• SilverEmma

Gillar du ordet "snippa"?

Nå?

Själv gillar jag det inte alls. Det känns inte naturligt att säga men det beror antagligen på att jag inte växt upp med det, vilket jag tror gäller för många i min generation. Men jag använder det ändå, för jag tror att det kommer bli naturligt när våra ungar är äldre & får barn själva. Men jag tror aldrig jag kommer vänja mig vid det.

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gillar du ordet "snippa"?
  • Novemberstjärnan

*ryser av obehag*

• Vattenliljan

Jag valde att jag nog kan vänja mig. Har aldrig heller hört det när jag växt upp, men tycker man läser det lite här och var på forumet. Pappa och hans fru som precis fått en bebis säger "baken och frammen". xD Låter roligt tycker jag.

• Sarilariz

Ogillar ordet starkt.

Jag och en kompis hittade på ett eget ord, "snippa" är ju en variant av "snopp". Vi körde "Venis" istället för "Penis". Det tycker jag låter trevligt, +att jag förknippar det med Planeten Venus, och gudinnan Venus.

• intefanvetjag01

Vad har kallar ni "snippan" för då?  Finns värre ord..Framstjärt...*urk*
    Snipperiet säger jag :)

• intefanvetjag01

Eller hojen...

• Vattenliljan

Jag tror aldrig att vi har pratat om "den"  min familj. o.O Är bara uppväxt med pappa + bror, kanske har med det att göra?

• RosaNapp

Tycker det är skitfult och använder det inte.

• arkeologitjejen

Tycker det är hemskt fult och har riktigt svårt att vänja mig vid det. Säger "smulan" för det sa vi när jag var liten, men vi pratar inte så mycket om det.

Linnea 080310 & BF 100930
  • Bonanza

Spelar ingen roll och det är sån bullshit att man vägrar använda ord bara för att man inte tycker om hur de låter. Konstigt att det inte gäller något annat ord än det för flickors könsorgan. En slump? Självklart inte.

Svar på tråden Gillar du ordet "snippa"?