• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Cathy

Vår remiss skickades äntligen (läkaren på SH missade att skicka in den i våras..grr) in i slutet av oktober. Ca 3 veckor senare efter att vi fått brev hem från KS ringde jag vårdgarantikansliet och åberopade vårdgarantin och fick ett samtal från linköping samma vecka. Men eftersom vi gjorde en insemination då så ville de inte ge ngn tid till oss. Grr! Ringde dem igen i dec när inseminationen hade misslyckats men då ville de inte boka in några tider varken innan jul eller i januari.

• g l i m r a

Då får man helt enkelt vänta och se om man få någon tid innan april:(

• anmaelli
    g l i m r a skrev 2011-01-16 11:57:42 följande:
    Då får man helt enkelt vänta och se om man få någon tid innan april:(
    Ja, det verkar ju inte bättre Berätta när du hör något så gör jag likadant!!
  • g l i m r a

Absolut! Du vågade inte fråga de närmre om när man kan tänkas få ett brev i brevlådan?

• anmaelli

g l i m r a: Gissa vad, gissa vad??? Idag kom sambon hem och hade en positiv och en negativ överraskning... det positiva var att kallelsen kommit!! :) så om 3 veckor ska vi infinna oss på RMC!! SÅ GLAD! Äntligen på gång och det var ju inte alls särskilt länge vi behövde vänta... tycker dock det var lite konstigt att de i slutet på förra veckan inte kunde ge oss någon som helst hint om när kallelsen skulle komma utan hänvisade bara till de 3 månaderna som det max tar... men men, vad gör det nu? Nu känns det som att vi är på gång igen och det känns underbart. Du får säkert din kallelse snart också!

• g l i m r a

Anlijoos: va underbart att höra:) min remiss fick de 22/12 så vi borde ju få kallelse snart vi också då.. Lite hopp i denna mörka tid:) vilket datum fick ni tid?

• Erica b

Jag ska börja spraya med suprecur IMORGON!!! Över ett år sedan vi fick reda på att vi inte kan få barn "hemma" o nu...KÖR VI!!!!!!

Drömmer

• anmaelli

G l i m r a: vi fick tid 10 feb. Erica b: vad roligt att äntligen få komma igång!! Lycka till!

• Erica b
    g l i m r a skrev 2011-01-18 21:58:46 följande:
    Erica b: Lycka till!
    anmaelli skrev 2011-01-18 22:01:14 följande:
    G l i m r a: vi fick tid 10 feb. Erica b: vad roligt att äntligen få komma igång!! Lycka till!
    TACK tjejor!
Svar på tråden rmc linköping - ivf