• SilverEmma

Gillar du ordet "snippa"?

Nå?

Själv gillar jag det inte alls. Det känns inte naturligt att säga men det beror antagligen på att jag inte växt upp med det, vilket jag tror gäller för många i min generation. Men jag använder det ändå, för jag tror att det kommer bli naturligt när våra ungar är äldre & får barn själva. Men jag tror aldrig jag kommer vänja mig vid det.

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gillar du ordet "snippa"?
  • SilverEmma
    intefanvetjag01 skrev 2010-07-26 23:27:26 följande:
    Fitta betyder våt mark :)
    Ordet har inte samma betydelse längre...tyvärr.
    Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • Sarilariz
    Bonanza skrev 2010-07-26 23:27:07 följande:
    Fast alla vet att det heter snopp, även om man kallar det för lille ormen eller petter-niklas inom familjen. Så länge man lär sin dotter vad det heter, vad det rätta namnet är, vilket ord som är det som benämner småflickors kön så kan man ju sen ha diverse smeknamn hemma om man vill. Så länge barnen vet vad det heter som sagt.
    Fast det hette ju inte snopp kom vi fram till utan penis?
  • Bonanza
    Sarilariz skrev 2010-07-26 23:29:29 följande:
    Fast det hette ju inte snopp kom vi fram till utan penis?
    Nej, det är den medicinska termen. Snopp är det som används för barn.
  • Längta

Snopp och snippa - två perfekta ord för barnen!

• kalin
    Sarilariz skrev 2010-07-26 23:25:41 följande:
    Skulle du säga det till din t.ex tvååriga dotter med?

Fitta hatr en extremt negativ klang då det används som skällsord, dessutom är det långt ifrån det korrekta ordet för kvinnans kön.
    ja det skulle jag...att du tycker det har "negativ klang" ger jag fan i...jag haller inte med
  • intefanvetjag01
    SilverEmma skrev 2010-07-26 23:29:27 följande:
    Ordet har inte samma betydelse längre...tyvärr.
    Ha ha jag vet, tycker bara det ä kul att fitta betyder våt mark.
  • Sarilariz
    Bonanza skrev 2010-07-26 23:30:09 följande:
    Nej, det är den medicinska termen. Snopp är det som används för barn.
    Fast varför använda ord som inte är korrekta? Min mamma kallade Vaginan för "kissen" när jag var liten vilket har gjort att jag var extremt obekväm med att använda orden vulva, vagina och slida under lång tid. Tycker det är helfånigt med "gulliga" omskrivningar av olika kroppsdelar.

Vi kan ju börja kalla armar för "stjekkevifto" eller benen för "tjampeligågå" eller liknande fånigt, kan inte alla bara sluta hitta på nya ord för könen för att de tycker att det är "pinsamt" eller "stigmatiserat" att prata om? Lär barnen de korrekta orden från början så slipper de lära om senare. Många barn och även ungdomar vet inte om att det heter vulva, slida och vagina. De tror att det heter "fitta" eller "snippa".
  • Radha

Ordet snippa låter som en avart av snopp. Varför kan inte flickors kön få ett "eget" namn istället. Själv skulle jag kalla en flickas kön för kussimurran, för det tycker jag låter gulligt. Precis som det finns många namn för snopp så måste det väl få finnas många namn för flickors kön också. och barn kan väl också förstå att vissa kallar det för snippa och vi kallar det för muttan och så vidare?

• Sarilariz
    kalin skrev 2010-07-26 23:31:14 följande:
    ja det skulle jag...att du tycker det har "negativ klang" ger jag fan i...jag haller inte med
    Okej, det är upp till dig. Jag tänker lära mina barn de korrekta namnen på deras kroppsdelar.
Svar på tråden Gillar du ordet "snippa"?