• SilverEmma

Gillar du ordet "snippa"?

Nå?

Själv gillar jag det inte alls. Det känns inte naturligt att säga men det beror antagligen på att jag inte växt upp med det, vilket jag tror gäller för många i min generation. Men jag använder det ändå, för jag tror att det kommer bli naturligt när våra ungar är äldre & får barn själva. Men jag tror aldrig jag kommer vänja mig vid det.

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gillar du ordet "snippa"?
  • trasselsudd

Jag tycker det är ett bra ord och jag använder det också.
    Alla gör ju som de känner är bäst, men jag använder ordet "snippa" inför min dotter eftersom jag tycker det ordet låter bäst i mina öron och för att jag tror att det kommer att bli ett vanligt ord när våra barn är större.

Mamma till Cilla -05 och Vide -09
  • Sarilariz
    Linda plus 1 man och 3 barn skrev 2010-07-27 10:25:21 följande:
    Har jag aldrig hört.
    Ok, men det har ju tydligen många andra gjort, alltså har vi dåliga associationer till det ordet. Det har inte du, då kan ju du välja att använda det ordet. Jag håller mig hellre till orden vulva och slida.
  • Linda plus 1 man och 3 barn
    Sarilariz skrev 2010-07-27 10:27:50 följande:
    Det har jag. Många gånger.

Snipp snipp sa doktorn som steriliserade Tage.

T.o.m gynekologen använde ordet, när jag o sambon diskuterade preventivmedel med henne och berättade att jag mår dåligt av hormoner. Då sade hon att "när ni är färdiga med barn kan du ju alltid överväga att snippa dig" sade hon till sambon :D
    Snacka om att skrämma bort män från sterilisering! "Om du inte vill ha fler barn så får du en snippa istället"
  • Sarilariz
    Linda plus 1 man och 3 barn skrev 2010-07-27 10:31:30 följande:
    Snacka om att skrämma bort män från sterilisering! "Om du inte vill ha fler barn så får du en snippa istället"
    Haha, ja nu när snippa tydligen skall betyda kvinnokön så håller jag med. Hahahaha. Skrattande

Sambon tog det tack och lov inte så :p men vi skall ha ett par barn till först Flört
  • gealach
    AtroCious skrev 2010-07-27 09:14:27 följande:
    Så du kallar pojkars könsorgan för underliv?
    Ja, det tycker jag att man kan göra, om man tycker att det funkar.
  • Grizelda

Google har över 4 000 träffar på "avsnoppad" men bara ett tiotal på "avsnippad" så det är nog killarna som lever farligast där...

• Mrs K
    Bedan skrev 2010-07-27 10:21:33 följande:
    Jasså? Jag som tyckte att snopp heter snopp och inte snoppa. Att snippa nått är att klippa av det. Man säger inte att man ska snopp jordgubbar, men du får ju ha din åsikt lika mycket som jag får ha min. Nej jag gillar inte snippa!
    Nej, man säger inte att man snopp jordgubbar men däremot att man snoppar dem. Det kanske är dialektalt men där jag har bott har det hetat att snoppa och avsnoppad.
  • Sarilariz
    Mrs K skrev 2010-07-27 10:50:21 följande:
    Nej, man säger inte att man snopp jordgubbar men däremot att man snoppar dem. Det kanske är dialektalt men där jag har bott har det hetat att snoppa och avsnoppad.
    Hon ifrågasätter ju inte att det heter "snoppa" jordgubbar. Utan hon menar att snopp och snoppa är två olika ord. Medan "snippa" = kvinnligt könsorgan och "snippa"=klippa av är samma ord.
  • ooOOblubbOOoo
    cassis23 skrev 2010-07-27 10:23:46 följande:
    Här säger vi kisselisa.
    ...och här "kissen". Funkar för både pojken och flickan, väääldigt jämställt. Och barnen förstår på en gång vad man menar, behövs ingen förklaring.
    Vad ska man skriva här då?
Svar på tråden Gillar du ordet "snippa"?