• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Erica b

7de dagen med spray, inga biverkningar som helst kvar jo förutom att ja sover som en tonåring igen! Är så trött! Har svårt att "komma igång" det känns som 3 mil ut till stalllet för o mocka o att is gör att ja inte ens kan rida o att ta sej t gymmet 3 ggr / vecka ä en prestation =)
    Men det ä ju kul när man ver varför man ä trött jo...för ja kanske...ne ja SKA få en knodd ngn dag...

Krsm på er

• anmaelli

g l i m r a: hur vet de om man har lätt att bli överstimulerad om man aldrig gjort detta förut? Jag har läst att de har mer att göra med om mensen är regelbunden kör man korta, annars långa. Den som lever får se, men visst vore det skönt att slippa lite hormonen och få köra korta av den anledningen! Men bara det blir bebis så spelar det ingen roll!!

• g l i m r a

Anlijoos: tänkte när jag ätit pergo. Ja har regelbunden mens fast ibland 1-7 dagars spottings och det är lite jobbigt. Hoppas ändå på korta metoden nu:)

• anmaelli

g l i m r a: Ahhh, jag har ju också ätit pergo... men vet ändå inte vad jag kan förvänta mig gällande långa eller korta metoden. Jag har haft regelbunden mens de 16 månaderna som jag haft extra koll, två gånger har jag haft uppemot 40 dagar, annars  31 dagar. Så vi får väl se vad de planerar! Det jobbigaste just nu är mitt jobb, som kommer innebära väldigt mycket resor denna vår... så svårt när man inte vill berätta för nån, men samtidigt så kommer jag kanske inte få ledigt om jag inte berättar. Suck!

• g l i m r a

Anlijoos: nej ja vet inte heller hur ja ska göra med jobbet. Har ett vik just nu fast en annan fast tjänst i botten men vill inte att chefen ska veta nåt för ja vill så gärna ha fast tjänst här under året. Det är knepigt detta. Kan det inte bli mars NU!!

• Erica b

Ni som sprayat suprecur, när fick ni eran blödning???
    Ja ä på dag 11 o ingen blödning i sikte...får ju inte komma upp på ons utan blödning först...

Tacksam för svar!
    Kram

• strössel

Joinar er lite, var i Linköping igår och gjorde ett FET nr 1. Har TD 11/2

• FRU  LILA

Hej nya och gamla trådare. Ja nu börjar det närma sig för start av vårt andra IVF-försök. Nära och nära men jag ska ringa kliniken efter min mens i slutet av februari. En månads väntan är inget mot dessa 4 årTungan ute

Erica b: Jag fick tyvärr min blödning på spraydag 16 vid vårt första försök och fick boka om tiden till en vecka efter. jag han få mensen och den han sluta också tills den nya tiden. Hoppas du får din blödning innan onsdag.

• Erica b
    FRU LILA skrev 2011-01-29 22:24:36 följande:
    Hej nya och gamla trådare. Ja nu börjar det närma sig för start av vårt andra IVF-försök. Nära och nära men jag ska ringa kliniken efter min mens i slutet av februari. En månads väntan är inget mot dessa 4 årTungan ute

Erica b: Jag fick tyvärr min blödning på spraydag 16 vid vårt första försök och fick boka om tiden till en vecka efter. jag han få mensen och den han sluta också tills den nya tiden. Hoppas du får din blödning innan onsdag.
    tack här med för svaret, det betyder massor att få ett svar näör man har lite panik! Kram
  • FRU  LILA

Får fråga hur mycket du vill. Jag förstår dig absolut. Det är så mycket tankar, funderingar och oro över allt. Det är ju en stor sak detta med IVF och man vill ju bara att allt ska vara normalt. Svårt också om man inte gjort det tidigare och man inte har något referera till.

Svar på tråden rmc linköping - ivf