    Privat o landsting har lite olika budget, kan förstå om man kan lägga flera timmar på ett första försök om man lägger lite slantar. Man kan få mkt bara man betalar för det.
    Nu tycker jag vi hoppas vidare på att RMC gör allt de kan för att kunna ge oss bästa möjliga chanser .

Calimba o Mumlan, förstår att er väntan är näst intill outhärdlig! Jag lovar snart är det TD, drick lite glögg, tänd lite ljus, fira lite jul o så är ni där sen!

Kramar!

• Himlan77

Jag har ingen uppfattning om någon annan klinik eller Landsting och det är ju även vårt första försök. Nu verkar det ju uppenbarligen som att rmc inte är alltigenom dåligt eftersom vi faktiskt är några stycken som plussat... Kanske man ska bilda sig en egen uppfattning som om allt annat...

• Calimba
    Himlan77 skrev 2010-12-14 18:42:50 följande:
    Jag fick tre toppenembryon, ett till mig och två till frysen. Det är vårt första försök och idag har jag PLUSSAT Skrattande
    Grattis va roligt Hjärta kram
  • körsbärspajen
    Spugnola skrev 2010-12-14 20:51:04 följande:
    HIMLAN!!! SÅ GLAD FÖR DIN SKULL!!!
    Grattis!!!
    Ta hand om dig nu!!
    Kramar!!

Körsbärspaj o Vädur, ni har sagt ert nu och verkar ha fått EN bild av RMC. Vi är nga andra här som fortfarande är mitt uppe i behandlingar på RMC och har EN annan bild och självklart därför hoppas en hel del!!
    För att kunna hoppas är en viktig del att känna tillit. Om den LOKALA tidningen är ngt biased och skriver att RMC är bäst i landet, kan vi inte få känna att de faktiskt gör ngt bra då med? Kanske inte är helt vetenskapligt baserat men som redan sagt, de uträttar faktiskt stordåd och bra saker oxå!
    Privat o landsting har lite olika budget, kan förstå om man kan lägga flera timmar på ett första försök om man lägger lite slantar. Man kan få mkt bara man betalar för det.
    Nu tycker jag vi hoppas vidare på att RMC gör allt de kan för att kunna ge oss bästa möjliga chanser .

Calimba o Mumlan, förstår att er väntan är näst intill outhärdlig! Jag lovar snart är det TD, drick lite glögg, tänd lite ljus, fira lite jul o så är ni där sen!

Kramar!
    Oj bestämmer du vad alla ska skriva på fl??? Det var något nytt.... det är väl ändå ett öppet forum och då får man nog lära sig att läsa både gott och ont annars kanske man inte har på fl att göra.....
    Du får ju skriva vad du vill..... och jag vad jag vill  
  • körsbärspajen
    Himlan77 skrev 2010-12-14 21:00:02 följande:

Tack för alla grattis

grattis! Vad roligt
  • körsbärspajen
    Erica b skrev 2010-12-14 20:45:24 följande:
    Åh så nervös ja blir av allt ni skriver för ja tror med alla neddragningar som finns i vården så får vi inte den bästa vård vi skulle kunna få... o ja är nervös för att för MEJ är detta liv eller död men för personalen är ju detta vardag??
    Usch ont i magen...tänk om han som ska pilla me mina ägg på labbet ä lite bakis el ngt...Förvånad
    Usch usch usch...
    Ja de skulle säkert behöva mer personal är nog tufft för dem många gånger pga personalbrist. Men bakis tror jag inte de är
  • Calimba

Ja vi har ju alla vår uppfattning av detta med RMC men både jag och min sambo är väldigt nöjda med allt Glad.  jag kanske var en av dom som fick toppembryo och två till frysen så om tre läkare säger att det var det så tror jag på dom. Tyvärr har jag inte TD förrän 27:e december men det ska nog gå fort dit Flört.

För er som inte tycker att RMC var bra varför skriver ni då här inne och får oss andra på dåligt humör när vi är mitt uppe i vår livs största gärning. Det är ju nu vi ska ha lite förhoppningar annars kan vi lika gärna ge upp på en gång. Hade jag inte fått dessa två gratisförsök först så skulle jag inte ha råd med privat just nu. Är bara på mitt första och förhoppningsvis det enda IVF-försöket. Tydligt så funkade det visst inte för er, surt, men ni har ju gått vidare så låt oss andra få bilda en egen uppfattning.
    Vi andra fortsätter att stötta varandra härinne Glad

Trevlig kväll {#emotions_dlg.flower}

• Spugnola
    körsbärspajen skrev 2010-12-14 21:02:33 följande:
    Oj bestämmer du vad alla ska skriva på fl??? Det var något nytt.... det är väl ändå ett öppet forum och då får man nog lära sig att läsa både gott och ont annars kanske man inte har på fl att göra.....
    Du får ju skriva vad du vill..... och jag vad jag vill  
    verkligen.
    försökte mer ge en bild av hur det kan upplevas av er bild.
    du kanske inte har märkt det, men en viss oro har spridits här sedan dess och det är ju jättetråkigt om du blivit felbehandlad men vi är mga som har blivit bra behandlade oxå, det är vikigt o få fram.
    så. fortsätt du o skriv vad du vill.
Svar på tråden rmc linköping - ivf