• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Erica b

Tjohej nu blöder ja rejält igen så skönt, sjuk i pallet man är menmen så skönt nu äre som det SKA!

• FRU  LILA

Start för IVF2 med spraystart 17/2. Känns skönt att nu komma igång igen. Smält förra behandlingen och känner mig mogen för en ny chans. Hoppas på denna gångDrömmer

• mg79
    FRU LILA skrev 2011-01-31 15:07:54 följande:

Start för IVF2 med spraystart 17/2. Känns skönt att nu komma igång igen. Smält förra behandlingen och känner mig mogen för en ny chans. Hoppas på denna gångDrömmer

Håller tummar och tår för er denna gången!! 

• FRU  LILA
    mg79 skrev 2011-01-31 20:20:07 följande:
    Håller tummar och tår för er denna gången!! 

Tack snälla du! Ja jag hoppas verkligen på detta sista/andra försök.
  • Erica b
    FRU LILA skrev 2011-01-31 20:21:23 följande:
    Tack snälla du! Ja jag hoppas verkligen på detta sista/andra försök.
    jaha då plötsligt händer det!
    Nu äre din tur!
    =)
    Kram
  • pållan

Hej, här kommer en till linköpingstjej... 

Vi ska göra vårt första ivf-försök nu i februari, vi gör korta metoden. Jag börjar med puregon nu på fredag och ÄP är planerat vecka 7. Känns både spännande och läskigt! 

• g l i m r a

Pållan: vad var det som gjorde att du fick köra korta metoden?

• pållan

g l i m r a: Jag tror att det beror på att vi är oförklarligt barnlösa, alla mina värden är bra och jag har gjort lågdosstimulering med puregon inför IVF och reagerade starkt på den låga dosen.  Däremot tålde jag inte pergo utan fick i stort sett alla biverkningar i FASS och nedregleringssprayen påverkar också hypofysen (det gör pergo med) vilket tydligen gör att man kan få liknande biverkningar om man har reagerat på pergo.  Så jag sa att jag helst ville göra korta om läkarna trodde att det var lika bra chanser med den - och det trodde de . Om vi får dåliga behandlingsresultat med korta metoden provar vi långa nästa gång. 

Svar på tråden rmc linköping - ivf