• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • anmaelli
    Cathy: Ooops... jag menar ju 16 mil :) haha.. så tokigt det kan bli!!

g l i m r a: Då ska jag maila direkt!!!! Tack för tipset :)
  • anmaelli

Sådär! Nu har jag mailat RMC... hoppas få svar imorgon då om de nu svarade så snabbt :)

• g l i m r a

Helst hade jag velat svara på mailet och fråga NÄR jag får kallelsen i brevlådan men hejdade mig... Jag vill veta NU:) hoppas hoppas den kommer snart. Säg till när du får svar från de, nyfiken på vad de säger.

• Cathy

anlijoos; hihi...jag tänkt väl att oj ni måste ju komma långt ifrån, typ sydeuropa Flört Det är nackdelen med RMC att man måste åka en bit, tar typ hela dan att ta sig ner och upp igen men vad gör man inte för att få en liten rackare Glad

• anmaelli

g l i m r a: Har inga positiva besked att ge dig tyvärr :( De svarar inom 3 månader från det att de fått remissen, vilket innebär senast mars för vår del, då de fick vår remiss i december (den gjorde en mellanlandning på länssjukhuset)... suck! Känns som man får tänka värsta caset för att inte vänta ihjäl sig.

Cathy: haha, nja, riktigt så långt kommer vi inte ifrån, men det hade funkat om det blivit bebis av det hela :)

Ha en mysig fredagskväll tjejer!

• Erica b
    anmaelli skrev 2011-01-14 20:08:33 följande:
    g l i m r a: Har inga positiva besked att ge dig tyvärr :( De svarar inom 3 månader från det att de fått remissen, vilket innebär senast mars för vår del, då de fick vår remiss i december (den gjorde en mellanlandning på länssjukhuset)... suck! Känns som man får tänka värsta caset för att inte vänta ihjäl sig.

Cathy: haha, nja, riktigt så långt kommer vi inte ifrån, men det hade funkat om det blivit bebis av det hela :)

Ha en mysig fredagskväll tjejer!
    Från att min remiss var inne 27 september tog det bara 4 dagar att få hem ett brev med en tid på=den 26 oktober så det KAN gå fort! Sen har ju julen gjort att vi fått vänta grr....men ska ju som sagt börja spraya på ons den 19/1.
    Hoppas.....
  • anmaelli
    Erica b skrev 2011-01-14 21:10:01 följande:
    Från att min remiss var inne 27 september tog det bara 4 dagar att få hem ett brev med en tid på=den 26 oktober så det KAN gå fort! Sen har ju julen gjort att vi fått vänta grr....men ska ju som sagt börja spraya på ons den 19/1.
    Hoppas.....
    Åh. tack för en positiv historia :) Då kanske man kan hoppas lite i smyg alltså?

Hoppas det går bra med sprayningen! Håll oss uppdaterade!! Håller tummarna att du lyckas såklart!
  • g l i m r a

Vi får hoppas att det inte behöver ta tre månader.. Men egentligen så var man ju inställd på det från början.. Var hörde jag ifrån att de började boka upp tider i tisdags??

• Cathy

Jo, till mig ringde de i tisdags (öppnade i måndags) och sa att de är i gång med att boka upp tider.

• g l i m r a

Cathy: när skickade du remiss?

Svar på tråden rmc linköping - ivf