FruLila2010 skrev 2010-12-14 16:31:49 följande:
Calimba: Man måste tro på vad läkaren säger och det var som jag skrev, måste tro att läkarna gör rätt. Det är ju ändå de som jobbar med det och de som kan detta. I forumet är det ju bara spekulationer och det spårade nog ut förut med negativitet tycker jag. TRO ABSOLUT PÅ LÄKAREN. Hoppas vekligen och håller tummarna för dig. Tänk inte negativt utan tänk att läkarna har gjort allt de kan för att hjälpa er.
Jag har hört både nära vänner till mig och arbetskamrater som lyckats på första försöket och det finns chans att du är en av dem

Men som sagt det spårade nog ut med spekulationer förut. Är ledsen för det. Ville absolut inte att någon ska känna obehag.
Har en fin artikel med graviditet vid första försöket.
www.nt.se/norrkoping/artikel.aspx?articleid=6...Självklart ska man tro på läkaren men kanske inte till 100%. Kvalité och sånt info får de ju inte ljuga om.
Men skulle jag trott på att det var jag och min mans kombination det var fel på som Barbara sa till oss?Tänk om inte internet hade funnits då kanske vi hade trott på dem och inte sökt oss vidare.
En annan vän till mig sa Barbara till att hon var i klimakteriet och inte skulle få göra fler behandlingar. Hon ringde till läkaren på Carlanderska som ändrade metod och då fick hon ut 14 ägg

Skulle en kvinna i klimakteriet få ut så många?
Sen vet jag 2 fall där det varit fel med spermierna och där har de gjort helt fel behandlingar. En annan glömde de ta klamydiatest på i utredningen och hon gjorde ju säkert 3 försök innan de kom på det.........
Så tror det kan vara bra och vara påläst och ha lite egna idéer med behandlingar och sånt med.......
Sen måste ni ju tänka positivt men ni kan ju ha med detta i bakhuvudet om ni gjort misslyckade behandlingar där...... men håller självklart tummarna för er och att ni lyckas där!!
KRAM KRAM KRAM