• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • körsbärspajen
    Spugnola skrev 2010-12-14 21:09:23 följande:
    verkligen.
    försökte mer ge en bild av hur det kan upplevas av er bild.
    du kanske inte har märkt det, men en viss oro har spridits här sedan dess och det är ju jättetråkigt om du blivit felbehandlad men vi är mga som har blivit bra behandlade oxå, det är vikigt o få fram.
    så. fortsätt du o skriv vad du vill.
    Om du läser tillbaka i tråden så var det inte för att vara elak som Vädur skrev utan mer att göra er uppmärksamma om hur det kan vara. Självklart kan det gå superbra på deras behandlingar men man ska inte ge upp om det inte gör det.......... och det är väl inget elakt i det??? Det är ju för att vi vill att så många som möjligt ska lyckas och få sitt efterlängtade barn.
    Jag är jätte tacksam att jag fick den infon och tänker fortsätta att sprida den och det är ABSOLUT inte för att vara elak.
    Jag hoppas av hela mitt hjärta att så många som möjligt lyckas av er och det är tufft att gå igenom behandlingar och självklart måste man försöka tänka positivt  
  • körsbärspajen
    Calimba skrev 2010-12-14 21:07:58 följande:

Ja vi har ju alla vår uppfattning av detta med RMC men både jag och min sambo är väldigt nöjda med allt Glad.  jag kanske var en av dom som fick toppembryo och två till frysen så om tre läkare säger att det var det så tror jag på dom. Tyvärr har jag inte TD förrän 27:e december men det ska nog gå fort dit Flört.

För er som inte tycker att RMC var bra varför skriver ni då här inne och får oss andra på dåligt humör när vi är mitt uppe i vår livs största gärning. Det är ju nu vi ska ha lite förhoppningar annars kan vi lika gärna ge upp på en gång. Hade jag inte fått dessa två gratisförsök först så skulle jag inte ha råd med privat just nu. Är bara på mitt första och förhoppningsvis det enda IVF-försöket. Tydligt så funkade det visst inte för er, surt, men ni har ju gått vidare så låt oss andra få bilda en egen uppfattning.
    Vi andra fortsätter att stötta varandra härinne Glad

Trevlig kväll {#emotions_dlg.flower}

Hoppas självklart du lyckas på ditt första försök, det vore väl underbart!!! Det funkade för oss på en annan klinik så jag har en underbar son
  • Spugnola

körsbär, känns som om du väljer att misstolka mig med. tror inte att det var ngn elakhet bakom. uppmärksamheten är noterad på hur det kan vara, tror inte att det gått förbi ngn nu.
    kan vi lämna detta nu kanske?

• Ocean Pearl

Jag och min man ska göra vårat tredje ivf-försök nu till våren (det första vi får betala för själva) och har valt att göra det på rmc. Vi har alltid upplevt att vi blivit bra bemötta och att de har lyssnat på oss. De två första försöken gick vi den långa vägen, men nu när vi ska göra det tredje försöket tyckte Barbara att vi ska försöka med den korta metoden. Tycker det känns bra, men har lite svårt att "ladda om" inför ett nytt försök. Det är väl bara att leva på hoppet och inte ge upp. Drömmer
    Håller tummarna för alla er som ruvar!!!Glad

• körsbärspajen

Att man gör gratis försök på RMC kan jag förstå men när man börjar betala stora summor för behandlingarna varför väljer man då inte en klinik som har öppet 7 dagar i veckan. Kör man då korta metoden är det ju ännu svårare för då kan de ju inte styra det något alls.
    Du kan inte bli plockad varken på lördag el söndagen och plockas du på fredagen så måste de odla i 3 dagar och 3 dagars embryo är ju jättesvåra att frysa ner.
    Sen som ex på CA där de kan odla till blastocyster då har man 58% chans till att plussa och de har samma % frysta embryo. De klarar uppting på 92%(tror RMC har 50% där)
    Men man väljer ju självklart själv vart man vill lägga pengarna

• Mumlan74

Jag har som sagt gjort ett försök på Sophiahemmet i Stockholm innan vi började på våra landstingsfinansierade dito på RMC i Linköping. Kan bara säga att de var UNDERBARA på Sophiahemmet och väldigt måna om oss som patienter.
    Men det tycker jag faktiskt att de varit på RMC också. Undantaget är Kerstin som är otrevlig på telefon och som gav mig fel uppgifter om medicinering vid ett tillfälle (nu var det ingen ko på isen i slutänden ändå). I övrigt tycker jag att de är precis lika proffsiga som på SH.

Man ska också komma ihåg att Linköping är ett universitetssjukhus som faktiskt bedriver forskning på infertilitet och ivf-behandlingar, vilket gör att de nog har ganska bra koll trots allt.

• Mumlan74

Calimba: Hur mår du under ruvandet?

Spugnola: Tack för lite pepp! Det behövs. Idag, RD6, känner jag mig mer eller mindre som vanligt. Lite pms-ig. Lite tung i magen, men i övrigt ingenting. Hoppet går ner i en svacka igen...

• lella77

Vi väljer Rmc för att sperman ligger i frysen där och det kostar 5000 att flytta den

• FruLila2010

Jag tycker det balla ur igår med allt om att kliniken är så dålig. Själv tycker jag personalen har varit bra mot oss och vi fick bra bemötande under behandlingen. Sen att resultatet var så där för oss kan nog varken personalen eller jag och min man rå för. Det är ju vad det är helt enkelt. Sen nu när vi ska börja vår andra behandling nu kommer mycket nerver, tankar och funderingar så klart. Jag ville få lite respons om hur ni känt och så och gjorde för att hålla hoppet uppe för det är tufft.

Himla77: Stort grattis till pluset. Roligt för er.{#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden rmc linköping - ivf